Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ongetwijfeld zal de eerste opmerking zijn dat ik de zoekfunctie moet gebruiken, maar om nu 3951 onderwerpen over navigatie door te gaan bladeren...

    Kort en krachtig: welke verschillende navigatiesystemen zijn er mogelijk in een B7 uit 2006 en aan welke ombouwmaatregelen moet ik denken?
    Op dit moment zit er een Concert in met daaronder de climatronic.
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Je zult een dubbeldin inbouw paneel moeten aanschaffen zodat je aircopaneel naar beneden verplaatst kan worden. Vervolgens een verloopstekker van Concert naar RNS-e of BNS 5.0 om de originele navigatie aan te kunnen sluiten.

    Rns-e is fullmap. BNS is pijlnavigatie.

    Ik heb beide systemen in mijn B7 gehad, maar ben uiteindelijk voor een aftermarket systeem van Kenwood gegaan. Aftermarket systemen zijn meer up-to-date en bieden zowel qua navigatie als geluid meer mogelijkheden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Mwua, ik ben het niet helemaal eens met je opmerking over de zoekresultaten. V.w.b. de B6/B7 is een dubbel din ombouw zowat het meest besproken onderwerp, deze modellen zijn dan ook al een aantal jaartjes oud.

    Tussen de zoekresultaten zul je ook how-to's en overige reacties vinden die uitgebreider zullen zijn dan menig reactie hierboven.
    Laatst gewijzigd door RickH; 11-06-17 om 17:50.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ga je de ombouw zelf doen?
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  5. #5
    basic
    Guest

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ook ik heb recent omgebouwd naar een aftermarket radio met navigatie. Mijn keus is gevallen op een exemplaar met android 6.0 en 2gb werkgeheugen. De radio is zeer compleet, zelfs een 4g simkaarthouder ontbreekt niet. Alles is al voorgeinstalleerd zoals navigatie,Dab+ en dvr mogelijkheid. Je moet wel veel aanpassen en kabels doorvoeren.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ik heb inmiddels begrepen dat de ombouw toch wel wat voeten in de aarde heeft.
    Ander DIN-paneel en andere clima en dat gaat e.e.a. kosten.
    Voorlopig hou ik het dus maar bij Tommie.
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  7. #7

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basic Bekijk Berichten
    Ook ik heb recent omgebouwd naar een aftermarket radio met navigatie. Mijn keus is gevallen op een exemplaar met android 6.0 en 2gb werkgeheugen. De radio is zeer compleet, zelfs een 4g simkaarthouder ontbreekt niet. Alles is al voorgeinstalleerd zoals navigatie,Dab+ en dvr mogelijkheid. Je moet wel veel aanpassen en kabels doorvoeren.

    Hallo Basic,
    Mag ik weten welke radio het is geworden?

  8. Ad
  9. #8
    basic
    Guest

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Dag Theo. Ik heb de radio uit China en het lijkt op RNS van audi zelf. Ik zal even kijken of ik foto kan plaatsen want heb dat nooit gedaan.

  10. #9
    basic
    Guest

  11. #10
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cellysec Bekijk Berichten
    Je zult een dubbeldin inbouw paneel moeten aanschaffen zodat je aircopaneel naar beneden verplaatst kan worden. Vervolgens een verloopstekker van Concert naar RNS-e of BNS 5.0 om de originele navigatie aan te kunnen sluiten.

    Rns-e is fullmap. BNS is pijlnavigatie.

    Ik heb beide systemen in mijn B7 gehad, maar ben uiteindelijk voor een aftermarket systeem van Kenwood gegaan. Aftermarket systemen zijn meer up-to-date en bieden zowel qua navigatie als geluid meer mogelijkheden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik moet zeggen dat mijn (aftermarket) RNS-E meer up to date overkwam dan mijn huidige MMI 3G. Qua navigatie support dan.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Ik heb geen ervaring met het MMI-systeem. Alleen met het RNS-E systeem. Dat vond ik waardeloos. Het was traag (hoewel de 2e versie aanzienlijk sneller was), het had geen streamingsfunctie, kon daarom dus ook slecht overweg met mijn iPhone en bood qua navigatiekaarten weinig (goedkope) kaarten.

    Mijn huidige Kenwood systeem bied enorm veel audiofuncties, navigatie is goedkoop up to date te houden en biedt ook uitbreiding van POI's. Daarnaast kan ik nu zonder losse carkit handsfree bellen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    114
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Mag ik vragen welk type van kenwood je hebt geinstalleerd?
    Ben mijn bns ook zat en heb besloten de auto voorlopig nog niet weg te doen en ben weer wat aan t investeren

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?


    Basic, dat ziet er prima uit! Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n systeem maar weet echt niet welke ik moet kiezen van AliExpress (ik neem aan dat je hem daar vandaan hebt). Kan je een tip gever voor de verkoper en wat je moest doen voor de installatie? En werkt de stuurbediening met de radio?
    Laatst gewijzigd door Jstrorma; 24-06-17 om 21:32.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    114
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Basic welk merk en type heb je precies gekocht?
    Staan er zat op aliexpress waardoor t moelijk is om een goede versie re vinden

  16. #15
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Heb mijn A4 gekocht met zo'n Chinese navi. Werkt perfect! Ook ik ben er benieuwd welke je precies genomen hebt. Vooral de simkaart houder spreekt me aan. Alles werkt naar behoren? Stuurwiel bediening en achter speakers ook?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  17. #16
    basic
    Guest

    Standaard

    De radio zelf is zonder merk. Ik ben er mee eens dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ikzelf volg al een half jaar naar wat er zoal verkrijgbaar is.
    Ik heb uiteindelijk besloten om een vrij recente Android te nemen, nu heb je ze ook met versie 7. Daarnaast wilde ik voor afvoer van warmte geen ventilator maar koelribben aan de achterzijde, dit omdat er gebruikers klaagden. Er moest een loopwerk voor cd/dvd zijn, niet alle radio's hebben dit. Als laatst moest de radio een metalen blok hebben die je in de frame schuift, ik zal hierover een foto posten.

    Nadat ik de radio had gekregen was ik niet gauw klaar. Je krijgt een berg aansluitkabels mee en 2 iso stekkers met verschillen. Normaal is de stekker voor de voeding voorzien van 5 kabels, ik had er 2 en moest de anderen dmv een schema op de radio zelf maken.

    De communicatie met de Chinezen verloopt niet altijd soepel, ze hebben gauw de neiging om snel op te willen lossen zonder het probleem te (h)erkennen.

    Op de vraag over de stuurbediening, die heb ik niet en kan daar geen antwoord op geven.

    Advies als je bestelling wilt plaatsen op AE. Filter je zoekopdracht bijvoorbeeld 'audi a4 android 6.0' altijd op de meeste bestellingen of waardering verkoper. Voor paar tientjes extra heb je het in een week thuis.

    Wat ook belangrijk is, neem een scherm met 600 beeldlijnen ipv 480 voor een scherp beeld. Android loopt gauw vol dus kies voor 2gb werkheugen.

    20170517_192128.jpg20170517_194117.jpg20170517_193357.jpg
    Laatst gewijzigd door tom; 27-06-17 om 09:15.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basic Bekijk Berichten
    De radio zelf is zonder merk. Ik ben er mee eens dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ikzelf volg al een half jaar naar wat er zoal verkrijgbaar is.
    Ik heb uiteindelijk besloten om een vrij recente Android te nemen, nu heb je ze ook met versie 7. Daarnaast wilde ik voor afvoer van warmte geen ventilator maar koelribben aan de achterzijde, dit omdat er gebruikers klaagden. Er moest een loopwerk voor cd/dvd zijn, niet alle radio's hebben dit. Als laatst moest de radio een metalen blok hebben die je in de frame schuift, ik zal hierover een foto posten.

    Nadat ik de radio had gekregen was ik niet gauw klaar. Je krijgt een berg aansluitkabels mee en 2 iso stekkers met verschillen. Normaal is de stekker voor de voeding voorzien van 5 kabels, ik had er 2 en moest de anderen dmv een schema op de radio zelf maken.

    De communicatie met de Chinezen verloopt niet altijd soepel, ze hebben gauw de neiging om snel op te willen lossen zonder het probleem te (h)erkennen.

    Op de vraag over de stuurbediening, die heb ik niet en kan daar geen antwoord op geven.

    Advies als je bestelling wilt plaatsen op AE. Filter je zoekopdracht bijvoorbeeld 'audi a4 android 6.0' altijd op de meeste bestellingen of waardering verkoper. Voor paar tientjes extra heb je het in een week thuis.

    Wat ook belangrijk is, neem een scherm met 600 beeldlijnen ipv 480 voor een scherp beeld. Android loopt gauw vol dus kies voor 2gb werkheugen.

    20170517_192128.jpg20170517_194117.jpg20170517_193357.jpg
    Goed verhaal basic, maar heb je ook een linkje naar de betreffende verkoper waar je hem vandaan hebt getrokken?
    Als ik naar jouw foto's kijk, dan lijkt deze er het meeste op:

    https://nl.aliexpress.com/item/FreeS...786745075.html
    Dat zou goed nieuws zijn, want dat is wel de goedkoopste

    Nog een vraagje: hoe zit het met de spiegeling van het scherm? Is dat erg hinderlijk tijdens het rijden?

    Extra vraag: moet je nou apart die wifi antenne nog kopen om de hotspot van me telefoon te koppelen? Of zit er ook gewoon al een wifi ontvanger in?

    Edit: radio aangeschaft. Nu afwachten. Volgende week vrijdag eerst de auto ophalen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk.
    Laatst gewijzigd door Jstrorma; 28-06-17 om 22:16. Reden: aanschaf radio

  19. #18
    basic
    Guest

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    http://s.aliexpress.com/Q7jQbIFR dit is de radio die ik heb gekocht. De simkaarthouder maakt van deze radio een stand alone unit met eigen nummer. Ik gebruik de bluetooth functie voor gesprekken, moet niet aan denken om een telefoonnummer er bij te hebben. Wat wel tot een gave mogelijkheid behoord is dat je de radio ook kan gebruiken voor traceren van je eigen voertuig zogenaamd GPS tracking. Er is zat gratis software om de auto te beveiligen.

    Wat betreft de verkoper, zonder reclame te willen maken kan ik hen van harte aanbevelen. Door een fout moest Android opnieuw worden geïnstalleerd. Ik kreeg een link en uitleg hoe ik dit moest doen. Mocht je je unit willen uitbreiden met dvr of dab of digitale televisie, neem alles van 1 aanbieder. Zij testen tevens de werking van de losse modules. Unit en modules van verschillende aanbieders kan voor conflicten zorgen. Dus welke verkoper je ook kiest, neem alles van die persoon.

    Ik ben op dit moment op mijn vakantiebestemming na een rit van dik 4000km. Ik ben zeer tevreden over de radio, heb geen gekke dingen meegemaakt en kreeg geen tijd om te vervelen.

    Succes met kiezen, ik ga verder met mijn vakantie.

  20. #19
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basic Bekijk Berichten
    http://s.aliexpress.com/Q7jQbIFR dit is de radio die ik heb gekocht. De simkaarthouder maakt van deze radio een stand alone unit met eigen nummer. Ik gebruik de bluetooth functie voor gesprekken, moet niet aan denken om een telefoonnummer er bij te hebben. Wat wel tot een gave mogelijkheid behoord is dat je de radio ook kan gebruiken voor traceren van je eigen voertuig zogenaamd GPS tracking. Er is zat gratis software om de auto te beveiligen.

    Wat betreft de verkoper, zonder reclame te willen maken kan ik hen van harte aanbevelen. Door een fout moest Android opnieuw worden geïnstalleerd. Ik kreeg een link en uitleg hoe ik dit moest doen. Mocht je je unit willen uitbreiden met dvr of dab of digitale televisie, neem alles van 1 aanbieder. Zij testen tevens de werking van de losse modules. Unit en modules van verschillende aanbieders kan voor conflicten zorgen. Dus welke verkoper je ook kiest, neem alles van die persoon.

    Ik ben op dit moment op mijn vakantiebestemming na een rit van dik 4000km. Ik ben zeer tevreden over de radio, heb geen gekke dingen meegemaakt en kreeg geen tijd om te vervelen.

    Succes met kiezen, ik ga verder met mijn vakantie.
    Dat klinkt erg goed. Ik heb de radio besteld van 1 post boven jou. Zag er op de advertentie erg goed uit en de verkoper had goede beoordelingen. Nu maar afwachten. Kreeg de optie op vanuit Europa te versturen maar dit was helaas niet meer mogelijk dus nu maar een tijd wachten op DHL (Duurt Heel Lang). Fijne vakantie!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke navigatie mogelijk in B7 2006?

    Radio binnen en gemonteerd, ging vrij gemakkelijk. Alleen nu problemen met ontvangst van zowel FM als DAB.. Verder werkt alles prima.. Maja FM en/of DAB wel een must dus nu op zoek naar oplossingen daarvoor

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •