Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Goede avond,

    Ik rij sinds kort een Audi a4 1.8 TFSI B7.
    De auto bevalt mij prima ik mis alleen een midden armsteun welke er standaard niet in zit.
    Ook vind ik de auto van de zijkant er wat saai uitzien en lijkt het me echt mooi om van die chrome randen om de ramen te hebben die andere B7's soms wel hebben.

    Ik heb nog nooit in een auto gereden zonder midden armsteun en mistte deze echt, dus had ik een imitatie besteld van 39 euro waarvan de standaard precies in het asbakje achterin zou moeten vallen. De voet paste wel precies op de bouten aan de onderkant maar de standaard kwam verkeerd uit waardoor ik dus in het interieur moest gaan zagen en ik een groot gat erachter zou hebben. Dit heb ik dus niet gedaan en hem terug gestuurd.
    Als ik nu een originele kan vinden bij een demontage bedrijf, gaat deze dan wel precies uitkomen in het asbakje achter of is dit alleen voor modellen die al een armsteun hebben?

    Ook zou ik heel graag de zwarte rand om mijn zij ramen vervangen voor een chrome, is dit zelf te doen zonder al te veel moeite?
    De auto is natuurlijk al best oud en wil er niet te veel voor het uiterlijk gaan besteden.
    Heb zelf al wel preventief de bougies, luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter en olie vervangen, daar bezuinigen we natuurlijk niet op.

  2. #2

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Heb je een foto hoe de situatie met je asbak nu is? En welke had je bestels (link) ik kan eens vergelijken met mijn armsteun dan.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Laatst gewijzigd door LucasA4; 11-06-19 om 20:11. Reden: Foto's zitten er niet bij

  4. #4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Wel gek alles ziet er precies hetzelfde uit. Heb je met monteren niet wat omgedraaid ofzo toevallig waardoor de steun anders uit kwam?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Nee man. Ben zelf best handig en heb zelfs een 2e persoon er naar laten kijken. De voet komt perfect uit op de bodem maar die standaard zit te ver naar voor, dus dan zou ik het interieur in moeten zagen naar voren toe, en dan achter de armsteun met een lege sleuf zitten... En andersom kan niet van dan past het helemaal niet aangezien het niet symmetrisch is.


  6. #6

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Sorry had het toch verkeerd je moet voor de armsteun inderdaad een modificatie doen. Het gaat dan om het maken van de 2 vierkanten gaatjes tussen de asbak en de handrem.

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Ken je me dit uitleggen?, moet ik als nog gaan zagen etc???
    Dus het zal nooit in 1 keer passen begrijp ik? Bij die imitatie komen die 2 gaatjes niet te pas, hij staat alleen te ver naar voor.
    Laatst gewijzigd door LucasA4; 11-06-19 om 21:10.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Ik denk dat ik het niet duidelijker kan uitleggen dan onderstaade abeeldingen. Daar staat precies welke maten je aan moet houden voor de uitsparing.
    Wat betreft de chrome lijsten, heb je een avant of sedan?

    ARMSTEUN1.jpgARMSTEUN2.jpgARMSTEUN3.jpg

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Oke thnx, ik vind het prima om uitsparingen te maken als het met 100% zekerheid past. Bij de imitatie hoefde dat niet die 2 vierkantjes, alleen de asbak soorten van een stukje verschuiven waardoor en aan de achterkant een lege sleuf zou komen.
    Wat betreft de chrome lijsten om de ramen, gaat om een sedan. Zou me heel blij maken als iemand me hier mee kan helpen ook.

  11. #10

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LucasA4 Bekijk Berichten
    Oke thnx, ik vind het prima om uitsparingen te maken als het met 100% zekerheid past. Bij de imitatie hoefde dat niet die 2 vierkantjes, alleen de asbak soorten van een stukje verschuiven waardoor en aan de achterkant een lege sleuf zou komen.
    Wat betreft de chrome lijsten om de ramen, gaat om een sedan. Zou me heel blij maken als iemand me hier mee kan helpen ook.
    Je imitatie is precies dezelfde als OEM zo te zien dus ik weet niet hoe je op op die werkwijze terecht bent gekomen. Stond dat in bijgeleverde instructies?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Als dat de originele instructie is moet ik dus gaan zagen in mijn interieur. Dan laat ik het maar zo.
    Laatst gewijzigd door LucasA4; 11-06-19 om 22:00.

  13. #12

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    ok die recensies zag ik er niet bij staan. Hopelijk meer geluk met een OEM armsteun dan.

    Wat betreft de lijsten hier de instructies om ze los te halen.
    SIERLIJSTEN1.jpgSIERLIJSTEN2.jpg

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Ik las ook dat bepaalde sites ze hem niet meer verkopen door de vele klachten dat het niet past. Maar wat me nog niet helemaal duidelijk is, zit die originele bij jou waar mijn asbak zit, of heb jij die asbak ook gewoon en zit hij verder maar voren?? Bedankt voor de raamlijst instructie ga er maar kijken.

  15. #14

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Dit is de bedoeling

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Maandje later.
    Armsteun ben ik nu aan gewend. Misschien komt dit ooit wel.
    Betreft de chrome raamlijsten, ik heb een rol plakstrip van Aliexpres besteld, gewoon om het te proberen.
    Ik ben 6 euro kwijt en heb nu hele nette chrome lijstjes rond mijn ramen. Het blijft goed zitten, na regenbuien en al en krijg complimentjes.
    Ik ben er dik tevreden mee.

  17. #16

    Standaard Re: Armsteun en chrome rand rond de ramen zelf plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LucasA4 Bekijk Berichten
    Maandje later.
    Armsteun ben ik nu aan gewend. Misschien komt dit ooit wel.
    Betreft de chrome raamlijsten, ik heb een rol plakstrip van Aliexpres besteld, gewoon om het te proberen.
    Ik ben 6 euro kwijt en heb nu hele nette chrome lijstjes rond mijn ramen. Het blijft goed zitten, na regenbuien en al en krijg complimentjes.
    Ik ben er dik tevreden mee.
    Foto's?

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •