Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 'Stop' versnellingsbak losgetrild

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 'Stop' versnellingsbak losgetrild

    Hallo allemaal,

    Kan er iemand mij zeggen welke 'stop' (afbeelding) hier ontbreekt aan mijn versnellingsbak? Ik kreeg mijn B7 Avant plots niet meer in versnelling. Mijn versnellingspook stond ook niet meer gecentreerd. Even onder de wagen gekeken, en de olie gutste er uit. Plastic beschermplaat er af gehaald en dan zag ik dat deze 'stop' ontbrak. Moet losgetrild zijn, denk ik. Beetje zitten googelen, maar nergens zie ik op een afbeelding welke stop ontbreekt. Kan iemand me helpen?

    Alvast bedankt!
    Nick
    IMG_1610.JPG

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.693
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Stop' versnellingsbak losgetrild

    Mede gezien de symptomen (niet meer kunnen schakelen, pook niet gecentreerd) zal er meer aan de hand te zijn dan olieverlies door een ontbrekende plug.
    Gaat het om een 5-bak? Dan lijkt het erop dat de "aanslagbout" van de schakelas weg is. Dan mist de schakelas zijn centrering en eindpositie.
    Google maar eens op het onderdeelnummer 012 311 720 D. De schroefdraad is M26x1,5 (ter controle). Kost iets van twee tientjes bij de dealer, O-ring zit er bij.
    Deze zit aan de rechterkant van de bak.

    Links zit er ook één, die heeft nummer 012 311 718 D, M22x1,5.
    Kan op de foto niet zien aan welke kant en waar precies het "gat" zit.... maar hopelijk kun je hier iets mee.
    Succes!
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 'Stop' versnellingsbak losgetrild

    Heb de stop gevonden. Olie ververst en schakelt terug normaal. Heel hard bedankt voor de tip!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •