Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 3.0 TDI, positie zekering stadslicht/automaat schakelt met een schok naar 2

  1. #1

    Standaard 3.0 TDI, positie zekering stadslicht/automaat schakelt met een schok naar 2

    Beste Audi kenners.

    Sinds een aantal weken ben ik de gelukkige eigenaar van een Audi a4 avant 3.0 .
    Afgelopen weekend wilde ik mijn stads lichten vervangen door LED lampjes .
    Ik kwam er achter dat de complete fitting van het steek lampje in de xenon unit was gesmolten aan beide kanten.
    De linkse kant kreeg ik nog los en heb ik kunnen vervangen.
    De rechtse kant brak gelijk het tutje af waar de fitting in geklemd zit.
    De bedrading van het stadslicht en DRL lamp zijn helemaal verduurd en gescheurd door de warmte .
    Nadat ik de bedrading opnieuw heb geïsoleerd doed het stadslicht het nogsteeds niet.
    Ik kan nergens in de boekjes vinden waar de zekering moet zitten van het stadslicht.
    Kunnen jullie mij daarmee helpen ?

    De andere vraag gaat over de automaten bak met flippers.
    Zodra ik vanaf vanaf zijn 3e tot 6e versnelling kom aanremmen op een rotonde of scherpe bocht , gaat dat perfect als ik zorg dat hij niet zoekt voor zijn 2e versnelling.
    Als ik te lang wacht of de rotonde 3kwart moet nemen , en pas half in de bocht op het gas wil , dan geeft hij afhankelijk van de hoeveelheid gas een schok, als hij de juiste versnelling heeft gevonden.
    De Audi heeft 330k gelopen en is netjes onderhouden.
    Ik wil zoiezo de bak olie en filter vervangen maar heeft dat nog nut of is dit het begin van een hoop ellende?
    En wat is jullie advies om dan mega dure olie bij de dealer te halen? Mijn ervaring is Kroon ook perfect of zelfs beter .
    Het filter haal ik uiteraard bii de dealer.

  2. #2

    Standaard re: 3.0 TDI, positie zekering stadslicht/automaat schakelt met een schok naar 2

    Als het goed is staat op de deksel welke zekering waar van is. Zo niet dan zou ik even nakijken allemaal.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  3. #3

    Standaard Re: 3.0 TDI, positie zekering stadslicht/automaat schakelt met een schok naar 2

    Niet onbelangrijk als het over verlichting gaat: ik neem aan dat je een 3.0TDI hebt (en geen 3.0 benzine zoals in de B6 is geleverd), en dus een A4 B7 hebt (2004-2007). Veel verlichting gaat over 't boordnet, en wordt vanaf daar ingeschakeld in plaats van via eigen zekeringen..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI, positie zekering stadslicht/automaat schakelt met een schok naar 2

    Verplaatst naar het B7-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •