Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 2.0 ALT, welk type bougies?

  1. #1

    Standaard 2.0 ALT, welk type bougies?

    Dag leden van het Audi forum,
    Ik haal al enige tijd informatie van dit forum voor mijn audi A4 B7 het gaat om het type 2.0 ALT (131 PK) Sedan uitvoering van het bouwjaar 2006.
    Nu heb ik een aantal vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil namelijk de bougies vervangen maar ik zie hier heel veel verschillende optie's voor dus ik zou willen weten welke ik het beste zou kunnen aanschaffen en wat het verschil hier tussen is. Als ik bijvoorbeeld op winparts kijk en toets mijn kenteken in komen veel verschillende opties naar boven bougies van 2 euro tot bougies van bijna 20 euro per stuk.

    Ook vraag ik mij af welke remblokken zouden passen ik neem aan dat deze met waarschuwingsindicator voor en achter moeten zijn?
    En of er veel verschil is tussen luchtfilter elementen?

    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen dit is mijn eerste Audi ( niet zo snel ) maar wel super blij mee.

    Groeten.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    Ik heb persoonlijke goede ervaring met NGK, zijn voor mij de beste bougies, natuurlijk heeft iedereen zn eigen smaak.. ik dacht dat de dealer ook NGK gebruikte (correct me if im wrong)

    Succes!

  3. #3

    Standaard re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    Beste Spyro,
    Bedankt voor de snelle reactie! Weet jij ook of er verschil is tussen bijvoorbeeld deze twee ngk bougies? (Zie links)

    https://www.winparts.nl/motordelen-t...gk/p86732.html

    https://www.winparts.nl/motordelen-t...k/p112837.html

    Alvast bedankt

  4. #4

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    Let bij de remblokken op de maat. Ik had een rammeltje voor, dat bleken de remblokken te zijn die net een beetje klapperde. Tussen diverse merken zit een klein beetje maatverschil. De volgende keer neem ik de grootste. Voor nu heb ik bij de blokken die tegen de zuiger aanzitten de veertjes iets naar buiten gebogen zodat deze beter in de zuiger klemt.

  5. #5

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    MI bedankt voor het reageren, welke remblokken zou jij aanraden?


  6. #6

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    A merk remblokken kiezen op basis van pr code op sticker 1e bladzijde serviceboekje. Dan heb je sowieso de juiste maat. Zonder speling.. Wat betreft die bougies in je linkjes, heb je de beschrijving erbij gelezen? Daar staat heel duidelijk het verschil. Evt. is Autodoc.nl een alternatief voor winparts.

  7. #7

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    Raz0r bedankt voor je reactie, zal kijken voor de juist remblokken dan en over de bougies nee zie het verschil niet duidelijk staan behalve dat er bij de ene 15dkm staat en de andere 90dkm de taal van elektroden etc is voor mij zeer onduidelijk omdat ik hier niet bekend in ben

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    De ene is voor "Brandstoftype: CNG/LPG", de andere een normale.

  10. #9

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    Raz0r bedankt weer voor het reageren, dus elke normale bougie zou dan moeten functioneren en met hoe ik heb uitgezocht ngk als voorkeur voor audi

  11. #10

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    Origineel is voor een A4 2006 ALT ook een NGK. Die BKUR5ET10 bij winparts is prima. Op autodoc.nl kun je makkelijk filteren op PR-code voor wat betreft je remmerij (die je dus uit de sticker in het serviceboekje kan halen).

  12. #11

    Standaard Re: 2.0 ALT, welk type bougies?

    Raz0r hartstikke bedankt voor de reacties je hebt me een stuk verder geholpen ik weet nu wat ik kan gaan bestellen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •