Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

  1. #1

    Standaard Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

    Hallo allemaal!
    Ik heb sinds dat ik zaterdag naar de wasstraat ben geweest heel veel storingen in me A4 B7. Misschien herkennen jullie een van de problemen of hebben jullie ooit het zelfde gehad en een tip hebben waar ik kan zoeken of wat precies vervangen.
    Problemen lijsten ( elektra storing ):

    • airconditioning gaat van zelf aan en uit en knippert.. hij gaat ook aan op het moment dat de sleutel niet in de contact slot zit.
    • cruisecontrol van zelf uit
    • dashboard knippert, soms ook lichten van zelf uit.
    • knipperlichten doen gek of helemaal niet
    • ramen haperen naar beneden of omhoog of doen letterlijk niks
    • alarm doet gek
    • verlichting tijdens vergrendelen doet gek of helemaal niet

    Ik heb de auto al laten uitlezen en hij geeft aan heel veel fouten ( zo goed als alles ) ook via VAG software.. Tot spijt gaat hier door dus ook accu elke keer leeg ! ( Nieuwe accu vanaf vrijdag 03-07 ) dynamo ook nieuw sinds begin januari..

    Inmiddels ben ik alle zekeringen gaan nalopen, en op het moment dat ik nummer 13 ( stuurkolom module ) er uit trek bovengenoemde onderdelen beginnen wel normaal te werken behalve dat me koplampen soms uit gaan voor 1 of 2 seconden.. Dus denk ik dat ik de stuurkolom module moet vervangen, net ook Audi aan de telefoon gehad en die zeggen dat het eventueel ook de sleepring zou kunnen zijn... Wie oh wie heeft het zelfde meegemaakt ??

    Misschien herkend een van jullie bovengenoemde problemen en weten een raad mee !

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

    Waarschijnlijk is de computer nat geworden ivm een lekkage na het wassen, kijk daar eens na.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Standaard re: Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

    Bedankt! Ga ik ook nog een keer proberen, op het eerste blik leek hij wel droog te zijn. (zondag gecontroleerd)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

    Klinkt inderdaad als een vochtprobleem.
    Stond de accu niet onder water? Misschien ten overvloede, maar onder de accu zit origineel een rubber met een hele kleine leiding om vocht weg te laten lopen. Dit rubber kun je er helemaal uithalen, dan voorkom je dat de accu onder water komt te staan. Daarna zou ik een plastic kapje op maat maken die je over de accu kan leggen.

    Succes

  5. #5
    markman006's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    38
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

    Sluit me aan bij het vocht probleem.

    naar mijn mening kan het niet alleen de ecu zijn maar ook vocht in de bak van de confort module onder de bestuurder stoel of in de boordnet regelapparaar bij de zekering kast onder het dashboard.

    Heb je toevallig een trekhaak? Heb hier een keer een verkeerd aangesloten aanhanger meegemaakt waardoor ook alles raar begon te doen met bijbehorende foutcodes.

    Succes!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    71
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

    Hallo, heb geen oplossing hiervoor, integendeel, ik heb min of meer hetzelfde fenomeen.
    Op een bepaald moment deed de Audi A4 Avant 1.9TDI 2007 gek met binnen- en buitenverlichting toen hij geparkeerd stond en afgesloten was.

    Met VCDS 19.6 uitgemeten, maar daarmee heb je nog geen heldere eenduidige oplossing.
    Dit zijn de meetresultaten samengevat:

    Fout gevonden (laatste -76- soms wel, soms niet)

    • 03 ABS-systeem: Sensor stuurhoek G85
    • 46 Comfortsysteem: 0955 sleutel 1 35-00-..
    • 76 Parkeerhulp: centraal regelapparaat voor comfortsysteem (J393)

    Geen response van regelapparaat

    • 19 Centrale vergrendeling
    • CAN-Bus-interface
    • 55 Koplampniveau
    • 18 Voor-verwarm.
    • 35 centrale vergrendeling
    • 37 navigatie
    • 49 automatische verlichting
    • 39 lichtregeling R
    • 29 lichtregeling L


    Wat is het fenomeen?
    Als de batterij opgeladen is, dan rijdt de Audi A4 B7 heel normaal.
    Meestal brandt het ESP-lampje, maar soms ook niet.
    Als je de motor aflegt, dan werkt de afstandsbediening niet meer. (eerder wel). Je verlaat de wagen al dan niet afgesloten.
    Maar dan begint het. De batterij loopt langzaam leeg (uiteraard merk je dat niet) en als de waarde beneden een bepaald niveau gezakt is, springt het rechter grootlicht aan. (phare op z'n Brugs). Dan loopt de batterij snel leeg tot deze helemaal leeg is.
    Wil je een paar uren later vertrekken, dan is dit uiteraard niet mogelijk.

    Ik heb de ruststroom gemeten (=gemiddelde stroom) en deze is 0.1A.
    Wat me wel opvalt, is dat deze gemeten stroom niet stabiel is maar schommelt met een frequentie in de buurt van 2 Hz. Dit zag ik door een lampje in serie met de amperemeter te plaatsen. Is dit normaal?

    De wagen is absoluut niet nat, noch vanbinnen (onder de voorzetels), noch in het motorcompartiment.
    We hebben alles doorzocht. Een heel werk!

    Vermits modules niet bepaald goedkoop zijn, noch gemakkelijk te bereiken, wil ik eerst zeker zijn alvorens ik een module vervang.

    Ook hier de vraag: herkent iemand deze situatie? En belangrijker .... hoe werd ze opgelost?!
    Dank bij voorbaat.


    Jan DH

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    71
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elektra storing, alles doet gek.. - 1.8T

    Oplossing zelf gevonden.
    Misschien is dit ook de oplossing voor collega hogerop:
    De sturing van nagenoeg alles gebeurt langs de Steuergerät Bordnetz of Body Control Module (BCM) ECU al naar gelang de taal.
    Vreemde of vervelende effecten kunnen meestal herleid worden tot het niet perfect functioneren van deze module of een slecht contact met deze module.
    Deze module bevindt zich onder het dashboard. (niet zo eenvoudig te bereiken naar mijn gevoel) . Dit youtube-filmpje laat dit zien: https://www.youtube.com/watch?v=4uljuO9FuOk

    Succes!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •