Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Elektrische stoelen inbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Elektrische stoelen inbouwen

    Gisteren elektrische stoelen gemonteerd in een oorspronkelijke handmatig verstelbare stoel uitvoering. De originele kabelboom met de gele rode groene en zwarte connector zou voldoende moeten zijn om de stoelverstelling aan te sturen volgens Audiworld. Bij het uitproberen even een korte beweging in de stoelen, maar daarna dood!,Waarschijnlijk is een zekering doorgebrand daar ook de lumbersupport in de bestuurdersstoel nu niet meer werkt.
    Zag nu pas in het instructieboekje dat de zekering voor de elektrische verstelling een automatische is en zichzelf weer “herstelt” na een paar minuten. De lumbersupport werkt echter van beide stoelen niet meer. Kan niet ontdekken in het instructieboekje of hiervoor een speciale zekering is gemonteerd.


    Mijn vraag is of de zekering voor de verstelling van de stoelen standaard is geïnstalleerd of dienen de kabelbomen van de stoelen ergens in het dashboard te worden omgebouwd voor de installatie van deze zekering? Zo ja kan iemand dit doen. Mijn vertand van electra is totaal onvoldoende. Hopelijk heeft een van jullie je een oplossing voor me. Mijn dank zal groot zijn.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Elektrische stoelen inbouwen

    De zekering zit onder het stuur, tegen het schutbord aan, bij de B6 moest ik hem ook vervangen en het probleem was opgelost.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Dank je Reggie.
    Is dit de zekering van de stoelverstelling of de lumbersupport? Weet je nog waar op het schutbord?

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Elektrische stoelen inbouwen

    Gaat om de stoelverstelling, wat ik me kan herinneren zit de zekering ten hoogte van het stuur, wel toegankelijk maar moest ik wel een kap verwijderen.

    Het is even zoeken maar hij zit er zeker.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Dank. Ik wil graag een jpeg bestand toevoegen om een en ander duidelijk te maken, maar hoe doe ik dit?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Er zitten 3 groene niet verwiselbare zekeringen? en een rode 10A verwisselbare zekering naast elkaar. De rode is blijkt nu voor de lumber support.(die werkt dus eer) Is een van de 3 groene de zekering voor de stoelverstelling?
    Boven deze zekeringen zit een grijs pat kastje met daar boven een rij met allemaal kleine grijze doosjes met cijfers zoals 640 en 373 12V 40A. Kunnen het deze zijn. Heb totaal geen verstand van electra, maar wil weten of de electrische stoelen kunnen werken.Nogmaals er zat geen elektrische verstelbare voorstoel in af fabriek, dus heb geen flauw idee of er iets moet worden omgelegd of aangelegd.IMG_2450.jpgIMG_2451.jpg

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Er moeten meer zekeringen zitten, het is een “wat ik me kan herinneren” gewone zekering zoals de die rode, iets verder zoeken.

    Gebruik ook de zoekfunctie hier op het forum eens, ik heb er ooit naar gezocht hier en gevonden, het is lang geleden voor mij


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Er zit onder het dashboard een 30amp zekering (bestuurdeszijde )
    Wellicht 1 van de groene die je eerder aanwees
    1 van die 3 is zo wie zo voor je elektrische ramen

    de grijze blokjes boven het kastje bordnetz genaamd zijn de relais van de auto

    Schema memory stoelen3.jpg

    naamloos.jpg

    Dan nog even een vraag van mij
    Je vertelt dat je de hand bediende stoelen vervangen hebt voor elektrische stoelen
    Heb je dan ook de bekabeling voor de spanning naar de stoelen gelegd ?
    Want standaard zit er namelijk helemaal niks voorbereid
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Hi Kevin, Dank voor de feedback. er zit al een bekabeling onder de stoelen met Rood = stroom, geel = airbag, groen = stoelverwarming. Volgens AUDIWORLD zou deze kabel ook dienen voor het bedienen van de e. stoelen. Heb jij hierover een andere mening dan hoor ik he graag. Is het mogelijk de schema's per mail te sturen. Ze zijn moeilijk te ontcijferen. Als je me een link kan geven ook helemaal goed.
    In ieder geval allen bedankt met het meedenken en suggesties. Hopelijk kom ik er achter hoe alles aan te sluiten.

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenR Bekijk Berichten
    Hi Kevin, Dank voor de feedback. er zit al een bekabeling onder de stoelen met Rood = stroom, geel = airbag, groen = stoelverwarming. Volgens AUDIWORLD zou deze kabel ook dienen voor het bedienen van de e. stoelen. Heb jij hierover een andere mening dan hoor ik he graag. Is het mogelijk de schema's per mail te sturen. Ze zijn moeilijk te ontcijferen. Als je me een link kan geven ook helemaal goed.
    In ieder geval allen bedankt met het meedenken en suggesties. Hopelijk kom ik er achter hoe alles aan te sluiten.

    stuur me even een mail want je hebt nog maar 33 berichten geplaatst en je moet er 100 hebben voor je prive berichten kunt sturen
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #11
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    zolang er pin bezetting in de stekkers die in de vloer zitten is het goed ....
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Alleen de zwarte aan bijrijderskant is niet aangesloten.Gelukkig de rest wel. Nu nog alleen uit vogelen of de aansluitingen op de juiste manier verzekerd zijn om beweging in de stoelen te krijgen. Hopelijk helpt jouw schema.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Hi Kevin, Heb je gisteren een mail gestuurd naar je priveadres,. Heb je het ontvangen?

  15. #14
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenR Bekijk Berichten
    Hi Kevin, Heb je gisteren een mail gestuurd naar je priveadres,. Heb je het ontvangen?
    Nee heb niks ontvangen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Heb je mailadres met copy and paste gebruikt . Heb het mailtje net opnieuw gestuurd. Hopelijk is het nu wel ontvangen.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Is er iemand anders die het bedradingsschema beschikbaar heeft. Ben bang de stoelen op de bestaande kabelboom aan te sluiten ivm de kans op doorbranden van de stoomdraad.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Kevin,
    nogmaals dank voor de extra moeite om mij he stoelschema door te sturen. Hopelijk gaat het nu lukken.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    72
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Stoelen vandaag gemonteerd en een 30A zekering geplaatst om de stoelverstelling te voeden met hulp van Christiaan Bijsma van www.autowally.nl en hij heeft dit keurig voor me opgelost. Hij heeft ook de bedrading voor de elektrisch nieuwe stoelen helemaal nagelopen en ze werken als een zonnetje.
    Kevin, gelukkig was de bestaande kabelboom voldoende, dus heb niets hoeven omleggen, behalve de thermische 30A zekering.Het enige wat niet werkt zijn de easy entrance knoppen boven aan de leuning die de stoel naar voren en achteren kan verschuiven voor een makkelijke instap achter. Weet iemand hiervan de oorzaak. Las ergens dat dir gekoppeld moet zijn aan de deur en alleen werkt als deze open is. Moet hiervoor een extra kabel getrokken worden?
    Geen ramp als het niet werkt, want de stoel is gewoon beneden te verschuiven

  20. #19
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrische stoelen inbouwen

    Mooi dat het gelukt is

    Hier nogmaals de schema's Schema memory stoelen4.jpgSchema memory stoelen3.jpgSchema memory stoelen2.jpgSchema memory stoelen1.jpg

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •