Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: 19 inch velgen lopen aan, Avant

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Op mijn vorige auto (Ford Focus) had ik dikke 18 inch RS velgen liggen, deze heb ik kunnen ruilen regen mooie 19 inch Audi velgen met nieuwe Dunlopp banden. Gisteren ben ik bezig geweest om ze eronder te leggen, dat ging vrij goed, maar toen ik een stukje wou gaan rijden hoorde ik de banden aanlopen.
    Er zaten 17 inch velgen onder, 225/45 R17. De 19 inch velgen zijn te hoog, 225/45 R19.
    Nu zijn er denk ik 2 oplossingen, spacers tussen de velgen en de naven zetten, maar welke maat spacers dan??? Of op zoek naar andere banden welke in ieder geval een stuk lager zijn.

    Ik weet dat er waarschijnlijk ergens op het forum iets staat wat ik kan gebruiken, maar er staat zoveel op het forum dat ik het niet meer overzichtelijk vind.

    Dus als iemand me kan helpen, heel graag!!!!

  2. #2
    ferre10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan A4 B7 avant

    je afrolomtrek is veel te groot.valt buiten wat wettelijk is toegelaten , als 225/45/17 de originele velgen zijn. https://www.gbshop.nl/content/inform...berekening.htm
    hier kan je de juiste maat vinden
    grtz
    ferre
    Laatst gewijzigd door ferre10; 27-03-20 om 07:25.

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Geef eerst even aan om welke auto het gaat, waarschijnlijk een A4 B7 ? Verlaagd, S-line ?
    Graag ook wat meer info over de maten, breedte velgbed, ET waarde.

    De bandenmaat klopt ook niet voor een 19” velg zal eerder 235-35 moeten zijn.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Verplaatst naar het B7 subforum, svp voortaan zelf hier de vragen over deze auto neerzetten. Leer ook eens de zoekfunctie te gebruiken voor je een vraag stelt. 'Het forum is onoverzichtelijk' is voornamelijk het gevolg van te snel opgeven en het zoveelste topic opnieuw plaatsen.
    Laatst gewijzigd door tom; 27-03-20 om 07:25.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
    je afrolomtrek is veel te groot.valt buiten wat wettelijk is toegelaten , als 225/45/17 de originele velgen zijn. https://www.gbshop.nl/content/inform...berekening.htm
    hier kan je de juiste maat vinden
    grtz
    ferre


    Dank, met de formule ben ik een stuk wijzer geworden!!
    Het gaat Idd om aan A4 B7 Avant


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Volgens mij zitten er nu originele 17 inch velgen onder.
    7,5 J X 17H2 ET43
    225/45 R17

    En de velgen die ik eronder wil zijn
    8,5 J 19H2 ET 45
    225/35 R19

    Gaat dit lukken zonder spoorverbreders onder een A4 B7 Avant 1.8T uit 2006

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Dat moet wel passen, alleen de bandenmaat moet 235-35 zijn


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Top, bedankt voor je reactie. Als ze eronder zitten met de juiste banden probeer ik een foto te posten. (Geen idee hoe dat moet met de iPhone).

  10. #9
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Denk je dat het aan de binnen- of buitenkant zou aanlopen? Velg komt 10mm meer naar binnen, kwestie van kijken hoeveel ruimte je nu hebt daaro.

    Buitenkant is normaal gesproken helemaal safe met deze maten. Maar welk onderstel heb je, hoe laag staat de auto?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Reggie,

    Waarom zou 225/35 19 niet passen dan?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Denk je dat het aan de binnen- of buitenkant zou aanlopen? Velg komt 10mm meer naar binnen, kwestie van kijken hoeveel ruimte je nu hebt daaro.

    Buitenkant is normaal gesproken helemaal safe met deze maten. Maar welk onderstel heb je, hoe laag staat de auto?

    Goeie vraag, ik neem aan dat de auto verder origineel is. Heb em nog maar net en dit is mijn eerste Audi.
    Ik heb gisteren de 19 inch velgen eronder gehad met de bandenmaat 225/45 R19, toen ik wou gaan proefrijden hoorde ik dat ze aanliepen. Meteen gestopt en de “oude” 17 inch er terug onder gelegd, 225/45 R17.
    Ik zag aan de binnenkant dat de banden daar aanliepen. Bij de achteras zag ik heel mooi op het spatscherm dat de band daar de binnenkant raakte, en aan de vooras zag ik dat de banden een stukje van de aandrijfas hebben geraakt.

    Dat de banden te hoog zijn, snap ik nu helemaal, ik zal dus naar 35 hoog moeten gaan, ook kijkend naar de tabel mbt snelheid en wielomtrek. Maar ik snap niet waarom ik naar 235 moet qua breedte. Mijn boerenverstand zegt dat ze wel lager worden met 35 ipv 45, maar als ze dan breder worden 235 ipv 225 los je toch niet op, want dan kont de band meer naar buiten, en daar heb ik ook erg weinig ruimte kijkend naar de wielkasten.

  13. #12
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    -225 is kleiner dus past makkelijker. Mocht je een mooie set hebben zou ik die gerust overwegen, maar een ander denkt daar wellicht anders over. Band is 3mm lager, wie merkt kwa omtrek of zijn band 2mm, 5mm of 8mm profiel heeft?

    -225 is wel minimaal op een 8,5” brede velg. Tegen getrokken aan, ikzelf vind dat niet mooi, smaakkwestie. Het rijdt vast prima.

    -ene band is de andere niet, ik heb 235 banden gehad die zelfs smaller waren dan andere 225 banden (zelfde velg).
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    -225 is kleiner dus past makkelijker. Mocht je een mooie set hebben zou ik die gerust overwegen, maar een ander denkt daar wellicht anders over. Band is 3mm lager, wie merkt kwa omtrek of zijn band 2mm, 5mm of 8mm profiel heeft?

    -225 is wel minimaal op een 8,5” brede velg. Tegen getrokken aan, ikzelf vind dat niet mooi, smaakkwestie. Het rijdt vast prima.

    -ene band is de andere niet, ik heb 235 banden gehad die zelfs smaller waren dan andere 225 banden (zelfde velg).

    Oké. Dus een band 225/35 R19 met ET45 zou makkelijk passen? Want dan ga ik deze maat banden bestellen.

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    225 op 8,5” zal aardig getrokken om de velg liggen, je moet er van houden maar het kan zeker.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Het heeft even geduurd voor ik wist hoe ik foto's kan toevoegen aan berichten, maar bij deze


    naamloos4.jpg

  17. #16
    DumanB8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oprins27 Bekijk Berichten
    Het heeft even geduurd voor ik wist hoe ik foto's kan toevoegen aan berichten, maar bij deze


    naamloos4.jpg
    Mooie velgen ik heb precies dezelfde velgen en ik wens je nu alvast
    Heel veel succes met de geduld om geen stoepranden te raken of oneven heden op de weg. Velgen raken onwijs snel beschadigd als ze verder dan de band uitsteken. Ik heb velgen maat 245/35 banden ook, maar kreeg vandaag te horen bij het uitlijnen dat ik liever voor banden kon kijken van 255 breed zodat ze net verder dan het randje van de velgen komen.

    Mocht iemand hier nog over enige ervaring hebben hoor ik het ook graag. Heb al aardig wat stoeprand schade erop zitten namelijk. Met de kleinste lichtste tikje zat er al schade op de velg.
    Laatst gewijzigd door DumanB8; 14-05-20 om 17:05.
    Audi a4 (b8) avant 2.7tdi 100jahre innovation pack Deep Sea Blue Pearl DME motorsport: 190pk 409nm > 262 pk 552NM

  18. #17
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DumanB8 Bekijk Berichten
    Velgen raken onwijs snel beschadigd als ze verder dan de band uitsteken. Ik heb velgen maat 245/35 banden ook, maar kreeg vandaag te horen bij het uitlijnen dat ik liever voor banden kon kijken van 255 breed zodat ze net verder dan het randje van de velgen komen.
    Wat een rare reden om een bredere band te adviseren. Die 5mm meer breedte op het loopvlak zal nou niet meteen een overtuigend verschil maken. Neem dan een band met velgbescherming, die zijn ervoor bedoeld.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  19. #18
    DumanB8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wat een rare reden om een bredere band te adviseren. Die 5mm meer breedte op het loopvlak zal nou niet meteen een overtuigend verschil maken. Neem dan een band met velgbescherming, die zijn ervoor bedoeld.
    Dat dacht ik dus zelf ook wat gaat 5mm uitmaken. Het ging ook de ene oor erin en de andere eruit ik dacht die probeert mij gewoon een set banden aan te smeren.

    Ik ben niet zo van de banden met velgbescherming. Dan zou ik eerder voor dat plakspul gaan wat je kan bevestigen aan de rand van je velg wat ook in diverse kleuren leverbaar zijn.

    De beste oplossing blijft natuurlijk geduldig inparkeren met wat centimeters extra van de stoeprand blijven.
    Audi a4 (b8) avant 2.7tdi 100jahre innovation pack Deep Sea Blue Pearl DME motorsport: 190pk 409nm > 262 pk 552NM

  20. #19
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch velgen lopen aan, Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DumanB8 Bekijk Berichten
    Ik ben niet zo van de banden met velgbescherming. Dan zou ik eerder voor dat plakspul gaan wat je kan bevestigen aan de rand van je velg wat ook in diverse kleuren leverbaar zijn.

    De beste oplossing blijft natuurlijk geduldig inparkeren met wat centimeters extra van de stoeprand blijven.
    Waarom liever geen velgbescherming op de band, ik kan me geen nadelen bedenken? Mij bevalt het prima. Rimsavers zijn vooral leuk als je wilt stylen, nogal een smaakkwestie.

    Dat laatste is 100% correct
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •