Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.0T: na vervangen distributie hoog verbruik

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    65
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard 2.0T: na vervangen distributie hoog verbruik

    ketting en riem ,ontluchting ,bougies e.d laten vervangen wat bij een cabrio a4 2.0 t nog een aardige klus is omdat de ketting er lastig omheen gaat doordat er te weinig ruimte is .
    nu heb ik het idee dat de motor meer verbruikt in de stad geeft de verbruik meter 14,5 ltr per 100 km en op de grote weg bij 110 km 9,5 ltr per 100 km is dit redelijk voor het bouwjaar 2006 met 108000 km .

  2. #2

    Standaard Re: 2.0T: na vervangen distributie hoog verbruik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janba Bekijk Berichten
    ketting en riem ,ontluchting ,bougies e.d laten vervangen wat bij een cabrio a4 2.0 t nog een aardige klus is omdat de ketting er lastig omheen gaat doordat er te weinig ruimte is .
    nu heb ik het idee dat de motor meer verbruikt in de stad geeft de verbruik meter 14,5 ltr per 100 km en op de grote weg bij 110 km 9,5 ltr per 100 km is dit redelijk voor het bouwjaar 2006 met 108000 km .
    Bij mijn toenmalige auto brak in 2015 de bovenste nokkenasketting bij 90dkm (gevolg 8 kleppen krom, nokkenas kapot, nokkenasversteller kapot en nog heel wat ander klein spul) dus niet verkeerd dat je hem hebt laten vervangen denk ik). Maar om terug te komen op je vraag het lijkt mij aan de hoge kant maar ken je rijstijl en auto niet, ik heb zelf ervaring met een A4 Cabriolet 2.0T Multitronic (voorwiel aangedreven automaat) uit 2006 met 18 inch (banden in de maat 235/40/18) die verbruikte op de snelweg circa 8Liter per 100km er kan bij het monteren best het een en ander net van tijd af gaan dan gaat het brandstofverbruik omhoog of een sensor die net niet helemaal lekker zijn waardes meer doorgeeft (het kan van alles zijn maar ik denk dat de vraag stellen hem eigenlijk al beantwoorden is).

    IMG_3971.jpgIMG_3520.jpgIMG_5505.jpgIMG_3928.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 03-12-20 om 09:32.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    65
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: 2.0T: na vervangen distributie hoog verbruik

    jinxed ,bedankt voor je reactie heb een rustige rijstijl het zou de sensor kunnen zijn die geen goede waarden doorgeeft want dit is wel heel hoog verbruik wat is aangeeft vandaag in de stad 17,1 op 100 km .
    zal eens vol tanken en dan kijken hoeveel km op volle tank misschien dat dit helderheid geeft ,heb jij ervaring met het kraken vd voortrein vooral als ik hem weer gebruik na een dag de tip is het smeren vd rubbers maar welke moeten dat zijn ? gr

  4. #4
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: 2.0T: na vervangen distributie hoog verbruik

    Je zou de auto voor de zekerheid nog uit kunnen laten lezen. Rookt/stinkt de auto ook?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    65
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: 2.0T: na vervangen distributie hoog verbruik

    nee geen rook en stank was benieuwd wat het doorsnee verbruik is ,de auto rijdt wel weer prima nu alles vervangen is kosten waren 1250 .


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •