Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: ECU uitwisselen BLB / BPW

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard ECU uitwisselen BLB / BPW

    Hallo allemaal,

    Ik kan een gechipte ECU voor mijn A4 2.0TDI overnemen.
    Ik zag wel dat de laatste 2 letters verschillen.
    Mijne eindigt op KN en de andere op GN.
    Na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat de GN van een 2.0TDI uit 2005 komt en ik heb een 2.0TDI uit 2006.
    Beide zijn 16V.
    Mijn vraag is of iemand mij kan zeggen of deze 2 ECU's zomaar uit te wisselen zijn. (liefst met onderbouwing)
    Complete codes op de ECU's zijn 036 906 016 GN of KN.

  2. #2
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Nee dat kan helaas niet! Ten eerste zit je met je startblokkering. Mits deze startsblokkerings vrij is gemaakt kan het wel.
    En KN en GN nummers heeft 'als het goed is' te maken met de opties die in de auto zitten.
    Dus mocht je deze monteren dan kunnen er opties weg vallen.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index....28USED_ECU.29

    oh en diepenmaat, heb jij wel eens die update gedaan op je ecu of motor stuergeratt
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 04-02-21 om 22:47.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index....28USED_ECU.29

    oh en diepenmaat, heb jij wel eens die update gedaan op je ecu of motor stuergeratt
    Nee, dat heb ik niet. Dat is volgens mij ook niet nodig! :P Jij wel?
    Mijn ecu heb ik al wel eens gereviseerd. Bij mij was de gelijkricht diode van de nokkenasversteller door gebrand.
    Daarnaast bleek dat ze met de flash hebben lopen klooien. Waarom ze dat gedaan hebben blijft een raadsel.

    IMG_5127.jpg

    De ecu heeft wel een tuning ondergaan. De nokkenassen gaan alsware boven 4000rpm een paar graden verder open.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Nee, dat heb ik niet. Dat is volgens mij ook niet nodig! :P Jij wel?
    Mijn ecu heb ik al wel eens gereviseerd. Bij mij was de gelijkricht diode van de nokkenasversteller door gebrand.
    Daarnaast bleek dat ze met de flash hebben lopen klooien. Waarom ze dat gedaan hebben blijft een raadsel.

    IMG_5127.jpg

    De ecu heeft wel een tuning ondergaan. De nokkenassen gaan alsware boven 4000rpm een paar graden verder open.
    Oh en wat waren de symptomen?
    De update is er voor koeling, ik heb het idee dat ie dat niet goed doet hier en heb alles al gecontroleerd, dus dacht aan ecu of update eerst dan om te kijken of het uit maakt, echter ging de update niet online omdat dat alleen kan vanaf 2006 bouwjaar, jammer, moet dus nog een afspraak maken.

    Weet jij of je een ecu zo kan wisselen? Of zit ook immobilizer er in? Ik heb een reserve die ik eigenlijk ook werkbaar wil maken voor mijn auto, dus kopie zeg maar. Weet alleen niet of dat gaat.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Oh en wat waren de symptomen?
    De update is er voor koeling, ik heb het idee dat ie dat niet goed doet hier en heb alles al gecontroleerd, dus dacht aan ecu of update eerst dan om te kijken of het uit maakt, echter ging de update niet online omdat dat alleen kan vanaf 2006 bouwjaar, jammer, moet dus nog een afspraak maken.

    Weet jij of je een ecu zo kan wisselen? Of zit ook immobilizer er in? Ik heb een reserve die ik eigenlijk ook werkbaar wil maken voor mijn auto, dus kopie zeg maar. Weet alleen niet of dat gaat.
    Ah oke, dat wist ik niet. Met de koeling heb ik geen problemen lijkt het.
    Hoe merk je dan dat die te weinig koeling krijgt?

    Nee je kan de ecu niet zo uitwisselen. De startonderbreking zit zowel in de instrumentenpaneel als in de motor ecu. Je kan de motor ecu wel startsblokkering vrij maken. Dan is indien de ecu nummer overeenkomt wel uitwisselbaar.

    Ik heb bijvoorbeeld mijn instrumentenpaneel defect gehad. Ik heb er een op ebay (nou ja stond er maar 1 te koop in oostenrijk) gekocht en de gegevens van de oude overgezet. Dus cloonen kan ook. Dan haal je de gegevens uit de originele ecu en zet je deze over naar de reserve!

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Ah oke, dat wist ik niet. Met de koeling heb ik geen problemen lijkt het.
    Hoe merk je dan dat die te weinig koeling krijgt?

    Nee je kan de ecu niet zo uitwisselen. De startonderbreking zit zowel in de instrumentenpaneel als in de motor ecu. Je kan de motor ecu wel startsblokkering vrij maken. Dan is indien de ecu nummer overeenkomt wel uitwisselbaar.

    Ik heb bijvoorbeeld mijn instrumentenpaneel defect gehad. Ik heb er een op ebay (nou ja stond er maar 1 te koop in oostenrijk) gekocht en de gegevens van de oude overgezet. Dus cloonen kan ook. Dan haal je de gegevens uit de originele ecu en zet je deze over naar de reserve!
    Ja dat is ook wat ik wil, klonen, maar wie kan dat? Mijn teller is ook gemaakt maar was alleen een temperatuur meter die niet werkte.
    Koeling merk ik omdat hij dik 95-99 graden word en nog geen fan gaat draaien, krijg dan stationair ook misfires op alle cilinders, net of ie te heet wordt of te arm.
    Dash meter is gewoon normaal, 90 graden en met rijden ook geen last, puur stationair met lang draaien.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 10-02-21 om 18:02.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja dat is ook wat ik wil, klonen, maar wie kan dat? Mijn teller is ook gemaakt maar was alleen een temperatuur meter die niet werkte.
    Koeling merk ik omdat hij dik 95-99 graden word en nog geen fan gaat draaien, krijg dan stationair ook misfires op alle cilinders, net of ie te heet wordt of te arm.
    Dash meter is gewoon normaal, 90 graden en met rijden ook geen last, puur stationair met lang draaien.
    Ah oke, duidelijk verhaal! Daar heb ik gelukkig geen last van. Die van mij begint flink te blazen wanneer die het een beetje warm heeft.
    Ik doe al dit soort dingen op het werk. Ik werk bij een auto elektronica bedrijf vandaar! Je woont toevallig niet in de buurt van Almelo (overijssel)?

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Ah oke, duidelijk verhaal! Daar heb ik gelukkig geen last van. Die van mij begint flink te blazen wanneer die het een beetje warm heeft.
    Ik doe al dit soort dingen op het werk. Ik werk bij een auto elektronica bedrijf vandaar! Je woont toevallig niet in de buurt van Almelo (overijssel)?
    Nee dat niet, gouda is wat verder maar rijden in de S is geen straf
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Nee dat niet, gouda is wat verder maar rijden in de S is geen straf
    Haha snap ik. Alleen heb ik de delen een dag nodig. Want op het werk zal ik dat in mijn vrije tijd moeten doen... :P
    Of de delen opsturen (is een risico) en dan kan ik ze eventueel voor je klonen. Ik heb alleen de 2 ecu's nodig.
    OEM nummers komen 100% overeen?

    Of heb je nog een andere suggestie?

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Haha snap ik. Alleen heb ik de delen een dag nodig. Want op het werk zal ik dat in mijn vrije tijd moeten doen... :P
    Of de delen opsturen (is een risico) en dan kan ik ze eventueel voor je klonen. Ik heb alleen de 2 ecu's nodig.
    OEM nummers komen 100% overeen?

    Of heb je nog een andere suggestie?
    Euhh, ga ik even over denken of ik nog ideeën heb, de ecu van de auto moet ik nog "uitpakken" en volgens audi is diegene die ik heb liggen identiek het zelfde nummer maar weet ik pas als ie er uit is natuurlijk.

    Is met klonen ook niet dat je dan de eventuele fout mee kloont? Mocht het sw gerelateerd zijn?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Euhh, ga ik even over denken of ik nog ideeën heb, de ecu van de auto moet ik nog "uitpakken" en volgens audi is diegene die ik heb liggen identiek het zelfde nummer maar weet ik pas als ie er uit is natuurlijk.

    Is met klonen ook niet dat je dan de eventuele fout mee kloont? Mocht het sw gerelateerd zijn?
    Oke, dan zou ik dat nog even checken.
    Nee, de software wordt niet overgezet. We zetten dan alleen de gegevens die in de Eeprom staan over. Je hebt er waarschijnlijk zo'n 95P08 eeprom er op zitten.

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Oke, dan zou ik dat nog even checken.
    Nee, de software wordt niet overgezet. We zetten dan alleen de gegevens die in de Eeprom staan over. Je hebt er waarschijnlijk zo'n 95P08 eeprom er op zitten.
    Ja ga ik nog doen, ik kom er op terug, wil nog zoveel doen maar de tijd en droog staan is een dingetje. Afgelopen zaterdag 558 km op een tank benzine gereden, wat doe jij met de slurp?
    En welke symtomen had je nu met je oude ecu?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja ga ik nog doen, ik kom er op terug, wil nog zoveel doen maar de tijd en droog staan is een dingetje. Afgelopen zaterdag 558 km op een tank benzine gereden, wat doe jij met de slurp?
    En welke symtomen had je nu met je oude ecu?
    Is goed! Ik hoor het wel.
    Haha euhmm, gemiddeld rij ik 1 op 6. Op de 80km/h weg en snelweg kan ik zoals jij beschrijft ook die kilometers op 1 tank halen.
    Maar vaak is het tussen de 300 a 350 kilometer! :P

    Ik had de auto gekocht met een nokkenassensor fout. Is natuurlijk heel gevaarlijk met die auto's. Maar er stond alleen de nokkenas foutcode in. Als dit in combinatie gaat met krukassensor dan heb je natuurlijk de timing niet goed staan.
    Wat bleek. Ze hadden al aan de nokkenas regelklep lopen klooien. Opnieuw de bedrading gesoldeerd zeg maar.
    Ik had de nokkenasversteller en de regelklep opnieuw vervangen maar het probleem bleef.
    Meten is weten, dat blijkt maar weer. Na een aantal metingen kwam ik dus achter dat de ecu geen aansturing regelde.
    Oplossing; een gelijkricht diode van de nokkenasversteller in de ecu doorgebrandt. Deze vervangen en tevens de hele ecu gereviseerd en het probleem was opgelost.

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: ECU uitwisselen BLB / BPW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diepenmaat Bekijk Berichten
    Is goed! Ik hoor het wel.
    Haha euhmm, gemiddeld rij ik 1 op 6. Op de 80km/h weg en snelweg kan ik zoals jij beschrijft ook die kilometers op 1 tank halen.
    Maar vaak is het tussen de 300 a 350 kilometer! :P
    Ah dat klopt dan wel, ik heb het idee dat ie wat zuinig loopt, koud lijkt het ook of ie meer power heeft dan warm. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
    Ik had de auto gekocht met een nokkenassensor fout. Is natuurlijk heel gevaarlijk met die auto's. Maar er stond alleen de nokkenas foutcode in. Als dit in combinatie gaat met krukassensor dan heb je natuurlijk de timing niet goed staan.
    Wat bleek. Ze hadden al aan de nokkenas regelklep lopen klooien. Opnieuw de bedrading gesoldeerd zeg maar.
    Ik had de nokkenasversteller en de regelklep opnieuw vervangen maar het probleem bleef.
    Meten is weten, dat blijkt maar weer. Na een aantal metingen kwam ik dus achter dat de ecu geen aansturing regelde.
    Oplossing; een gelijkricht diode van de nokkenasversteller in de ecu doorgebrandt. Deze vervangen en tevens de hele ecu gereviseerd en het probleem was opgelost.
    Ok, gewaagd! Ik heb eigenlijk geen fouten als ie niet heel lang stationair loopt, dus met normaal rijden gaat het prima, bijv naar groningen en terug geen probleem, in de stad wordt het al weer anders, daarom dacht ik dat het met koeling te maken heeft maar kan er nog geen vinger op leggen, alles wat ik controleer is goed.
    Ik ga de sensor nog vervangen en als ik dan nog geen koelfan hoor /krijg dan moet het uit de ecu niet goed zitten of zo, er blijft niets over.
    Stuur me anders even een mailtje naar info ed rol-co nederland, we vervuilen het topic een beetje.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •