Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Ruitensproeier Cabrio werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Ruitensproeier Cabrio werkt niet

    Als into wij hebben een zwarte S4 cabrio Tiptronic uit 2008 met 101k km.

    Ineens doet de ruitensproeier helemaal niets meer. Koplamsproeiers werken wel normaal. Ik heb het motortje gedemonteerd en die draait prima rechtstreeks op de accu. In de aansluiting meet ik 0,12 tot 0,15 Volt als ik de hendel bedien. Dat is dus veel te weinig.

    Kan iemand mij verder helpen? Is dit een relais probleem? Waar zit dat relais precies? Zekering is in orde (anders zou koplampsproeier ook niet werken).

    Ik hoor graag.

    Groeten

    Marcel

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitensproeier Cabrio werkt niet

    "Relais" is in dit geval het boordnetregelapparaat (J519), zit onder het stuurwiel. Ruitensproeiers en koplampsproeiers worden via aparte circuits door J519 aangestuurd.

    Twee draden gaan van J519 vandaan, vanaf een zwarte 23-polige stekker, pin T23/1 en T23/2, zwart/paars en blauw/paars, naar het koppelstation in de linker A-stijl (zwarte 17-polige stekker), pin T17/8 en T17/7, en daar vandaan als zwart/paarse resp. bruine draad naar de ruitensproeierpomp. Zou dit circuit eerst eens checken/doormeten, mss draadbreuk of onderbreking.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Ruitensproeier Cabrio werkt niet

    Beste Kees,

    Dank voor je snelle en precieze reactie! Bij mijn pomp komt echter een bruine en rood/witte draad uit. Klopt dat dan wel?

    Ik heb de paars/blauwe en paars/zwarte draden gevonden. Als ik daar 12 V op zet zou de pomp toch moeten gaan draaien??

    Alvast dank!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •