Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Koelvloeistoflekkage achterzijde blok 1.8T

  1. #1
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    378
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Koelvloeistoflekkage achterzijde blok 1.8T

    Heb de auto binnen staan omdat ik de accu aan het laden was en toen viel het me op dat er wat koelvloeistof onder de auto lag..... ;(
    Druppels lagen redelijk ver naar achteren onder de auto en daardoor moeilijk te achterhalen waar het nu precies lekt.
    Lijkt er nu op dat een flens is die achterop de cylinderkop zit en waar een slang naar de kachel zit aangesloten. Ook zit er een temperatuursensor in die flens.
    Iemand ervaring in het vervangen van die flens? (inclusief O-ring voor sensor)
    Het is erg moeilijk om erbij te komen helaas.
    Heb een screenshot van ETKA bijgevoegd ter verduidelijking.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door EricW; 05-02-21 om 12:12.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.099
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Koelvloeistoflekkage achterzijde blok 1.8T

    O-ring van de sensor lekt? Duw er gelijk een nieuwe (originele) sensor in, kost niet veel en gaan vaak na een tijdje kaduk.
    https://shop.ahw-shop.de/doppeltempe...t-skoda?c=2528

    https://m.youtube.com/watch?v=tbDvT_wNYPE
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    378
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Koelvloeistoflekkage achterzijde blok 1.8T

    Afgelopen weekend de stoute schoenen maar eens aangetrokken en met de reparatie van de lekkage aan de gang gegaan.
    Alles zit ondertussen weer dicht, gevuld met koelvloeistof, ontlucht en lijkt allemaal weer in orde. Nu maar hopen dat dit ook zo blijft.

    Maar bovenstaande zin was makkelijker hier neergezet, dan de werkzaamheden in werkelijkheid.............
    Pfff, wat een ongelooflijke klus bleek het te zijn, omdat je er erg slecht bij kunt zo achterop de kop en dicht tegen het schutboard aan.
    Gelukkig had ik zo'n endoscoop camera waarmee ik regelmatig even kon kijken hoe 1 en ander nu in elkaar zit en wat er los gemaakt moet gaan worden om de flens te kunnen verwijderen.

    Uiteindelijk bleek het alleen maar de O-ring in de flens te zijn die de lekkage veroorzaakte.
    Uiteraard hele flens vervangen
    Ook brak het (kunststof) ontluchtingsdopje af welke op die lange zwarte koelwaterbuis zit die over het inlaatspruitstuk loopt, kostte ook wat tijd om de resten netjes te verwijderen en een nieuwe te plaatsen.
    Al met al ben ik hier denk ik een uurtje of 8 mee bezig geweest, verdeelt over de vrijdagmiddag en zaterdag.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door EricW; 16-02-21 om 07:26.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.099
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Koelvloeistoflekkage achterzijde blok 1.8T

    Ik geloof niet dat er 1 type blok is bij audi waar ie makkelijk zit, bij mijn bbk ook een ramp.
    En als er een youtube van is kan je er vanuit gaan dat ie rot zit.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •