Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vieze lucht bij gebruik ruitensproeier

  1. #1
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Vieze lucht bij gebruik ruitensproeier

    Gisteren bracht ik de B7 voor zijn jaarlijkse APK keuring, met daarbij jaarlijks het oliewissel (filter en olie). Uit de APK kwam niets schokkends; fuseekogelhoesjes die vervangen moesten worden. Zo gezegd zo gedaan zou je denken.

    Haal vandaag de auto op, doe even de ruitensproeier activeren en er komt een vieze lucht naar binnen niet normaal. Heb dus eea getest en ik verdenk een scheur ergens in de slangetje van de ruitenvloeistof. Die mogelijk aangezogen wordt door de verwarming, naar binnen toe.

    Zou mijn theorie kloppen? Zo ja.. Hoe zou dit mogelijk kunnen zijn (tijdens vervangen van fuseekogelhoesjes?) c.q. waar zou ik starten met zoeken naar t scheurtje?
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vieze lucht bij gebruik ruitensproeier

    En hoe ruikt de vloeistof die zich in je ruitensproeiertank bevindt? Mss met iets anders (bij)gevuld, of met geconcentreerde vloeistof ipv kant-en-klare?
    Het is normaal dat de geur van de vloeistof binnen goed te ruiken is bij gebruik van de sproeiers, daar is geen lek voor nodig.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 17-10-20 om 16:49.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vieze lucht bij gebruik ruitensproeier

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    En hoe ruikt de vloeistof die zich in je ruitensproeiertank bevindt? Mss met iets anders (bij)gevuld, of met geconcentreerde vloeistof ipv kant-en-klare?
    Het is normaal dat de geur van de vloeistof binnen goed te ruiken is bij gebruik van de sproeiers, daar is geen lek voor nodig.
    Er zit kant en klare spul erin, heb er nog bovenop gestaan en gaan ruiken.. Dat was zeker niet eenzelfde geur! Hij was iets leeg en heb hem zelfs nog bijgevuld (weer met kant en klare vloeistof).

    Ofwel ik kan met zekerheid uitsluiten dat het niet door de vloeistof zelf komt 😅

    Ik wilde gisteren eigenlijk nog even wat testjes doen om te kijken of ie ook echt lekt, alleen begon flink wat te gieten...
    Laatst gewijzigd door beyazz; 18-10-20 om 09:33.
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •