Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Roffelende trilling in aandrijflijn vanaf +/- 90 km/h en 1800min-1 2,7 TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Roffelende trilling in aandrijflijn vanaf +/- 90 km/h en 1800min-1 2,7 TDI

    Beste leden, gedurende meerdere jaren heb ik last van een hinderlijke trilling in de aandrijflijn.
    Deze trilling komt wanneer er meer gas gegeven wordt bij +/- 1800 min-1 en in de 5e en 6e versnelling.( 100-120 km/h)
    Deze wordt door gegeven aan de voorstoelen en in mindere mate aan het stuur.
    Bij rijden op die snelheid is ( om te testen) de motor ook uitgezet en de trilling blijft.


    Wat is er zoal vervangen door nieuw:

    - Draagarmen
    - Aandrijfassen( compleet )
    - Dubbel massa vliegwiel + koppelingsplaten
    - Elektrisch hydraulische motorsteunen.
    - Banden
    - Velg laten richten

    De versnellingsbak begint wel verdacht te worden maar zonder bijgeluiden is het wel vreemd dat daar de onbalans/ trilling uit kan komen.
    Maar toch......
    Wie weet of er iets van een balans-as of iets dergelijks in de versnellingsbak aanwezig is.
    De motorsteunen zijn elektrisch hydraulisch en ik vroeg mij af of deze actief gedempt worden in relatie tot de motorbelasting.

    Op zich vinden wij technische raadsels wel leuk om uit te pluizen maar soms kom je niet meer verder.
    Wie weet hier meer van?

  2. #2
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Roffelende trilling in aandrijflijn vanaf +/- 90 km/h en 1800min-1 2,7 TDI

    B7 is gevoelig voor onronde banden en blijft dan trillen (zoek maar op internet, veel over geschreven) bedacht dat ik er wel mee kon leven.
    Verrassend genoeg sinds ik Michelin banden heb geen trillen meer. (balanceergewichtjes op de velgen zijn nu ook maar max 10gr!)

    Blijkbaar zijn Michelin banden het meest rond.
    smile!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •