Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    goedemiddag leden.

    Heb een audi a4 quatro 2005 automaat.

    nu is het zo dat de auto stottert in ze stationair en tijdens het rijden motor mangement lampje knippert dan ook 1 nieuwe boubine en heb ze allemaal geprobeerd en verwisseld in en 4 nieuwe boegies.
    na de fout codes gewist te hebben geeft tie nog steeds aan fout cilinder 1.
    nu boegie eruit gehaald blijkt beetje olie onder te zitten schoongemaakt is dit ernstig?

    heb geen raad meer wat ik moet doen iemand enige idee waar het aan ligt of eventueel een monteur die me veder kan helpen.
    heb de auto pas gehaald.


    als iemand me kan helpen of repareren omgeving rotterdam hoor ik het heel graag.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    Heb je de zoek functie gebruikt rico?
    Jou automaat heet waarschijnlijk multitronic
    Er is hier zat over geschreven
    Zowel de 2.0 als de multitronic (automaat)

    Wat betreft olie aan je bougie
    Het lijkt me niet goed
    Maar dat had je zelf ook vast wel bedacht
    Door de olie kan de vonk niet goed over springen en zul je waarschijnlijk een fout op de des betreffende cilinder krijgen

    Het kan een lekke pakking zijn
    Maar ook erger
    Kijk even via de zoek functie en gebruik 2.0 Of multitronic als zoekterm eens

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard re: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    quattro dus tiptronic, geen multitronic.. In nesselande heb je vag support rotterdam, misschien kunnen zij je helpen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    bedankt voor jullie bericht probleem is al duidelijk bij cilinder 1 alleen de garage waar ik laats ben geweest kon hem niet uitlezen die aparaat wel comprensie gemeten en bij cilinder 1 gaat tie moeizaam omhoog de rest van de cilinders werken wel.



    wil er nu niet al te veel geld aan verspillen .. weet nu echt niet waar ik aan moet denken de 1 zegt kan klep zijn de andere weer niet...

    hoop dat hier iemand is die er naar kan kijken eventueel als het te veel kost dan kan ik er denk ik beter niet aan beginnen.

    bedankt voor u reactie want is dat precies voor een bedrijf?

    ja de probleem is heb ook koelvloeistof lekkage op zich is dat dan neit zo erg..

    maar ja dat tie nu niet optrekt is vervelend hoop dat het bij een kleine reperatie blijft maar ben bang van niet.
    Laatst gewijzigd door tom; 19-12-19 om 21:21.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    na lang zoeken een door verschillende garages die zeggen dat het de computer is of kabelbreuk.

    blijkt het toch injector te zijn die niet genoeg benzine doorgeeft aan cilinder 1 .
    mocht er iemand zijn die injectoren over heeft voor een audi 2.0 tfsi b7 bouwjaar 2005 hoor ik het graag.


  6. #6
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    Beter zeker van je zaak zijn en een nieuwe kopen ? Als je tweedehands koopt weet je nog steeds niet wat je koopt.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    audi a4 2.0 tfsi stotert bij stationair en rijd op 3 cilinder bij uitlezen geeft tie aan cilinder 1 probleem en af en toe ook cilinder 2 .

    nu heb ik verschillende dingen geprobeerd als eerste boegies vervangen was de probleem niet verholpen boubines vernieuwd ook nog niet verholpen kreeg te horen kabel of computerprobleem getest alles vonkt en hij krijgt signaal door.

    nu blijft er hoogst waarschijnlijk 1 ding over dat is de injectoren vervangen op cilinder 1 of 2 nu twijfel ik heel erg of de injector stuk is of dat er vuil rond hangt bij vuil is het een kwestie van middeltje gebruiken zodat het verschoont word..

    had alle 4 boubines eruit gehaald en boegies auto gestart nu kwam er uit 3 cilinders rook wolkjes tijdens gas geven en bij cilinder 1 niet..

    wie kan hier wat mee of denkt te weten wat het is..

    iemand dezelfde probleem ervaren?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    Injectoren uitwisselen en kijken of de fouten meegaan naar de andere cilinders.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    46
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI fout cilinder 1 blijft na vervangen bobine

    Ik had ook misfire op cil. 4 , omdat mij niet bekend was wanneer de bougies en bobines vervangen zijn heb ik meteen 4 bobines, meteen maar de rode, en 4 bougies vervangen. Storing kwam hierna nog steeds naar voren dus ging ik voor de injector. Omdat het nogal wat werk is om deze te vervangen dacht ik weet je wat ik doe er wel meteen 2 vervangen. Dus heb cil. 1 en 4 vervangen. Nu is het probleem alleen erger geworden en heb ik misfires op cil. 2 & 3. Hoe dan?!?!? Heeft iemand hier een verklaring voor? Gaat trouwens ook om een 2.0 tfsi b7 quattro 2007 BWE.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •