Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Airbag schakelaar plaatsen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    35
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Airbag schakelaar plaatsen

    Goedendag allen,

    Met een kleintje op komst wordt het dan nu toch tijd om het een en ander voor te bereiden... en zo ook de Audi!
    Het verhaal: er zit geen airbag schakelaar voor de passagier in mijn Audi A4 Avant uit 2006 (blijkbaar een optie geweest in 2006, vind ik vanalles van maar daar ga ik jullie niet mee storen)

    Nu heb ik bij twee Audi dealers gevraagd of dit ingebouwd kan worden, de een gaat er niet aan beginnen en de ander rekent een heuse 500 euro. Nu krijg ik altijd argewaan als er zulke ronde bedragen genoemd worden dus ben ik zelf wat meer op onderzoek gegaan en kwam ik via dit forum terecht in een topic waarin besproken wordt dat dit (volgens mij) zou moeten kunnen voor zo'n €75? Nu heb ik alleen even wat hulp nodig bij waar ik de onderdelen vandaan moet halen en of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten?

    Ik heb een autotechnische achtergrond maar dat is van zo'n 10 jaar geleden dus het fijne van de auto's nu weet ik niet, maar heb zeker geen linkerhanden.

    Iemand die mij kan helpen met de onderdelen en eventueel een simpele uitleg wat er verwacht wordt?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Airbag schakelaar plaatsen

    Ik heb dit destijds door Leon van Audiwereld laten doen. Ik was bang om storingen te introduceren via de canbus bedrading. Achteraf bleek het niet zo ingewikkeld. In bijlage een duitse handleiding met onderdeelnummers. De blinddekseltjes uitzoeken was nog wel een gedoe, er zijn veel verschillende types.

    Airbagschakelaar.jpg 8e0971679L.jpg blindplaatjes.jpg
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    35
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Airbag schakelaar plaatsen

    Hey wat super, dankjewel! En moet ik dit dan gewoon bij de dealer bestellen? En die kabelboom met schakelaar en lamp is gewoon plug en play?

  4. #4
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Airbag schakelaar plaatsen

    De lamp komt in het rijtje boven je radio, daarvoor moet je dus een postitie(blindplaatje) opofferen. De onderdelen kun je overal vandaan halen, webshops, merkdealer, demontagehandel. Na inbouw moet het nog gecodeerd worden met VCDS(vag-com). Indien je geen kabel hebt kun je hier op het forum in het locatie-topic zoeken naar iemand die het voor je kan doen.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  5. #5
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Airbag schakelaar plaatsen

    @maby, om dezelfde reden als jij heb ik deze optie zelf maar toegevoegd. Moeilijk is het niet, alleen veel werk. De handleiding hierboven is van een B6 en daar zit inderdaad het "airbag uit" lampje in de hemel. In de B7 zit ie gewoon boven de radio. Da's wat makkelijker inbouwen.

    Ik heb deze handleiding gebruikt. Die vond ik net wat makkelijker.
    Die gaat namelijk uit van jouw bestaande situatie en daarbij hoef je eigenlijk maar een paar draadjes bij een paar connectoren bij te "prikken".

    Ik hoor het wel als je vragen hebt, succes!
    just _ bas @ hotmail.com
    smile!


  6. #6

    Standaard Re: Airbag schakelaar plaatsen

    Goedemiddag,

    Ik wil ook graag de airbag schakelaar in mijn Audi (laten) plaatsen, maar de kabelboom met de onderdeel nummer 8E1 970 012 AC is hier in Duitsland bij de officiële dealers niet meer verkrijgbaar. Ook heb ik nog geen auto recycler gevonden, welke deze op voorraad heeft. Kunnen jullie mij misschien helpen en mij een adres geven, bij welke ik deze kabelboom kan krijgen?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

  7. #7
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Airbag schakelaar plaatsen

    Ik kom er op ebay.de wel een tegen: klik!
    smile!

  8. Ad
  9. #8
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Airbag schakelaar plaatsen

    @Leon
    plaats jij ze nog? =]

    Onderdelen zijn overigens via https://www.online-teile.com/ te vinden.
    Laatst gewijzigd door beyazz; 18-10-19 om 13:08.
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •