Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Koplampglas overzetten

  1. #1
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Koplampglas overzetten

    Het is natuurlijk geen glas maar in de koplampen begint wat verkleuring/vlekjes te komen, nu zijn ze helder te poetsen denk ik maar blijft dat goed?
    Heeft iemand wel eens alleen de glazen overgezet van een paar mooie en goedkopere H7 units? Ik heb de dure xenons dus even nieuwe koplampen halen is wel een investering dus dacht glazen over te zetten, ze zitten met clips zie ik maar zal ook kit/lijm tussen zitten?
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 13-11-20 om 19:27.

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Bij de B7 moet je de units in zo'n 'oventje' doen en dan opwarmen. Ze zijn zeker gekit. Je kan ook rustig met een heteluchtpistool opwarmen.

    Kijk hier even om een idee op te doen:

    https://www.retrofitlab.com/vehicle/.../46#cardetails

    Er staat ook een film bij kopje 'installatie'.
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 14-11-20 om 11:09.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Bij de B7 moet je de units in zo'n 'oventje' doen en dan opwarmen. Ze zijn zeker gekit. Je kan ook rustig met een heteluchtpistool opwarmen.

    Kijk hier even om een idee op te doen:

    https://www.retrofitlab.com/vehicle/.../46#cardetails

    Er staat ook een film bij kopje 'installatie'.
    Dit lijkt meer te gaan om de reflector of lens toch? Daar is niets mis mee ansich, het zijn de kunststof voorkanten.
    Maar het is bi xenon met drl dus dure lampen, wil ook geen retrofit of imitatie units

  4. #4
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Klopt! Ik heb het gepost omdat er in de film het glas wordt verwijderd door de unit op te warmen.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Ok dank je,
    Eerst eens kijken of ze nog op,te knappen zijn met een schuur/poets methode, kom ik later een keer wat leuks tegen kan ik altijd nog wisselen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Ik ga volgende week de glazen demonteren. Bij ons op het werk hebben ze er ervaring mee.
    Reden is omdat ik er nu lichtelijk vocht achter heb zitten. En het lijkt er op dat ze deze al eens los hebben gehad.
    Tevens ga ik de oranje knipperlicht glazen vervangen voor facelift/heldere glazen. Hier op het forum gekocht van JINXED
    Dus mocht het geluk zijn en je wilt er iets over weten dan kan ik je adviseren

  7. #7

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Ik ga volgende week de glazen demonteren. Bij ons op het werk hebben ze er ervaring mee.
    Reden is omdat ik er nu lichtelijk vocht achter heb zitten. En het lijkt er op dat ze deze al eens los hebben gehad.
    Tevens ga ik de oranje knipperlicht glazen vervangen voor facelift/heldere glazen. Hier op het forum gekocht van JINXED
    Dus mocht het geluk zijn en je wilt er iets over weten dan kan ik je adviseren
    Ik ben benieuwd naar je ervaring! Maar je gaat de oude glazen er weer op zetten, of heb je nieuwe gekocht.
    Ik zou er dan nieuwe op zetten als ik ze los ga halen, knipper blijft oranje ivm originaliteit.

  10. #9
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd naar je ervaring! Maar je gaat de oude glazen er weer op zetten, of heb je nieuwe gekocht.
    Ik zou er dan nieuwe op zetten als ik ze los ga halen, knipper blijft oranje ivm originaliteit.
    Nee de glazen ga ik niet vervangen. Die zijn verder nog erg netjes. Ik ga deze alleen opnieuw kitten.

  11. #10

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd naar je ervaring! Maar je gaat de oude glazen er weer op zetten, of heb je nieuwe gekocht.
    Ik zou er dan nieuwe op zetten als ik ze los ga halen, knipper blijft oranje ivm originaliteit.
    Ja hoewel de latere B7's (2008 en een enkele A4 cabrio nog in 2009) ook gewoon met witte knipperlichten in de koplampen werden geleverd ik ben ook nogal van het OEM en vond dit wel een OEM upgrade echt afbreuk aan de originaliteit doet het IMHO niet (dat doe je volgens mij pas als je de binnenkant van je lampen non OEM gaat modificeren).

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Ik ga volgende week de glazen demonteren. Bij ons op het werk hebben ze er ervaring mee.
    Reden is omdat ik er nu lichtelijk vocht achter heb zitten. En het lijkt er op dat ze deze al eens los hebben gehad.
    Tevens ga ik de oranje knipperlicht glazen vervangen voor facelift/heldere glazen. Hier op het forum gekocht van JINXED
    Dus mocht het geluk zijn en je wilt er iets over weten dan kan ik je adviseren
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Ja hoewel de latere B7's (2008 en een enkele A4 cabrio nog in 2009) ook gewoon met witte knipperlichten in de koplampen werden geleverd ik ben ook nogal van het OEM en vond dit wel een OEM upgrade echt afbreuk aan de originaliteit doet het IMHO niet (dat doe je volgens mij pas als je de binnenkant van je lampen non OEM gaat modificeren).
    Eens hoor, in de b6 zitten ook zilvere lampen in de knippers. Bij de b7 ook weer iets meer werk natuurlijk en daarvoor alleen zou ik dr glazen niet loshalen, maar icm lekkage of vervanging van de glazen wel bijv.
    Maar het oranje heeft wel wat bij een zwarte wagen.

  13. #12
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Ja hoewel de latere B7's (2008 en een enkele A4 cabrio nog in 2009) ook gewoon met witte knipperlichten in de koplampen werden geleverd ik ben ook nogal van het OEM en vond dit wel een OEM upgrade echt afbreuk aan de originaliteit doet het IMHO niet (dat doe je volgens mij pas als je de binnenkant van je lampen non OEM gaat modificeren).
    Dit is precies de reden waarom ik ze wit wil hebben. Vind ze net wat mooier en het is een leuke OEM upgrade!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Eens hoor, in de b6 zitten ook zilvere lampen in de knippers. Bij de b7 ook weer iets meer werk natuurlijk en daarvoor alleen zou ik dr glazen niet loshalen, maar icm lekkage of vervanging van de glazen wel bijv.
    Maar het oranje heeft wel wat bij een zwarte wagen.
    Inderdaad. Ik wist al lange tijd dat hij ze te koop had staan. Had er al eens eerder over nagedacht maar toen wou ik niet alleen daarvoor de koplampen uit elkaar halen. Maar aangezien het nu toch moet vind ik het een leuke upgrade!
    Laatst gewijzigd door Diepenmaat; 26-11-20 om 14:49.

  14. #13
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Ik had zo snel niet gezien dat het ook een how to is omtrend knipperlichtglas vervangen.
    Dankjewel hiervoor. Dit gaat me zeker helpen!

  15. #14
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koplampglas overzetten

    Het is gelukt! Mede dankzij de how to's die JINXED stuurde.
    Knipperlicht glas vervangen en complete koplamp glas schoongemaakt en opnieuw gekit.
    We hebben de koplamp in de oven legt op 120 graden, en dan trek je het glas er zo van af!
    We hebben het op de originele manier weer gekit.

    7912EAE0-F5D1-4A24-AAF5-F64E055FBE37.jpg306DEFB1-E1FC-40C8-A399-AD2B3DCFB56F.jpg

    De kit leg je op de plek. Daarna heb ik het deel in de oven gelegd. Kit wordt vloeibaar en daarna de koplampglas er tegen aangedrukt.
    Dit is het resultaat:

    24D3C34C-5D14-489E-8E47-3220E1B2A871.jpg 0164E46A-7438-4BFB-916E-7F19545838A7.jpg456BA5FC-6678-42DC-AF06-DB5FF83AB996.jpg

    Ik ben er erg blij mee! Collega van mij op het werk heeft het meeste gedaan en doet dit dagelijks. Vaak krijgen we koplampen binnen die ledjes stuk hebben.
    Je kunt echt merken dat het glas op het een of andere manier vervuild raakt aan de binnenkant.
    Nu is deze weer mooi schoon en helder.
    Laatst gewijzigd door Diepenmaat; 09-12-20 om 16:24.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •