Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Brandstofdruk laag 2.0 tfsi quattro tiptr

  1. #1

    Standaard Brandstofdruk laag 2.0 tfsi quattro tiptr

    Beste mensen,

    Afgelopen Vrijdag stopte mijn audi er mee, na een avondje sturen +/- 100 Km ging ik vlak bij huis over een drempeltje, waarna de auto ging stotteren, en binnen enkele seconden stond ik stil. Acculamp brandde toen maar alles werkte. Toch nog eens gestart en dat ging vlekkeloos, maar zodra ik vermogen vroeg viel hij weer uit. Dit keer met motorlampje.

    ANWB monteur is geweest en heeft hem uitgelezen, daar kwamen meerdere codes uit (zie bijlage) allen te maken met de brandstof druk. Volgens de monteur kon het van alles zijn van een sensor tot de hevelpomp tussen 2 tanks, de brandstofpomp, of de hoge drukpomp.

    Misschien hebben jullie een idee ? De auto word straks opgehaald door de verkoper om te repareren (net een maand in bezit)

    En hebben jullie wellicht tips voor ander preventief onderhoud/vervanging ? De distributieriem, waterpomp en spanrollen zijn onlangs vervangen, maar ik las iets van een ketting ? Timing chain ? Cam follower ?

    Alvast bedankt mensen !!! 👍🏼😁
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard Re: Brandstofdruk laag 2.0 tfsi quattro tiptr

    Kan zelfs een verstopt brandstoffilter zijn. Weet niet wat de km stand is maar deze wordt nooit vervangen volgens het Audi boekje.

    Is de auto getuned, dan zou het ook nog de nokkenasstoter (cam follower) van je hoge drukpomp kunnen zijn. Kans is weliswaar niet zo heel groot maar toch.

    en kijk zelf eens op www.gerritspeek.nl. Staat van alle bekende foutcodes wel een mogelijke oorzaak beschreven.

    is de verkoper een betrouwbare garage? Zou anders als ik jou was wel willen meekijken wat ze gaan doen maar dat is mijn persoonlijke mening
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 09-08-20 om 13:19.

  3. #3

    Standaard Re: Brandstofdruk laag 2.0 tfsi quattro tiptr

    Beste Vintiem,

    De auto is nagekeken, de hogedrukpomp was stuk, en deze is vervangen. Ik neem aan dat ik daarbij dus ook een nieuwe CamFollower heb. Ook is hij voorzien van een nieuw brandstoffilter.

    De auto is niet getuned, gaat wel gebeuren maar had eerst andere wensen.

    Morgenochtend ophalen, en ga ervanuit dat hij dan beter rijd als voorheen ✌🏼😁

  4. #4

    Standaard Re: Brandstofdruk laag 2.0 tfsi quattro tiptr

    Mooi dat het is opgelost. Veel plezier ervan

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •