Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    Beste forum leden,

    Mijn tiptronic schakelt sinds dat hij nieuwe olie en een nieuw filter (geflushed) heeft gekregen iets te lomp na mijn mening.

    De garage heeft de leerwaardes op 0 gezet maar heb het idee dat de bak nog niet helemaal is ingeleerd heb inmiddels 2000+ km gereden maar hij blijft wat lomp schakelen (bij een warme motor is dit minder waarneembaar)

    olie is vervangen voor kroonolie en het filter en montage materiaal origineel zf

    De auto heeft 216*** gedraaid op het moment van schrijven de olie is al eens eerder vervangen bij 153*** tijdens het flushen zat er volgens de garage geen metaal deeltjes in en was ook de olie nog in goeie staat ook vertoond de bak geen storingen.

    Nu heb ik de garage gevraagd wat zij denken zij denken dat een update dit gaat oplossen. (Op deze update wacht ik nu maar door de corona duurt dit allemaal wat langer)

    zijn de 0 waardes nog niet ingeleerd?

    Is er iemand die hier verstand van heeft of die mij wat wijzer kan maken of dit echt met een software update optelossen is of dat ik aan een revisie moet denken of nieuwe solonoids let me know.

    Tips voor bedrijven die mijn 09L tiptronic bak kunnen updaten zijn ook welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Evert

    Link tiptronic service handleiding:

    https://www.google.com/url?sa=t&sour...Vct-kH4VvK6BFX
    Laatst gewijzigd door Evertquattro; 03-01-23 om 15:55.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    De oplossing: de garage had de leerwaardes niet op 0 gezet. Leerwaarde D (kanaal 76) stond bijv. Op 255 dit is de maximale waarde dus kon hij niet een verandering meer door voeren in de megatronic (schakelbrein)

    Al de info en hoe je de bak weer op 0 en juist inleerd staat beschreven in het document wat ik onder mijn vorige bericht heb gelinkt

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    Update. Bij het inschakelen van P en D-R bleef een schokje aanwezig en met de koudere dagen werd dit niet beter dus vorige week dinsdag ben ik naar het ZF service center in Delfgauw geweest voor een megatronic revisie inclusief nieuwe zf originele olie filters, gastrol olie in de tussenbak en differentieelen na deze lange dag(prima wachtruimte en topservice) kreeg ik een automaat bak terug die langzaam elke kilometer beter begint te schakelen.
    Laatst gewijzigd door Evertquattro; 03-01-23 om 15:51.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evertquattro Bekijk Berichten
    Update. Bij het inschakelen van P en D-R bleef een schokje aanwezig en met de koudere dagen werd dit niet beter dus vorige week dinsdag ben ik naar het ZF service center in Delfgauw geweest voor een megatronic revisie inclusief nieuwe zf originele olie filters, gastrol olie in de tussenbak en differentieelen na deze lange dag(prima wachtruimte en topservice) kreeg ik een automaat bak terug die langzaam elke kilometer beter begint te schakelen.

    Conclusie: maak niet de zelfde kostbare fout als mij eerst een vakgarage laten proberen het op te lossen. Laat je automaat aanpakken bij klachten en of preventief bij ZF in Delfgauw ze zijn niet heel veel duurder als andere garages maar hier wordt je hele megatronic gedemonteerd en weer opgebouwd met originele onderdelen en olie.
    Gaat het volgens zf weer helemaal goed komen zoals het hoort?
    Dit staat ook nog op mijn lijstje to do... had je foutcodes in vcds?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    Sorry voor de late reactie, ik was na een half jaar nog niet van al de klachten af en heb uiteindelijk de complete bak laten laten reviseren. Dit heeft wel alles opgelost waar ik mij aan ergerde.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evertquattro Bekijk Berichten
    Sorry voor de late reactie, ik was na een half jaar nog niet van al de klachten af en heb uiteindelijk de complete bak laten laten reviseren. Dit heeft wel alles opgelost waar ik mij aan ergerde.
    Oke
    Dan rijst de vraag natuurlijk, waar? En wat was je daar aan kwijt?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    3600,- incl btw (de boer transmissies bv steenwijk)

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    Hier inmiddels bij ZF delfgauw geweest en de bak geflushed en service onderhoud gedaan, bak schakelt subliem nu, echt een aanrader als je geen (grote) problemen hebt, het wordt er smooth van.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tiptronic schakelt niet soepel na flush

    Klopt, leveren goed werk helaas was het bij mij niet meer de oplossing! En was revisie nodig om het te verhelpen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •