Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Hallo ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een audi a4 b7 3.0tdi in de fantastische kleur sprint blue

    deze is verlaagd met eibach veren (Pro kit volgens mij) op de originele rode sportonderstel schokbrekers ,voor staat hij perfect achter hangt die en met een aanhanger ligt hij zowat op de banden dus ik wil hem achter iets omhoog brengen heeft iemand tips of sugesties bv een andere set veren schroefpot paste er helaas niet tussen, heb een plaatje gevonden op internet (de laatste zwarte a4) van het idee wat ik plusminus wil creëren hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen

    heb tevens nog een vraag over de complete draagarm set welke moet ik hebben de prijzen variëren tussen de 125 en 750 euro zou graag de hele set vervangen ivm met een klapperend/tikkend geluid op hobbelwegen en bij haaks omsturen uit bv een parkeervak is het net of de voorkant van de auto over de wegschuift



    Hoor graag van jullie gr oane marcel
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    mooie auto! Maak gerust even een showroomtopic aan voor de blauwe beauty

    Over je vraag; lastig te zeggen, het verschil tussen jouw auto en het voorbeeld is erg klein. als je een 30mm verlaging hebt zou dat goed moeten kunnen gaan, maar bijvoorbeeld dempers op leeftijd kunnen al zorgen voor aanlopende achterwielen. Ook lijken je wielen mooi naar buiten te staan, et35 of zelfs nog minder?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Thanks ben er ook zeer blij mee was opzoek naar een b8 en toen kwam ik deze tegen dus de volgende ochtend gelijk gebeld het over de prijs eens geworden en gelijk een aanbetaling over geboekt het was nog al een stukje rijden maar het was het ruim waard we waren de auto nog niet uit en toen wist ik al dat dit hem was, de man van de garage had mij netjes ingelicht dat er voor een rammeltje in de ophanging zat en het probleem bij heel scherp sturen was ook bekend voor de rest geen krasje of pikje gevonden

    had ik al verwacht dat het een lastige vraag zou worden de schokbrekers code is 1BV= 30mm op een quattro heb ik gelezen dus had ik het idee om er H&R op te doen -45mm maar weet niet eerlijk of ik dat van een standaard onderstel moet afrekenen of van het s line onderstel,
    Wil de auto morgen met de jaarwisseling toch in de garage zetten dus dan gelijk ook maar even omhoog op de brug (daar had ik hem gisteren ook al op maar niet gecheckt ) ff kijken of ik op die eibach veren nog wat kan vinden zodat ik kan achter halen welk type het is misschien kan ik dan nog wat wijs worden ,

    de velgen had je goed gezien die zijn idd vrij laag van et ze zijn et32 weet niet wat standaard hoort onder een quattro ben nog een beetje opzoek naar b7 rs4 velgen uiteraard geen originele rs4 want dan word de auto 5cm breder :P
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Maak ‘em netjes, verdient ‘ie zeker! Het is geen alledaagse uitvoering.

    Op het oog gok ik dat hij op -30 staat of in die buurt. Met vóór een lagere veerschotel. Met et32 is dat kritisch kwa aanlopen achter, zeker als je velgen breder dan 8” zijn. Zit je echt op de grens van wat kan.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Hij is zeker niet alledaags stap elke dag met een lach op mijn gezicht in ,klein beetje bij schaven na eigen smaak wil er nog een honinggraat grill in hebben en nog opzoek naar een rs4 diffuser waar ovale sierstukken in passen kleine probleempjes oplossen roetfilter gaat er onder uit laat ik nu flensen voor snijden zodat hij met de apk zo weer geplaatst is

    bedoel je -30 vanaf het sportonderstel? vond de velgen ook al een lage et hebben in het voorjaar maar kijken om een andere set wielen met een et rond de 38


  6. #6
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    mooie wagen!

    Dat de voorkant voor je gevoel bij haaks sturen over de weg wegschuift is vanwege Quattro. De achterwielen "duwen de voorwielen namelijk weg. Hoe meer "de voorbanden versleten zijn hoe erger dit "voelt".

    Over verlaging kan ik niks zeggen helaas.
    smile!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Hallo bedankt voorbanden zijn zgna maar et waarde is wat aan de lage kant en wat ik al veel hoor is dat het daar doorkomt dus maar kijken om andere velgen het probleem met de verlaging heb ik hopelijk binnenkort ook opgelost heb nieuwe veren besteld van h&r dan komt hij dik 2 cm omhoog 😊

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaas Bekijk Berichten
    mooie wagen!

    Dat de voorkant voor je gevoel bij haaks sturen over de weg wegschuift is vanwege Quattro. De achterwielen "duwen de voorwielen namelijk weg. Hoe meer "de voorbanden versleten zijn hoe erger dit "voelt".

    Over verlaging kan ik niks zeggen helaas.

    Zelf heb ik hetzelfde probleem terwijl ik geen Quattro heb.. bij haaks sturen vooral bij naar links, lijkt het alsof 1 wiel, de weg nog aan het zoeken is..

    Ik dacht ook aan versleten draagarmen, maar dat was niet het geval. Heb wel voor zekerheid wel de bovenste 2 armen vervangen (links & rechts)
    Er zat ook geen speling aan de spoorstang. Dus ik neem aan dat het een ziekte is...
    Audi S6 C7 Avant 530PK

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Beetje laat maar het probleem nog niet opgelost heb inmiddels wel een rs4 stabilisatorstang geplaatst en andere veren achter waardoor de auto nu wel vlak staat😁

  11. #10
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    ah, nice.
    welke veren heb je achter geplaatst?
    smile!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    H&R heb ik nu achter kan geen foto uploaden via de mobiel helaas

  13. #12
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    welke van H&R en hoeveel ligt dat lager dan je eerst had?
    smile!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Heb de H&R 29368-1 gebruikt zou ze voor en achter monteren maar dat is nu niet meer nodig de achterzijde is nu voldoende omhoog gekomen nu staat hij vlak
    Gisteren mat chromen spiegelkappen gemonteerd ging niet helemaal van harte (imitatie) dus even met de vijl aan de slag en een nokje er uitgebroken aan de binnenzijde na enig aanpassen passen ze nu perfect nu nog druk opzoek naar een set originele audi rs4 look wielen model b7
    de draagarmen worden binnenkort ook vervangen alles nieuw er op maar eerst tijd vinden omdat te doen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  15. #14
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Heel netjes!!
    smile!

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verlaagde 3.0 TDI Avant hangt achter teveel door

    Dankje elke dag nog blij met de a4 rij relatief weinig kilometers woon nog geen 4 min vanaf mijn werk🙈 maar wil eerst niet anders dan de 3.0tdi

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •