Topictitel aangepast, we doen hier niet aan titels met HELP.
Hallo allemaal,
Ben al een beetje aan het zoeken geweest maar kan er nog niet helemaal uit komen hoe het precies zit.
Ik wil graag brembo zl18 klauwen monteren op mijn A4 b7 2.0tfsi quattro.
Nu lees ik dat het zonder adapters passen moet en dat ik alleen 2 dunnen busjes van 1mm dik nodig ben. Waar kan ik deze halen en waar dienen ze exact voor.
En weten jullie toevallig hoe het zit met een upgrade voor de achterzijde.
Je ziet vaak dat er een 4 pots klauw gemonteerd word en de orginele klauw gebruikt word voor de handrem.
Hier zullen adapters voor besteld worden, maar waar haal ik deze precies?
Zou iemand die dit eerder gedaan heeft mij de nodige uitleg willen en kunnen geven? :-)
@poffers
Heb je deze ook gelezen?
Gerjan kan die busjes vast wel draaien
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb zelf achterremmen van een S4 gemonteerd. Zijn gewoon enkel zuiger,maar wel met geventileerde 300mm schijven. Ik heb me verder nooit echt verdiept in een BBK voor de achteras,omdat ik er de noodzaak niet van in zie.
Audi gebruikt 14mm bouten (M14 draad) voor de remklauw ankerplaten. Je fusee heeft een 14mm gat, daar steek je de bout doorheen. De ankerplaat zit dan (tussen de remschijf en het fusee) vastgeschroefd - daar zit M14 in getapt. De Porsche klauwen hebben een oog (zonder draad!) van 16mm diameter. Je moet dus een van de volgende dingen doen:
- Fusee opboren naar 16mm, M16 bouten vinden, met M16 borgmoeren
- Vulbus gebruiken in de remklauw, 16mm buitendiameter en 1mm wanddikte, zodat je de fuseegaten terugbrengt naar 14mm diameter, met M14 bout en M14 borgmoer.
Dat laatste is veiliger, goedkoper én je kan terug naar standaard bij verwijderen.
Van binnen naar buiten is je montage volgorde dan:
- Boutkop (M14 gat, dop 21 uit m'n hoofd)
- Fuseehuis (14mm gat)
- 2mm carrosseriering om de klauw meer naar buiten te zetten (centreren boven de schijf)
- Remklauw oog (16mm gat met 16x1 vulring naar 14mm gebracht)
- M14 groot-oppervlak borgmoer, kan zijn dat je die iets moet inkorten omdat je anders de binnenzijde van de schijf raakt.
Achter is 99 van de 100 keer een S4 setup met 300x22. Meer is ook echt niet nodig. Er zijn Porsche klauwen die passen, en die worden vaak gecombineerd met een R8 handremklauwtje, bijvoorbeeld.
My $0.02: zoek een S4 setup. Remt ook echt beter dan de upgrade NIET doen..!
S4 achterklauwen zijn wel wat groter dan de A4 - sowieso zijn de schijven veel dikker. Je gaat dan van 255*12 massief naar 300*22 geventileerd. RS4 B7 is denk ik weer een héél stuk lastiger.
Volgende vraag,
Er worden genoeg setjes s4 klauwen aangeboden alleen zonder de houders.
Passen de orginele houders om de s4 klauwen of is de klauw van zichzelf ook al groter?
Of zouden de 300 schijven op de orginele klauwen passen? Gezien deze schijf bijna een centimeter breder zijn lijkt mij dat niet logisch.
Je hebt de hele set nodig, de standaard klauwtjes kunnen net aan de 12mm dikte hebben, door naar 20 lukt echt niet. De S4 klauwen zijn qua zuiger ook iets groter.
Geen idee of je die nog nieuw kan krijgen, maar vaak wordt dat spul wel 2e hands gekocht.
Edit:
Brembo heeft klauwen hiervoor, F85 229 voor rechtsachter, en F85 228 voor linksachter. Beide uiteraard voor de 22mm dikke schijven en 42mm zuiger diameter. Ter vergelijk, de F85 226 (en F85 227) zijn voor de gewone A4, en hebben een zuiger van 38mm + 10mm schijfdikte.
228 kan je voor 130 euro op Autodoc halen; 229 is niet op voorraad. Zag wel eea op eBay voor 100-150 euro per stuk.