Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Handzender dood

  1. #1
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Handzender dood

    Helaas doet mijn AB/handzender niks meer. Kan er wel de auto mee open maken en starten, maar het op afstand inschakelen van de sloten/alarm gaat niet meer. Met de andere sleutel is er niks aan de hand en heb de bat. ook al verwisseld. Ook het opnieuw inleren van de sleutel via de handleiding in het service boekje heeft geen resultaat. Ik heb geprobeerd zoals er op topics is beschreven, maar niks helpt.

    Ik naar de Audidealer en die kon hem wel opnieuw inleren via de VAGCOM, kosten 55 euro. Daarmee konden ze mij niet garanderen dat het opnieuw inleren het gewenste resultaat zou geven. Anders een nieuwe handzender voor 105 euro en 55 voor het inlezen. Gezien ik geen geldboompje in de tuin heb staan, aan iemand de vraag die mij zou kunnen helpen? Ik woon in Arnhem en kan langskomen indien nodig.
    Laatst gewijzigd door wisso; 02-01-11 om 20:46.
    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  2. #2

    Standaard re: Handzender dood

    Handzender is gewoon stuk, kortste klap is om direct een nieuwe te halen bij een dealer
    in de buurt. De oorzaak van het stuk gaan zijn volgens audi natuurkundige verschijnselen.
    Beetje maar ik neem het maar voor waarheid aan. Succes ermee.

  3. #3
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Handzender dood

    Ja, dank je, hier lijkt het wel sterk op. nu nog een VAG garage vinden die een normale prijs hanteert.
    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    99
    Kudos
    0

    Standaard re: Handzender dood

    ik zit met hetzelfde verhaal......audi a4 avant 2005.
    Ook mijn handzender doet niets meer. Ook de procedure,s gevolgd zoals omschreven in de eerdere topics.
    Ik vraag me wel af hoe groot de kans is dat als je hem opnieuw in laat lezen hij het ook weer gaat doen....en dus de handzender nog goed is.

    Zou er geen coulance zijn bij de dealer wanneer hij opnieuw ingelezen is...je zender toch stuk blijkt te zijn...dat je wederom weer die 55 euro moet betalen?

    gr. paul

  5. #5
    Zeus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Handzender dood

    Mijn eerste post hier, had me eerst voor willen stellen maar heb (nog) geen goede foto van mijn auto kunnen maken.

    Ik wil toch even reageren omdat ik precies hetzelfde had met mij A4 Avant B7 uit 2006 en ik jullie misschien kan helpen.

    Mijn afstandbediening van de reservesleutel deed ook niks. Nieuw batterijtje mocht niet baten. Daarna internet afgezocht naar een oplossing.

    Daar vond ik wat info dat niet helemaal klopte maar uiteindelijk is het mij toch gelukt de sleutel werkend te krijgen.

    Hier zal ik stap voor stap uit leggen hoe ik dat heb gedaan:

    -Open de auto met de werkende sleutel en steek deze in het contact, draai de sleutel tot de lampjes op het dashboard gaan branden,
    -Neem de sleutel die niet werkt en steek deze in het (gesloten) portier aan de bestuurderskant, draai de sleutel rechtsom en houd dit vast,
    -Houd de sleutel vast in rechtsom gedraaide positie (de deur is nu dus op slot) en wacht 5 seconden,
    -Druk nu 1, 2, 3 of 4 keer op het "open" knopje van de sleutel terwijl je deze nog steeds in rechtsom gedraaide positie vast hebt, de knipperlichten moeten bij iedere druk een keer oplichten. Het aantal maal drukken moet ik even toelichten: op elke auto kun je maximaal 4 sleutels aanmelden, de auto heeft dus 4 geheugenplaatsen voor 4 sleutels. Druk je 1 keer is de sleutel geprogrammeerd op positie 1, druk je twee keer is ie geprogrammeerd op positie 2 enz. 5 keer of meer drukken is alle posities wissen en moet je alle sleutels opnieuw programmeren/aanmelden.
    -Draai de sleutel terug en trek 'm uit het portier en wacht 5 seconden,
    -Open het portier met de sleutel en verwijder de sleutel uit het contact, je sleutel zou nu moeten werken.

    Knipperen de knipperlichten niet tijdens het drukken op het "open" knopje van de sleutel moet je de procedure opnieuw uitvoeren.

    Succes en geef niet te snel op, bij mij lukte het ook niet meteen in 1 keer en door 5 keer te drukken op het knopje van de werkende sleutel zat ik ineens met 2 sleutels die niet meer werkten i.p.v. 1. Uiteindelijk is het met toch gelukt beide sleutels weer aan de praat te krijgen op bovenstaande manier.


  6. #6
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Handzender dood

    Gelijk geprobeerd, maar helaas doet hij het nog steeds niet. Ik denk dat hij echt stuk is.
    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    99
    Kudos
    0

    Standaard re: Handzender dood

    ik heb vandeweek alles uit laten lezen bij een garage ( geen dealer) . Handzender idd. overleden. Nieuw sleutel, incl opnieuw inleren 119,50 Incl. BTW.
    Originele audisleutel. Scheelt toch al gauw 40 euro.

    Gr Paul

  8. Ad
  9. #8
    roode66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Handzender dood

    hallo ik heb een Audi A8 D2, en moest na batterij uitwisslen ook de zender weer inleren en eerst gedaan via de boven geschreven uitleg, echter ik moets nadien de deur openen met de zender en niet met de sleutel. als ik de deur nadien opende met de sleutel had ik hem niet ingeleerd . toen nog eens geprobeerd maar nu nadien met de zender geopend en toen werkte hij wel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •