Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    @basic hoe is je FM ontvangst? Ik heb ook geen idee waar ik de stroom voor de FM versterker vandaan moet halen. Heb je een tip?
    Voor DAB maar een nieuwe antenne aanschaffen, komt nog wel.
    Voor de GPS een verloopje besteld van fakra naar smb. Hopelijk werkt dat, scheelt weer een ding op het raam.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  2. #22
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    @basic hoe is je FM ontvangst? Ik heb ook geen idee waar ik de stroom voor de FM versterker vandaan moet halen. Heb je een tip?
    Voor DAB maar een nieuwe antenne aanschaffen, komt nog wel.
    Voor de GPS een verloopje besteld van fakra naar smb. Hopelijk werkt dat, scheelt weer een ding op het raam.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Ik heb een ander type radio besteld. Iemand had deze opgezocht. Super tevreden met een nog compleet met accessoires ook vanwege een fout van hun!

    De voeding voor de versterker Is meestal een blauwe draad waar ANT op staat.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quint1995 Bekijk Berichten
    Ik heb een ander type radio besteld. Iemand had deze opgezocht. Super tevreden met een nog compleet met accessoires ook vanwege een fout van hun!

    De voeding voor de versterker Is meestal een blauwe draad waar ANT op staat.
    Ik bedoel de voeding voor de FM versterker en niet van de versterker achterin. Op blauwe draadje staat ook amp. Ik zoek nog even verder.
    Ook nog even proberen de eigen microfoon aan te sluiten ipv die bijgeleverde. Ziet er beter uit.
    Nu bezig met de telefoonhouder. Zal straks foto posten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  4. #24
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    Ik bedoel de voeding voor de FM versterker en niet van de versterker achterin. Op blauwe draadje staat ook amp. Ik zoek nog even verder.
    Ook nog even proberen de eigen microfoon aan te sluiten ipv die bijgeleverde. Ziet er beter uit.
    Nu bezig met de telefoonhouder. Zal straks foto posten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Dat is ook degene die ik bedoel. Of er nou ant of amp op staat maakt niet uit. Zolang het maar een geschakelde 12v is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Kwestie van draad doorknippen en splitsen gok ik dan? Want momenteel is niks vrij.

    Kan eventueel ook van de verwijderde cd changer stroom halen. Iemand die toevallig een diagram van de draadjes heeft?

    Telefoonhouder wel gelukt. Ziet er wel beter uit dan 2 gaten in me dashboard.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Weer ietsje verder, microfoon vandaag geïnstalleerd. Netjes via het dak en de raamstijl :-).ziet er nu prima uit, al had ik hem liever op de plek van oem mic geïnstalleerd, maar daar was hij te groot voor en geen zin op zoek te gaan naar een kleinere nieuwe.
    Nu dus nog een laatste probleem en dat is nog steeds de fm ontvangst. Gekke is, dat hij in Noord-Holland (omg. Alkmaar) het prima deed, tot Akersloot en verder zuidelijk alleen maar slechter. Nog steeds geen idee waar ik stroom vandaan moet halen voor die fantoomvoeding van de fm versterker.
    DAB heb ik inmiddels opgegeven. Althans, op de lange baan :-)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Mic was toch slecht dus nu via de standaard microfoon geprobeerd. Draadjes los en aangesloten morgen maar even testen tijdens het rijden. Bij oude mic hoorde mensen me erg ver weg.
    De DAB+ inmiddels wel gefixed, behalve dan dat de app niet goed werkt, dus even op zoek naar iets dat wel werkt. Zit overigens nu ook met ducttape vast want na het vele herplakken... Bleek dat de antenne gegrond moet worden dmv het zwarte flapje... Fijn zo'n handleiding die er niet bij zit.

    Probleem van FM ook gevonden denk ik. Als ik de FM amp aansluit op de 12V geeft ie ineens nog maar 1V aan. Hij lekt dus ergens en maakt denk ik sluiting in de amp. Morgen ofzo maar even een nieuwe halen en opnieuw aansluiten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  8. Ad
  9. #28
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    Mic was toch slecht dus nu via de standaard microfoon geprobeerd. Draadjes los en aangesloten morgen maar even testen tijdens het rijden. Bij oude mic hoorde mensen me erg ver weg.
    De DAB+ inmiddels wel gefixed, behalve dan dat de app niet goed werkt, dus even op zoek naar iets dat wel werkt. Zit overigens nu ook met ducttape vast want na het vele herplakken... Bleek dat de antenne gegrond moet worden dmv het zwarte flapje... Fijn zo'n handleiding die er niet bij zit.

    Probleem van FM ook gevonden denk ik. Als ik de FM amp aansluit op de 12V geeft ie ineens nog maar 1V aan. Hij lekt dus ergens en maakt denk ik sluiting in de amp. Morgen ofzo maar even een nieuwe halen en opnieuw aansluiten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Wat apart dat jij zo veel moet doen om het werkend te krijgen. Bij mij kon ik hem er zo in schuiven en de stekkers aansluiten (waren bij mij gewoon mee geleverd) en alles werkte. Zaterdag nog een draadloze OBD2 adapter binnen gekregen om foutcodes en andere info via Torque master te kunnen zien. Enkel mijn normale radio werkt nog niet geweldig omdat de vorige eigenaar de antenne pluggen vast had geknepen op de kabel en ik ze er nooit heel af krijg. Toevallig iemand enig idee waar ik aan de losse coax pluggen kan komen?

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quint1995 Bekijk Berichten
    Wat apart dat jij zo veel moet doen om het werkend te krijgen. Bij mij kon ik hem er zo in schuiven en de stekkers aansluiten (waren bij mij gewoon mee geleverd) en alles werkte. Zaterdag nog een draadloze OBD2 adapter binnen gekregen om foutcodes en andere info via Torque master te kunnen zien. Enkel mijn normale radio werkt nog niet geweldig omdat de vorige eigenaar de antenne pluggen vast had geknepen op de kabel en ik ze er nooit heel af krijg. Toevallig iemand enig idee waar ik aan de losse coax pluggen kan komen?
    Gewoon bij een automaterialen zaak :-).

    Ja weet niet of het veel is, ben wel benieuwd hoe de boel achter de radio er bij jou uitziet. Kan je een fotootje posten?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  11. #30
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    Gewoon bij een automaterialen zaak :-).

    Ja weet niet of het veel is, ben wel benieuwd hoe de boel achter de radio er bij jou uitziet. Kan je een fotootje posten?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Hierbij wat pica's. Zoals je ziet 1 gigantische kabelboom. De standard audi connector paste 1 op 1 met een verloop van de radio. Alle overige stekker waren netjes gelabeld en was plug en play.

    Meestal leveren ze een ISO adapter en een a4 adapter mee.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quint1995 Bekijk Berichten
    Hierbij wat pica's. Zoals je ziet 1 gigantische kabelboom. De standard audi connector paste 1 op 1 met een verloop van de radio. Alle overige stekker waren netjes gelabeld en was plug en play.

    Meestal leveren ze een ISO adapter en een a4 adapter mee.
    Ziet er echt precies hetzelfde uit, behalve dan hoe je de FM stekker hebt verbonden. Heb je die zelf doorgeknipt of was die al zo? Bij mij is hij ook verbonden met beide draden (diversity fakra).
    Andere vraag: hoe is jou microfoon? Ik krijg klachten dat ik ver weg en heel zacht klink. Externe mic werd niks beter, ook niet na aansluiten op de oem mic (doorgeknipt en verbonden).

    Vandaag bezig geweest met de interface. Gebruik nu apex launcher, die gebruik ik ook al jaren op m'n mobieltjes en is heel te tweaken. Zal morgen wel plaatje posten.
    De DAB app ook werkend gekregen, nu de ontvangst nog. Van de week even nieuwe antenne halen.
    Daarnaast root toegang gekregen. Mijn hud van Zeniss is een MT3561 en lijkt heel erg op de Ownice C500 (zelfde chipset etc). Daar valt wel het eea voor te vinden op XDA. Morgen maar eens kijken of ik nog wat tweaks kan vinden die root nodig hebben.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  13. #32
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    Ziet er echt precies hetzelfde uit, behalve dan hoe je de FM stekker hebt verbonden. Heb je die zelf doorgeknipt of was die al zo? Bij mij is hij ook verbonden met beide draden (diversity fakra).
    Andere vraag: hoe is jou microfoon? Ik krijg klachten dat ik ver weg en heel zacht klink. Externe mic werd niks beter, ook niet na aansluiten op de oem mic (doorgeknipt en verbonden).

    Vandaag bezig geweest met de interface. Gebruik nu apex launcher, die gebruik ik ook al jaren op m'n mobieltjes en is heel te tweaken. Zal morgen wel plaatje posten.
    De DAB app ook werkend gekregen, nu de ontvangst nog. Van de week even nieuwe antenne halen.
    Daarnaast root toegang gekregen. Mijn hud van Zeniss is een MT3561 en lijkt heel erg op de Ownice C500 (zelfde chipset etc). Daar valt wel het eea voor te vinden op XDA. Morgen maar eens kijken of ik nog wat tweaks kan vinden die root nodig hebben.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nee de fm kabel was al doorgeknipt helaas door de vorige eigenaar. Vandaar dat ik 2 nieuwe pluggen nodig heb. Fm werkt wel maar zeer slecht heb nu maar 1 coax aangesloten en die plug staat ook op af afbreken.

    Wat betreft de mic geen idee. Er staat een swap gepland van het stoffen intrieur naar grijs leer. Daarbij gaan alle stoelen eruit en de middenconsole. mijn plan was om dan alles volledig aan te sluiten en weg te werken. Ik zal dan de mic plaatsen ,DAB antenne en OBD2 scanner voor Torque app. Ik heb mijn auto een tijdje terug extra geïsoleerd dus ik verwacht als ik de mic op een goede plek in bouw dat het goed moet komen. Ik had op mijn vorige scherm ook de achteruit rij camera aangesloten ook deze zal weer geplaatst en aangesloten worden bij de ombouw.
    Laatst gewijzigd door quint1995; 31-07-17 om 23:25.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Vandaag even bij D&B langsgeweest in Zoetermeer. Hij kende de problemen met de Chinese radio's. Is er zelf ook mee gestopt ze in te bouwen. Dus besloten de originele RNS E MMI terug te plaatsen en te sparen voor een goed systeem.
    Besluit genomen obv:
    1) FM ontvangst niet goed te krijgen
    2) DAB ontvangst niet goed te krijgen
    3) Geluidskwaliteit stuk slechter

    Het was ook een gok, maar ik ben klaar mee.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  15. #34
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jstrorma Bekijk Berichten
    Vandaag even bij D&B langsgeweest in Zoetermeer. Hij kende de problemen met de Chinese radio's. Is er zelf ook mee gestopt ze in te bouwen. Dus besloten de originele RNS E MMI terug te plaatsen en te sparen voor een goed systeem.
    Besluit genomen obv:
    1) FM ontvangst niet goed te krijgen
    2) DAB ontvangst niet goed te krijgen
    3) Geluidskwaliteit stuk slechter

    Het was ook een gok, maar ik ben klaar mee.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Helaas... mijne presteerd prima. Inderdaad is de fm ontvangst bij mij ook niet geweldig maar luister eigenlijk nooit radio dus dat neem ik maar voor lief. Heb deezer geïnstalleerd op de unit en alle afspeel lijsten kan je gewoon offline luisteren. Geluid kwaliteit is bij mij zeer goed moet ik zeggen.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ik heb een Eonon GA7158S aangeschaft en die probeer ik nu in te bouwen. Er zit een microfoon en een navigatie antenne bij. Ik vraag me alleen af of ik de GPS antenne en de microfoon die al origineel in de auto zitten kan gebruiken. Best kans dat de microfoon het gewoon gaat doen maar de de navigatie antenne heeft een andere aansluiting. Is er iemand die dit systeeem al eens heeft ingebouwd en mij kan vertellen of dit mogelijk is? Iedere tip is welkom. Groet..

  17. #36

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ik stelde een vraag aan xtrons over een radio voor een auto en wilde er een obd module bijnemen. Ze vroegen me dit:

    They can work with OBD, and our OBD02 is compatible, it is compatible with all OBD II compliant vehicles, you need to confirm if yoir car supports OBD with your car dealer.

    Weet iemand of het kan in een b7 uit 2006?
    Laatst gewijzigd door ousselg; 28-12-17 om 10:41.

  18. #37
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ousselg Bekijk Berichten
    Ik stelde een vraag aan xtrons over een radio voor een auto en wilde er een obd module bijnemen. Ze vroegen me dit:

    They can work with OBD, and our OBD02 is compatible, it is compatible with all OBD II compliant vehicles, you need to confirm if yoir car supports OBD with your car dealer.

    Weet iemand of het kan in een b7 uit 2006?
    Volgens mij hebben alleen oudere auto's OBD en zijn ze later over gegaan op OBD2 jou auto heeft in iedergeval OBD2. Correct me if i'm wrong.

    Ik heb in het verleden wel eens een radio besteld bij Xtrons en was daar totaal niet tevreden over. Stekker die kapot waren, software haperingen etc etc. Ik heb inmiddels 2 chinese units gehad die echt veel beter zijn dan de meuk van Xtron. De 3e Chinees is nu onderweg (voor een andere auto). Ik hoop dat jij meer geluk hebt bij Xtrons want er zit ook een groot prijs verschil tussen.

  19. #38

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ooh oké ik las op tweakers wel goede dingen over xtrons. Kan je me vertellen welke jij hebt? Ik had hiervoor een joying maar veel problemen meegehad. Gps problemen en audio problemen.

  20. #39
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ousselg Bekijk Berichten
    Ooh oké ik las op tweakers wel goede dingen over xtrons. Kan je me vertellen welke jij hebt? Ik had hiervoor een joying maar veel problemen meegehad. Gps problemen en audio problemen.
    Dat dacht ik dus ook toen ik die bestelde. Ook bestelde ik bij hen omdat ik geen vage chinese radio wou kopen met slechte nazorg/garantie. Helaas bleek het juist andersom. Ik heb nog een officiële klachten brief naar Xtrons gestuurd met constateringen etc. maar daar nooit meer wat van gehoord. En na 2 maanden had ik mn geld pas terug! Momenteel heb ik een unit van Zeniss. Focus niet te veel op het merk want alle chinese radio's zijn het zelfde. Ik heb nu ook een chinese versie besteld voor de S4 van de baas.

    Als je voor een chinese variant gaat let dan wel op de specs daar zit wel veel verschil in.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Beste forumleden,
    Zit er ook aan te denken om een chinees alternatief in mijn B7 3.2 quatro in te bouwen. Lezend op het forum is dit toch niet echt een simpel klusje. Weten jullie iemand die dit voor me zou kunnen doen. Woon zelf in Huizen. Hebben de Chinese alternatieven een nav dvd of moet ik navigeren via google maps via mijn I phone.

    Onderstaand systeem via Aliexpres leek me wel wat? Iemand hier ervaring mee.
    Alvast bedankt voor jullie reacties

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •