Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 73

Onderwerp: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

  1. #21
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Dankjewel voor je snelle reactie Johnny Boy.
    Exact. En dat ga ik vanavond ontdekken.
    Dan kijken hoe hij er aan toe is en kijken waar ik er eentje vandaan kan halen.
    8E nummer invoeren op Google (prijzen verschillen zeer)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Misschien heeft @Bastet er nog 1
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Goede tip Rol-co!

    Zojuist eerst de deurvergrendeling uit het portier gehaald.
    Het viel mij op dat de dunne grijze schuimlaag op het portiermetaal gescheurd was en teruggeplakt.
    Dit duidt er duidelijk op dat er een issue met het portier is geweest bij de vorige (1e) eigenaar.
    (onbekend of dit met de c.v. te maken had, denk het niet want ik kocht de auto toen hij 3 jaar oud was)

    Van het vergrendelingmechanisme heb ik mij alleen beperkt tot het verwijderen van een lichtgrijs kapje.
    Daarmee kreeg ik zich op 2 microswitches, niets afwijkends aan kunnen zien.
    Her en der dikke klodderstjes van dat speciale gele vet tegen vocht.
    Spul weer terug ingebouwd, situatie met vergrendelen is nog steeds actueel, dus via het ronddraaien van de sleutel en de andere deuren bedienen met de schakelaar in het portier.

    Hopelijk kom ik dan meer te weten.

    De reden waarom ik eerst met veel werk dat slot eruit haalde komt hierdoor:
    Een kennis van mij is docent bij Pon in Leusden, zijn specialiteit blijkt auto-electronica te zijn.
    Toen ik hem van de week vertelde van mijn issue, dacht hij diep na en zijn heel resoluut dat het mijn portiervergrendeling wel eens kon zijn.
    Hij legde uit dat er diverse microswitches in zitten, en als er eentje niet helemaal goed opgelijnd staat, hij domweg niet weet wat hij doen moet.
    Toen hij mij vroeg hoeveel km's ik ermee gereden had en hoorde dat dit 251K was, zei hij direct: Op zeker dat het je portiervergrendeling is.
    Een korte snelle rekensom obv 4x/dag openen/sluiten, leert mij dat hij in 13 jaar bijna 20.000x open en dicht is gedaan.

    Dinsdag wil ik mijn portierslot laten doormeten.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 24-07-21 om 12:16.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  4. #24
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Hoi allen,
    Vandaag erachter gekomen dat de J386, die als defect apparaat ontdekt was, de eenheid is die de vergrendeling van het best.portier verzorgt.
    Ik heb een gebruikte unit besteld bij BM Parts in Surhuisterveen, art.nr. 253439 à €49,=.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  5. #25
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Dat is gewoon je portier slot.

    Zou niets met je ab te maken moeten hebben maar je weet nooit.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #26
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Als de micro switch die kijkt of de door open staat... is het logisch dat hij niet op slot wil.
    Werkte de binnenverlichting nog wel goed op die deur?
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #27
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Ja, evenals het in-/uitschakelen van het alarm via de sleutel (ra's knipperen, follow home verlichting, rode knipperled in deur).
    Ik vraag mij alleen af wat die zachte klik is wanneer ik eenmaal ontgrendeld en in de auto zit het contact aanzet.
    Het lijkt van de achterportieren vandaan te komen ofzo.
    Maar als ik -met het contact aan- dan uitstap en aan de achterportieren voel, zitten die wel op slot.
    Die gaan niet eerder open dan wanneer ik die via de deurschakelaar bedien.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  8. Ad
  9. #28
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Oké, ik heb het nieuwe deurmechanisme geïnstalleerd.
    De cv werkt nu met handmatig ronddraaien van de sleutel op alle portieren, maar niet via beide handzenders.
    Er is kennelijk meer voor nodig.

    Volgens mijn instructieboekje kan ik de sleutel synchroniseren (pag 62):
    portier met sleutel ontgrendelen, knopje 'open' indrukken en contact aanzetten - contact weer uit - knopje 'open' of 'dicht' indrukken en klaar.
    Niet dus, ook niet op de andere sleutel.
    Blèh.

    Ritje naar de dealer dus, ik denk dat er meer aan de hand is.
    Sleutelsignaal komt wel binnen, maar weet niet wat hij ermee moet doen.

    Iemand nog suggesties?
    De vele YT filmpjes gaan voornamelijk over syncen na batterijwissel.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  10. #29
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Oké, ik heb het nieuwe deurmechanisme geïnstalleerd.
    De cv werkt nu met handmatig ronddraaien van de sleutel op alle portieren, maar niet via beide handzenders.
    Er is kennelijk meer voor nodig.

    Volgens mijn instructieboekje kan ik de sleutel synchroniseren (pag 62):
    portier met sleutel ontgrendelen, knopje 'open' indrukken en contact aanzetten - contact weer uit - knopje 'open' of 'dicht' indrukken en klaar.
    Niet dus, ook niet op de andere sleutel.
    Blèh.

    Ritje naar de dealer dus, ik denk dat er meer aan de hand is.
    Sleutelsignaal komt wel binnen, maar weet niet wat hij ermee moet doen.

    Iemand nog suggesties?
    De vele YT filmpjes gaan voornamelijk over syncen na batterijwissel.
    Heb hier nog 3 manieren om de sleutel in te leren zonder vcds miss proberen waard?

    1:

    De goede concontactsleutel in contactslot.contact aanzetten en wachten(ongeveer 10 sec) tot lampjes uit zijn.
    Met de in te leren sleutel het portier aan bestuurderskant op slot doen, waarbij dan uiteraard door centrale vergrendeling alle sloten dichtgaan.
    vervolgens binnen 5 tot 10 sec. tweemaal op vergrendelingsknop van sleutel drukken en vervolgens 15 tot 30 seconden wachten en sleutel eruithalen.
    De sleutel is dan ingeleerd en afstandbediening kan weer gebruikt worden.


    2:

    1) de sleutel vasthouden op het openingsknopje van de sleutel

    2) dan vervolgens in het contact steken

    3) dan op contact draaien

    en het werkte weer .


    3:

    1: Je steekt een reserve sleutel(met transponder) in je contactslot, zet het op de stand waarbij de lampjes gaan branden op je dashboard.

    2: Je steekt de afstandbediening in de portier(bestuurderskant) en draait naar rechts en druk daarbij een aantal keren op de open en dicht knop. En je zult zien dat het werkt.

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  11. #30
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Sleutels waren toch zichtbaar in vcds bij het uitlezen een tijdje terug? Die komen binnen in de comfort module, die moet er dan iets mee doen dus daar controleren of alle verbindingen goed zijn en of hij de cv aan stuurt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #31
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Heb hier nog 3 manieren om de sleutel in te leren zonder vcds miss proberen waard?

    1:

    De goede concontactsleutel in contactslot.contact aanzetten en wachten(ongeveer 10 sec) tot lampjes uit zijn.
    Met de in te leren sleutel het portier aan bestuurderskant op slot doen, waarbij dan uiteraard door centrale vergrendeling alle sloten dichtgaan.
    vervolgens binnen 5 tot 10 sec. tweemaal op vergrendelingsknop van sleutel drukken en vervolgens 15 tot 30 seconden wachten en sleutel eruithalen.
    De sleutel is dan ingeleerd en afstandbediening kan weer gebruikt worden.


    2:

    1) de sleutel vasthouden op het openingsknopje van de sleutel

    2) dan vervolgens in het contact steken

    3) dan op contact draaien

    en het werkte weer .


    3:

    1: Je steekt een reserve sleutel(met transponder) in je contactslot, zet het op de stand waarbij de lampjes gaan branden op je dashboard.

    2: Je steekt de afstandbediening in de portier(bestuurderskant) en draait naar rechts en druk daarbij een aantal keren op de open en dicht knop. En je zult zien dat het werkt.

    Hoi Johnny Boy,
    Op dit moment probeer ik alles wat er mij bekend wordt, ook jouw 3 methodes.
    Helaas werkt dit niet.
    Overigens heb ik géén sleutel die het wel 'doet', geen van beide handzenders laat de cv openen en sluiten.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  13. #32
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Sleutels waren toch zichtbaar in vcds bij het uitlezen een tijdje terug? Die komen binnen in de comfort module, die moet er dan iets mee doen dus daar controleren of alle verbindingen goed zijn en of hij de cv aan stuurt.

    Hoi Rol-co,

    Dat klopt helemaal, ze komen binnen zoals op mijn foto te zien is.
    Denk eens met mij mee:

    Het signaal van beide sleutels komt binnen in de module, de sleutels zijn dus oké.
    Als ik ontgrendelend met de sleutel draai, is alleen het best.portier open. Dat blijft zo, ook als ik 2x kort achter elkaar 'ontgrendelend' draai.
    Als ik het portier open en verder niets doe, gaat het alarm af. Dat wordt met het mechanisch ontgrendelen dus niet uitgeschakeld. Daar ontbreekt volgens mij de link met de module?
    Pas als ik contact maak (eventueel alarm dat afgaat stopt meteen) kan ik met de portierschakelaar alle deuren ontgrendelen.
    Dat kan ik óók als ik de sleutel uit het contact haal en daarmee (alsnog) 1x ontgrendelend draai.
    Als ik contact heb gemaakt, kan ik draaiend in het slot met de sleutel van buitenaf de ramen openen/sluiten. Dat kan níet als ik nog geen contact gemaakt heb.

    Mijn conclusie gaat in de richting van de module die nog steeds niet weet wat hij met het signaal moet doen, waarvoor het dient.
    Is hij zijn programmering kwijt? Is er een onderdeel kapot?
    Dat dit alles niet meer werkte kwam opeens, van het ene op het andere moment. Het is niet dat hij af en toe 'lastig' deed ofzo.

    Ik heb nog niet onder mijn mat gekeken, maar mijn accubak staat er geheel droog bij. Water onder de mat had ik moeten ruiken en damp binnenin op de ramen moeten zien.
    De term 'module' waarover ik het hierboven heb, is waarschijnlijk de unit die onder de vloermat ligt.

    Wat denk jij/jullie?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Houdini; 31-07-21 om 10:24.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  14. #33
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Hoi Rol-co,

    Dat klopt helemaal, ze komen binnen zoals op mijn foto te zien is.
    Denk eens met mij mee:

    Het signaal van beide sleutels komt binnen in de module, de sleutels zijn dus oké.
    Gaan we van uit, maar zijn de sleutels er wel eens allemaal uit gegooid met vcds (block 21 en dan 0)? Dan weer de 2 opnieuw inleren op plek 1 en 2.
    Als ik ontgrendelend met de sleutel draai, is alleen het best.portier open. Dat blijft zo, ook als ik 2x kort achter elkaar 'ontgrendelend' draai.
    Ik zal bij mij nog eens testen, kan zijn dat dit bij auto's met alarm anders is maar dacht dat 2x of langer alles open schakelt.
    Als ik het portier open en verder niets doe, gaat het alarm af. Dat wordt met het mechanisch ontgrendelen dus niet uitgeschakeld. Daar ontbreekt volgens mij de link met de module?
    Pas als ik contact maak (eventueel alarm dat afgaat stopt meteen) kan ik met de portierschakelaar alle deuren ontgrendelen.
    Dat is normaal, bij wagens met alarm die je met de sleutel open maakt heb je 15 sec om je sleutel in het contact te krijgen en om te draaien, je hoort dan ook het geluid van uitschakelen, dus daar is niets mis. Wel super irritant, ik had dit toen ik de wagen kocht met 2 niet werkende sleutels.
    Dat kan ik óók als ik de sleutel uit het contact haal en daarmee (alsnog) 1x ontgrendelend draai.
    Als ik contact heb gemaakt, kan ik draaiend in het slot met de sleutel van buitenaf de ramen openen/sluiten. Dat kan níet als ik nog geen contact gemaakt heb.

    Mijn conclusie gaat in de richting van de module die nog steeds niet weet wat hij met het signaal moet doen, waarvoor het dient.
    Is hij zijn programmering kwijt? Is er een onderdeel kapot?
    Dat dit alles niet meer werkte kwam opeens, van het ene op het andere moment. Het is niet dat hij af en toe 'lastig' deed ofzo.

    Ik heb nog niet onder mijn mat gekeken, maar mijn accubak staat er geheel droog bij. Water onder de mat had ik moeten ruiken en damp binnenin op de ramen moeten zien.
    De term 'module' waarover ik het hierboven heb, is waarschijnlijk de unit die onder de vloermat ligt.

    Wat denk jij/jullie?
    Zover ik weet gaan de sleutels naar de comfort module, daar komen ze binnen volgens vcds dus of de module doet er niets mee of het vervolg, de module zal de deuren aansturen of een cv unit aansturen wat niet gebeurd, bijv slechte contacten van de comfort module (roest)
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #34
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Dankjewel, jouw logica sluit aan bij wat ik denk. Morgenochtend ga ik maar eens onder het tapijt kijken of ik iets ontdekken kan.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  16. #35
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Gaan we van uit, maar zijn de sleutels er wel eens allemaal uit gegooid met vcds (block 21 en dan 0)? Dan weer de 2 opnieuw inleren op plek 1 en 2.

    Ik zal bij mij nog eens testen, kan zijn dat dit bij auto's met alarm anders is maar dacht dat 2x of langer alles open schakelt.

    Dat is normaal, bij wagens met alarm die je met de sleutel open maakt heb je 15 sec om je sleutel in het contact te krijgen en om te draaien, je hoort dan ook het geluid van uitschakelen, dus daar is niets mis. Wel super irritant, ik had dit toen ik de wagen kocht met 2 niet werkende sleutels.

    Zover ik weet gaan de sleutels naar de comfort module, daar komen ze binnen volgens vcds dus of de module doet er niets mee of het vervolg, de module zal de deuren aansturen of een cv unit aansturen wat niet gebeurd, bijv slechte contacten van de comfort module (roest)
    heb ook het idee dat er een kabelbreuk zit ergens de foutcode 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
    80-00 - Single-Wire Operation geeft dat aan Je hebt altijd een can high en een can low
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  17. #36
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    heb ook het idee dat er een kabelbreuk zit ergens de foutcode 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
    80-00 - Single-Wire Operation geeft dat aan Je hebt altijd een can high en een can low
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html
    Zou kunnen maar hij heeft geen can meldingen en kan in de module komen. Maar toegegeven weet ik niet goed of de cm rechtstreeks de deuren opent of via een cv module nog, dacht eerste.
    Meeste wat ik gezien heb is dat de sleutels niet werken of de cm ontvanger niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #37
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Gaan we van uit, maar zijn de sleutels er wel eens allemaal uit gegooid met vcds (block 21 en dan 0)? Dan weer de 2 opnieuw inleren op plek 1 en 2.
    Nee, die zijn er nog niet uit gegooid. Is een goede optie, verwijderen en opnieuw inleren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zover ik weet gaan de sleutels naar de comfort module, daar komen ze binnen volgens vcds dus of de module doet er niets mee of het vervolg, de module zal de deuren aansturen of een cv unit aansturen wat niet gebeurd, bijv slechte contacten van de comfort module (roest)
    Die kennis van mij die bij Pon auto-electronica doet, adviseerde mij daarom de portierregelunit (J386) te vervangen omdat het nogal vaak voor schijnt te komen dat een microswitch niet in de goede positie staat en dus 'ergens op staat te wachten en dus verder niets aanstuurt'. Dat zou hetzelfde effect kunnen hebben als een draadbreuk, het signaal stokt en gaat niet verder.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  19. #38
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    heb ook het idee dat er een kabelbreuk zit ergens de foutcode 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
    80-00 - Single-Wire Operation geeft dat aan Je hebt altijd een can high en een can low
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html
    Zou de kabelbreuk niet hetzelfde kunnen zijn als een microswitch die niet juist staat?
    Ik denk niet snel 'oh, dat is gemeten en in orde, dus dat kan het niet zijn', ik check het als het kan op een andere manier.
    Maar het signaal stokt daar en gaat dus niet verder. Systeem staat vervolgens te wachten op iets wat niet gaat komen?
    Vorige week heb, zoals beschreven de draadboom in het best.portier doorgepiept. Ader voor ader vanaf de stekker uit de sponning tot de stekker op een onderdeel in het portier. Niets afwijkends gevonden.
    Zekering doorgemeten, zekeringpositie nauwkeurig bekeken, glom mij tegemoet. Die kan ik ook afstrepen.

    Zojuist was het buiten droog en heb ik wat dorpel materiaal verwijderd en onder het tapijt gekeken. De glimmende plastic box met daarin de comfort module ligt er droog bij, geen spoor van vocht en hij lag strak in zijn positie, dus ook niet scheef oid. Om hem echt van zijn plaats te halen moet de best.stoel eruit en dat kan ik hier thuis niet.

    Ik heb nu twee vervolg opties:
    A ik ga opnieuw langs die Bosch garage waar ik hem eerder liet uitlezen om te ervaren of de storingsmelding op de J386 verdwenen is
    B ik ga naar de dealer en laat hem daar achter met de informatie die ik tot nu toe heb (om te voorkomen dat ze onnodig een portierslot J386 gaan vervangen (ik neem aan dat die er nu in zit 100% goed is)

    PS: ik wil benadrukken dat ik het erg prettig vind hoe er tot nu toe met dit vraagstuk meegedacht wordt en artikelen erbij gezocht worden, TOP!
    Laatst gewijzigd door Houdini; 01-08-21 om 12:30.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  20. #39
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Zou de kabelbreuk niet hetzelfde kunnen zijn als een microswitch die niet juist staat? Het signaal stokt daar en gaat dus niet verder. Systeem staat vervolgens te wachten op iets wat niet gaat komen?
    Ja ok, maar heb je deze storing ook nog na dat je de andere J386 hebt geplaatst en oude de storing hebt gewist?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  21. #40
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    heb ook het idee dat er een kabelbreuk zit ergens de foutcode 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
    80-00 - Single-Wire Operation geeft dat aan Je hebt altijd een can high en een can low
    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html
    Erg interessant Johnny-Boy. Ik heb dat artikel doorgelezen.
    Het is mij bekend dat er een Canbus systeem in de Audi zit, daar kun je op zich niet veel mee (behalve een draadbreuk herstellen dan), je kunt er verder niet zomaar iets extra op aansluiten.
    Ik hou er wel rekening mee dat 'bedrading defect' ook kan inhouden dat een microswitch niet mee doet. Tenzij de boordcomputer daar onderscheid in weet te maken
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •