Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    Hoi hoi

    Ik heb een audi a4 avant van 2004. Van het 1 op het andere moment doen mijn ruitenwissers en sproeiers het niet meer.
    Eerst even zelf gekeken, alle zekeringen waren nog heel. Na wat googelen op zoek gegaan naar het relais, maar dat kan ik niet vinden.
    Toen de anwb maar gebeld, die heeft gemeten dat er geen spanning komt op zekering 36 en 37 (wissers en sproeiers).
    Hij had geen schema en ook zijn hulplijn kon geen soelaas bieden.
    Hij heeft het vervolgens provisorisch opgelost door er spanning vanaf een reserve aansluiting (27, anhengervoorrichtung) naar toe te lussen.

    Maar de vraag is nu,
    Heeft er iemand een schema, of weet iemand waar de spanning naar zekering 36 / 37 vandaan komt.

    De anwb man had het over de body control module, op internet vind ik wel dat er een comfort control unit in de auto zit maar niks dat dit ding verbind met deze storing.
    Ook zekering 38 Zentrale komfort telektronik is heel.

    graag weet ik meer voor ik een hele computer onder de vloer vandaan ga slopen.

    Mvg Fred

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    Zie bijlage.
    Ik vermoed dat met "zekering" 36 en 37 de positienummers in het schema bedoeld worden. Die staan in de horizontale balk onderaan op elke pagina, zo kun je het verloop van de draden volgen tussen de verschillende pagina's. In dit geval gaan de draden van positie 36 en 37 op de eerste pagina verder op positie 81 en 82 op de tweede pagina.
    Hopelijk heb je er iets aan, succes.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    Hoi, hartelijk dank, ik heb nog niet detijd genomen om in het schema te duiken maar ik had wat plaatjes gemaakt die bij de o.p. horen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    36 en 37 zijn de nummers van de zekering in het zekering kastje. (laatste foto, helaas niet zo duidelijk)
    alleen zie ik lang niet al die andere nummers terug in de zekering kast. Dus ik twijfel nog of 36 gewoon staat voor zekering 36, ik had verwacht dat ze gewoon het symbool voor een zekering in het schema zouden gebruiken.


    Als ik het goed zie en snap in het schema, dan komt de spanning dus vanaf het contactslot naar de zekering. Het gekke is echter dat verder alles werkt.
    Ik zie verder dat de spanning dan na pos 36 / 37 naar het regelapparaat gaat
    10-polige steker, zwart, op regelapparaat elektrische
    installatie

    er worden verschillende regelapparaten genoemd, die van de automaat bak is recentelijk gereviseerd ivm de multiefunctie schakelaar of rijstanden schakelaar.
    Ik neem aan dat dat weer een ander regelapparaat is.

    Zo word er 1 genoemd op de tweede pagina specifiek van de stuurkolom elektronica.
    Dus met andere woorden, ik heb zo gauw nog geen enkel idee welke ik nu moet zoeken. Alleen de draadkleuren en natuurlijk dat het een 10 polige stekker is en dat er ook een 23 en een 32 polige stekker aan dit apparaat zijn verbonden.

    plus dat de storing volgens mij voor de zekering zit.

    Zou je de afbeelding van J519 ook voor me willen posten aub ??

    In iedergeval, als dit zo is zit de storing dus in het contactslot en zit er verder geen connectoren tussen. Er staat alleen 2/75 en c d en e bij de draden op de eerste pagina wat ik verder niet kan herleiden.

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    Ja, 36 en 37 zijn idd de betreffende zekeringen (toevallig!).
    In het bijgaande schema staan deze zekeringen vermeld als S236 en S237.
    Het probleem lijkt me te zitten in het Ontlastrelais X-contact J59. Deze voorziet de zekeringen S236 en S237 van stroom, en zit ook onder het stuur.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Kees B; 05-11-16 om 12:05.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    He dank wederom voor de reactie.
    Alhoewel dit niet klopt :
    S237 - zekering in zekeringhouder (koplamp-reinigingsinstallatie) (want ik heb geen sproeiers en wissers op de lampen)
    ziet het er verder wel naar uit.
    Zal een kijken of ik dat relais kan lokaliseren met deze gegevens. er staat een 6 bij dat relais dus wellicht is het relais genummerd.


    nog ff gegoogeled en gekeken,
    grijs relais met nummer 370 er uit gehaald en getest op de werkbank. en hij is defect.

    dus ooorzaak gevonden, geen weerstand gemeten tussen 85 / 86 de spoel van het relais is dus doorgebrand oid.
    zal maandag even een nieuwe halen.

    Vielen dank !!
    Laatst gewijzigd door duhh; 05-11-16 om 18:13.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Leeftijd
    45
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    gisteren besteld, vandaag opgehaald, € 20,80 van bosh.
    en problem solved !!

  8. Ad
  9. #8
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    Mooi he, zo'n forum
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Leeftijd
    54
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant, ruitenwisser en sproeierpomp voor en achter defect

    hoi hoi


    hier het zelfde probleem alles gevolgd en vervangen maar helaas niet het gewenste resultaat..

    370 relais is nieuw , een andere module gekocht met de zelfde code er op... ja ik weet 2x kapot is ook kapot, maar dat leek me te kort door de bocht , ook opnieuw in geleerd.
    kan het kwaad op lange termijn met de bypass van zekering 27 te halen? we hebben wel spanning op de zekering gehad ... geen resultaat ..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •