Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1 din radio vervangen, verder alle opties kunnen bedienen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1 din radio vervangen, verder alle opties kunnen bedienen

    Ik ben nieuw op het forum, heb vandaag mijn nieuwe auto opgehaald. Nouja, nieuw? Voor mij wel dan. Ik ben al een paar uur aan het zoeken op het forum, maar heb nog niet echt het antwoord gevonden waar ik iets mee kan. Vandaar mijn oproep hier!

    Ik ben dus vanaf vandaag trotse eigenaar van een A4 1.8 T Avant! Echter,,, ik ben totaal niet tevreden over de autoradio.
    Er zat een concert in (1 din). alleen de verkoper had de code niet om de radio te ontgrendelen, daarom heeft hij besloten er een ander exemplaar in te zetten. Dat is een hele simpele Pioneer (het valt mij nog mee dat je er een cd in kunt stoppen zo oud). Nu komt er alleen uit de frontspeakers geluid uit.
    Nu was ik dus al van plan om een andere radio aan te schaffen welke minimaal USB, AUX en Bluetooth moet hebben. Gezien de vorm van mijn middenconsole, zal dit ook een 1 din moeten worden. Ik heb echt geen zin om het middenconsole om te bouwen naar een 2 din.

    Ik heb standaard Audi navigatie welke ik kan bedienen op het middenconsole naast de handrem, deze wordt nu weergegeven tussen de toerenteller en kilometerteller. En daarbij zal ik toch middels mijn mobiele telefoon gaan navigeren.

    Wie o wie wil en kan mij helpen met mijn speurtocht naar een geschikte autoradio waarbij ook de achterste boxen en de woofer hun werk weer doen?

    Alvast bedankt voor jullie gedane moeite!

    Mvg, Rick
    Laatst gewijzigd door Oprins27; 28-01-20 om 23:34. Reden: Gegevens kloppen niet

  2. #2

    Standaard Re: 1 din radio vervangen, verder alle opties kunnen bedienen

    Hoi Rick,

    Heeft jouw auto soms Bose speakers?
    Dan zal er een versterker in de kofferbak ingebouwd zijn. Zelf heb ik dat niet, maar ik heb wel eens een kennis geholpen.... Al jaren geleden, maar wat ik me nog kan herinneren is dat je een verloopkabel nodig hebt. Anders gaan je achterspeakers niet werken.

    een willekeurige link van z'n kabel:
    https://www.bol.com/nl/p/volledige-a...4aAjAGEALw_wcB

    Of hier stuurwiel bediening in zit weet ik zo niet. Er zullen wel kabels zijn, maar je kan denk ik beter eerst een radio zoeken die dat als optie heeft en een bijbehorende adapter.
    Hoop dat je hiermee verder kan.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1 din radio vervangen, verder alle opties kunnen bedienen

    Inmiddels heb ik muziek!!!!
    Ik zal in het kort vertellen wat ik heb gedaan.
    Na een lange zoektocht met weinig reacties ben ik naar de tijger in Tilburg gegaan, zij hebben me heel goed geholpen.
    Ik heb een actieve radio van Kenwood aangeschaft met een ISO-stekker welke speciaal voor mijn auto was (geen quad-blok).
    En daarbij een FAKRA tuner verstrekker. Nu werkt alles naar behoren. Omdat de radio actief is, heb ik tulp stekkers die de Audi versterker (boxen achterin + woofer) ook aanstuurt. Nog wel een beetje moeten puzzelen om achterin volume te hebben zoals voorin. En ook om de juiste losse stekkers te connecten.

    De voedingskabel voor de Audi versterker moet op de donkerblauw/witte van de Isostekker. De FAKRA tuner versterker heb ik in het ISO blok kunnen steken voor de voeding.

  4. #4

    Standaard Re: 1 din radio vervangen, verder alle opties kunnen bedienen

    Goedemiddag,
    Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Oudere audi's (voor de quadlock) hadden een soort van derde isostekker, die eigenlijk uit drie losse kleinere stekkers bestaat. Het klinkt me inderdaad bekend dat je een verloop naar tulp stekkers nodig hebt. Op zich logisch aangezien je een signaal naar de achterversterker stuurt ipv direct de speakers aansluite.

    Mooi dat het gelukt is! Zal een wereld van verschil zijn nu de rest van de speakers ook mee doen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •