Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

    Bij een koude motor hoor ik bij een bocht naar rechts geklots (?) van water achter het dashboard. Bij een bocht naar links is alles rustig. Nu heb ik al e.e.a. opgezocht met betrekking tot een keertje koppakking. Het peil van de koelvloeistof is echter op niveau. Nergens ruikt het gek. Kan het zijn door korte stukjes rijden? Ga morgen een groter stuk rijden (60 kilometer heb en terug), zou dat helpen tegen dit geluid? Auto moet nog een paar maanden mee (hopen met 3 maanden eindelijk een quattro te kopen).

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrlA4Avant Bekijk Berichten
    Bij een koude motor hoor ik bij een bocht naar rechts geklots (?) van water achter het dashboard. Bij een bocht naar links is alles rustig. Nu heb ik al e.e.a. opgezocht met betrekking tot een keertje koppakking. Het peil van de koelvloeistof is echter op niveau. Nergens ruikt het gek. Kan het zijn door korte stukjes rijden? Ga morgen een groter stuk rijden (60 kilometer heb en terug), zou dat helpen tegen dit geluid? Auto moet nog een paar maanden mee (hopen met 3 maanden eindelijk een quattro te kopen).

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Heb je dit altijd, of alleen als het geregend heeft? Klinkt eerder als water dat tussen het schutbord en je voorruit zit onder de afdekkap. Zijn alle afvoerslangetjes goed open en niet verstopt? Geen bladeren of andere rommel die er voor kunnen zorgen dat het water niet weg kan?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

    Ja precies, de parafaan bak waar de accu staat even controleren, accu er uit en kijken voor troep die de afwatering verstopt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

    Vanmorgen gekeken en ja hoor, het leek wel een aquarium: bak waar de accu zit, stond met enkele centimeters water erin. Aangezien ik geen tijd had, de auto naar bij de garage neergezet en nu maar wachten dat hij klaar is. Dank voor het meedenken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrlA4Avant Bekijk Berichten
    Vanmorgen gekeken en ja hoor, het leek wel een aquarium: bak waar de accu zit, stond met enkele centimeters water erin. Aangezien ik geen tijd had, de auto naar bij de garage neergezet en nu maar wachten dat hij klaar is. Dank voor het meedenken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Net op tijd dus, als het erger wordt kan je ecu de dupe worden en dan is het pas echt duur.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Wat zou je merken als de ECU kapot is? Storingen, niet meer kunnen rijden, etc ? De auto reed normaal, geen afwijkingen, of zo.

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk

    Probleem is opgelost. Afvoeren zijn gespoeld en gereinigt. Verder geen problemen vastgesteld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 24-02-22 om 11:38.
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrlA4Avant Bekijk Berichten
    Wat zou je merken als de ECU kapot is? Storingen, niet meer kunnen rijden, etc ? De auto reed normaal, geen afwijkingen, of zo.

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Ja storingen en voornamelijk elektrisch, er zitten daar nog wat zekeringen en relais. Maar zoals ik zei, op tijd!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid van water bij dashboard bij rechterbocht

    In de accubak, onderin zit origineel een rubber met een piepklein gaatje erin. Dat raakt heel snel verstopt, dat rubber kun je of helemaal eruit halen, of wat grotere gaten in maken. Was destijds een terugroepactie van Audi.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •