Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    41
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Ik heb ongeveer een uur zitten zoeken naar een thread want ik ben vast niet de eerste met dit probleem maar kan het niet helemaal vinden dus toch maar een nieuw thread aanmaken.

    Ik heb vorige week een recaro interieur uit een s4 b6 in een s4 b7 gebouwd. Ik kwam er tot mijn schrik achter dat de b6 stoelen de zwarte connector missen. Ik heb na wat speurwerk gevonden dat die voor de gordelspanners is (?) Helaas blijft dus nu mijn airbag lampje branden. Dat mijn gordelspanners het niet doen kan ik wel mee leven maar niet met een brandend airbag lampje wat in het donker lekker in je ogen blijft schijnen 😣

    Wat is hier de oplossing voor??
    Laatst gewijzigd door groovar; 12-03-20 om 08:55.

  2. #2

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    De B7 heeft inderdaad passagierdetectie en gordeldetectie op de passagiersstoel. Je kan de luchtzak en kabelboom overzetten van de huidige stoel naar je Recaro's, maar dat kan nog wel eens lastig worden qua pasvorm.

    Je kan wellicht de boel uit (laten) coderen:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...E)_Airbag_9.41

    Check je optiecodes voor de juiste codering:
    0x3?xxx: Options' 0 = with/without Belt Warning (PR-4UE+9P0/9P1)
    1 = Passenger Airbag with Key Switch / Belt Warning (PR-4UE+9P0/9P1)
    2 = Passenger Airbag with Seat Occupation Detection / Belt Warning (PR-4UB+9P5)
    3 = with Belt Warning (PR-4UE+9P3) OR Passenger Airbag with Seat Occupation Detection / Belt Warning (PR-4UB+9P3)
    4 = Passenger Airbag with Key Switch / Belt Warning (PR-4UF+9P3)

    Ik denk dat je nu optie 2 aan hebt staan (0x32xx), en dat zou je dan moeten omcoderen naar 1 (0x31xx). Gokje..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Gordelwarning (zwarte) staat los van je airbagstekker (gele).
    De zwarte stekker niet aansluiten zou niet het airbaglampje moeten triggeren op je dashboard.. Ik zal voor de zekerheid je airbag ook maar een nakijken, ik denk dat als je hem uitleest hij ook een melding gaat geven in de trent van;

    "Short to ground", "Open or Short to Plus - Intermittent", "Implausible signal"

    De codering hierboven klopt gewoon hoor, daarmee los je wel de andere foutmelding op bij het niet aansluiten van de stekker terwijl die er normaal wel in zat.
    Maar deze twee stekkers werken "los" van elkaar dus het een heft 't ander niet op.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 12-03-20 om 12:17.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    41
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Ok dus airbag lampje en zwarte connector staan los van elkaar. Dat zou dus betekenen dat 1 van de airbags in het ‘nieuwe’ interieur niet goed is?

    Ik heb al wel alle storingen gewist maar lampje bleef branden. Zal eens kijken of ik kan zien welke airbag een fout geeft dan. Maar stel dat er 1 stuk is, dan kan je toch niet simpelweg die storing uit coderen?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovar Bekijk Berichten
    Ok dus airbag lampje en zwarte connector staan los van elkaar. Dat zou dus betekenen dat 1 van de airbags in het ‘nieuwe’ interieur niet goed is?

    Ik heb al wel alle storingen gewist maar lampje bleef branden. Zal eens kijken of ik kan zien welke airbag een fout geeft dan. Maar stel dat er 1 stuk is, dan kan je toch niet simpelweg die storing uit coderen?
    Maak is een autoscan met VCDS en post die hier.
    Het kan natuurlijk dat er gewoon een contactje niet goed is hé..

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    41
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Ja dat zou het allermooiste zijn natuurlijk 😁

    Ga ik maandag even doen, bedankt voor nu iig!

  7. #7

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Heb je misschien je contact aangehad tijdens het ombouwen van de stoelen?
    Ik heb zelf eens de fout gemaakt om het dashboardkastje te verwijderen, en dus de stekker van de airbagschakelaar los te halen. Een beetje radio was wel fijn, maar het airbag lampje bleef branden nadat ik de schakelaar weer aangesloten had.... Het lampje was alleen uit te krijgen door een reset met vcds.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Ik gok ook dat dit het is, of dat de airbagstekker niet goed aangesloten is waardoor die 'short to ground' krijgt en dus blijft branden.


    @groovar een airbaglampje kun je ook enkel met VAGCOM uitzetten, deze schakelt zichzelf niet uit ookal heb je de stekker er goed in gedaan. Dit is vanuit veiligheidsperspectief gedaan. Dit zodat er altijd iemand naar kijkt en onderzoekt.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    41
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Hmm ik krijg het niet voor elkaar om een foto te posten. Ik krijg 3 foutmeldingen met de codes:

    01579 occupy sensor

    00532 supply voltage B+ Supply voltage lower limit exeeded intermittend

    01316 ABS controle unit


    Die 2e code lijkt het probleem maar er staat niet bij van welke airbag het is

    Iemand een idee?

  11. #10

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    01579 occupy sensor >> dat is je zwarte stekker.
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01579.html

    Je auto weet nu dus niet of er iemand op de stoel zit of niet. Dat kan denk ik wel degelijk een airbag waarschuwing veroorzaken, omdat deze detectie samenwerkt met de airbags en de gordelspanners (je airbags zijn deel van het SRS geheel - SRS = Supplemental Restraint System, bedoeld om jou op je plek te houden zodat je de airbag op de juiste manier raakt). Zonder gordelspanner/passagiersdetectie kan de auto er voor kiezen om de passagiersairbag NIET af te laten gaan (een foutieve airbag-deployment is gevaarlijk) als het NIET nodig is. Oftewel, geen passagier = geen airbag aan die zijde.

    Of dat ook écht zo werkt...?

    Hoe dan ook, het kan zijn dat 01579 wel degelijk het airbag lampje af laat gaan. Je zal dan dus de boel moeten omcoderen naar een systeem dat géén sensor heeft (zie eerdere reactie), OF de matten (zakken) overzetten van je oude naar je nieuwe stoelen.

    00532 is gewoon een generieke melding als de accu een keer los is geweest, te leeg is geweest of zoiets. Verwijderen, zien of-ie terug komt. Dit heeft niets met een specifieke airbag te maken. Als er een probleem is met de airbags krijg je andere codes, met de locatie erbij. Je krijgt dan bijvoorbeeld zoiets:

    Bron: https://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
    foutcode: 01218 hex: 4C2
    Deze foutcode is alleen van toepassing op auto's uit het VAG-concern.


    nl Ontsteker Zij-airbag, voor-bijrijderszijde (N200)
    du Zünder für Seitenairbag vorn Beifahrerseite (N200)
    en Side Airbag Igniter; Front Passenger Side (N200)

    Extra info bij de foutcodes.
    Signaal te zwak ↔ (Signal too Low)
    Weerstand te hoog ↔ (Resistance too High)
    Weerstand te laag ↔ (Resistance too Low)
    Bovengrens overschreden ↔ (Upper Limit Exceeded)
    Ondergrens niet bereikt ↔ (Lower Limit Exceeded)
    Kortsluiting naar plus ↔ (Short to Plus)
    Kortsluiting naar massa ↔ (Short to Ground)
    En de derde:
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01316.html
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    41
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Ok ik zat zelf te denken aan een stekker fabriceren met een weerstandje er aan maar omcoderen is dus ook een optie? Wie zou dat evt kunnen ?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwarte connector voorstoel mist en airbaglampje blijft branden na ombouw interieur uit B6 in B7

    Vreemd, heb dit meermaals bij een A3 zo gehad.

    Om coderen kun je zelf toch ook? Je hebt zo te zien VCDS.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •