Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 73

Onderwerp: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

  1. #41
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    En wat is die j386 nou precies? Die module in je raam motor of het deur slot zelf? Portier regelmodule is de j386. Ik heb er waarschijnlijk nog wel 1 liggen. Maar iets zegt me dat de comfortmodule niet zijn ding doet. Kan echter gevolg van zijn zoals jij zelf denkt.

    Deze ook een canbus fout op zo'n module in je deur, maar je had geen can fouten toch?
    https://youtu.be/ZlExAJYp2x4

    Heb je nog meer dingen die niet werken?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #42
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En wat is die j386 nou precies? Die module in je raam motor of het deur slot zelf? Portier regelmodule is de j386. Ik heb er waarschijnlijk nog wel 1 liggen. Maar iets zegt me dat de comfortmodule niet zijn ding doet. Kan echter gevolg van zijn zoals jij zelf denkt.
    Wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat de J386 de behuizing is die op je mechanische deel van de portiervergrendeling zit, daar zit het feitelijke slot in.
    Stel dat ze komende week bij de Bosch garage dezelfde storing weer tegenkomen, dan heb ik het fout en moet de J386 de module zijn die op de raammotor zit.
    Eerlijk gezegd sluit ik dat uit na het zien van deze how-to: https://www.totaltechnik.com/video/304.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Deze ook een canbus fout op zo'n module in je deur, maar je had geen can fouten toch?
    https://youtu.be/ZlExAJYp2x4

    Heb je nog meer dingen die niet werken?
    De Canbus, in de link naar de site van GerritSpeek die ik daarstraks hier kreeg wordt gesproken over ééndraadsaansluiting, met een verwijzing naar Canbus, een echte Canbus fout wordt daarin niet aangewezen.

    Verder heb ik geen dingen die niet werken.
    Het enige wat ik heel in het begin van dit draadje al opmerkte, is dat ik sinds een half jaar af en toe een stotterende achterklep ontgrendeling heb.
    Ipv 1x tjak open, doet hij soms tjaktjaktjak bij het ontgrendelen. Dat loopt over dezelfde module natuurlijk en gaandeweg begin ik er steeds meer rekening mee te houden dat dit er heel mischien ook mee te maken heeft.

    Wat ik uit het verhaal van https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html opmaak, is dat de module kennelijk heel erg gevoelig is voor spanningsverschillen in de voeding. Had jij die link ook al bekeken?
    Laatst gewijzigd door Houdini; 01-08-21 om 13:06.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  3. #43
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Ja ok, maar heb je deze storing ook nog na dat je de andere J386 hebt geplaatst en oude de storing hebt gewist?
    Nee. Sinds ik die andere erin gezet heb, ben ik nog niet terugeweest bij de Bosch garage.
    Misschien doe ik er verstandig aan om daar eerst naartoe te gaan en via de VCDS uit te laten lezen.
    Dan kunnen ze eerst kijken óf en welke storingen er nog aanwezig zijn en daarna zouden ze de sleutels kunnen verwijderen en opnieuw erin zetten.
    Dat laatste zullen ze waarschijnlijk niet willen doen omdat ze daar niet zo veel ervaring mee hebben.
    De vorige keer werd er een opmerking gemaakt dat ze daar bij de dealer alle expertise voor hebben.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  4. #44
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Hoi Rol-co,

    Dat klopt helemaal, ze komen binnen zoals op mijn foto te zien is.
    Denk eens met mij mee:

    Het signaal van beide sleutels komt binnen in de module, de sleutels zijn dus oké.
    Ik lees dit nu terug. Op de foto van jouw post bedoel je? Dat is alleen een storing melding op beide sleutels namelijk. Of sleutels binnen komen is in central conv/adaptation kanaal 21 waar je letterlijk kan zien als je op het knopje drukt of de auto de sleutel ziet, daar kan je ook alle plekken wissen en beide sleutels opnieuw aanleren op positie 1 en 2 bijv, heb je nog plek over voor andere a/b's.

    hier dus.
    84F6B1BA-1C84-47AF-A7E1-B0E85AF32F87.jpeg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #45
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik lees dit nu terug. Op de foto van jouw post bedoel je? Dat is alleen een storing melding op beide sleutels namelijk. Of sleutels binnen komen is in central conv/adaptation kanaal 21 waar je letterlijk kan zien als je op het knopje drukt of de auto de sleutel ziet, daar kan je ook alle plekken wissen en beide sleutels opnieuw aanleren op positie 1 en 2 bijv, heb je nog plek over voor andere a/b's.

    hier dus.
    84F6B1BA-1C84-47AF-A7E1-B0E85AF32F87.jpeg

    De onderste regel (01331) gaat niet over de sleutels maar de module zelf volgens GerritSpeek.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.


  6. #46
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Komende week ga ik de auto opnieuw uit laten lezen.
    Mbv de screenshots van Rol-Co kan ik ze desnoods laten zien hoe je sleutels opnieuw inleert.
    Als dat allemaal niet mocht lukken dan moet hij maar naar de dealer.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 01-08-21 om 17:09.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  7. #47
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat de J386 de behuizing is die op je mechanische deel van de portiervergrendeling zit, daar zit het feitelijke slot in.
    Stel dat ze komende week bij de Bosch garage dezelfde storing weer tegenkomen, dan heb ik het fout en moet de J386 de module zijn die op de raammotor zit.



    De Canbus, in de link naar de site van GerritSpeek die ik daarstraks hier kreeg wordt gesproken over ééndraadsaansluiting, met een verwijzing naar Canbus, een echte Canbus fout wordt daarin niet aangewezen.

    Verder heb ik geen dingen die niet werken.
    Het enige wat ik heel in het begin van dit draadje al opmerkte, is dat ik sinds een half jaar af en toe een stotterende achterklep ontgrendeling heb.
    Ipv 1x tjak open, doet hij soms tjaktjaktjak bij het ontgrendelen. Dat loopt over dezelfde module natuurlijk en gaandeweg begin ik er steeds meer rekening mee te houden dat dit er heel mischien ook mee te maken heeft.

    Wat ik uit het verhaal van https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html opmaak, is dat de module kennelijk heel erg gevoelig is voor spanningsverschillen in de voeding. Had jij die link ook al bekeken?
    Ja heb ik ook bekeken maar deze site wordt door de jaren heen samengesteld door problemen en de oplossingen, een draadbreuk in je deur doorvoor is ook een power failure.
    Ik heb in mijn auto ook geen hele stabiele stroomvoorziening merk ik aan de binnenverlichting maar heb die foutmeldingen ook niet, niet gehad ook.
    Wel heb ik kapotte sleutels gehad, vervangen en werkt weer super, en heb iemand hier gehad waar ik een sleutel op in geleerd heb maar de auto zag de sleutel niet in kanaal 21 onder central conv, dus de gok daar was dat de comfort module gesneuveld was, kost tientje of 7-8 gebruikt.

    Dus logisch lijkt me dat eerst te controleren met vcds, dan weet je meer.

    j386 is je Türsteuergerät

    en zie
    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...erät&_osacat=0

    geen links voor te vinden dus gaan blijkbaar regelmatig kapot, geeft je ook te denken.


    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #48
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    De onderste regel (01331) gaat niet over de sleutels maar de module zelf volgens GerritSpeek.
    Ja die wel! En de 2 erboven negeer je? Die gaat over je a/b in de sleutels. Je hebt 2 fouten/defecten vermoed ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #49
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik lees dit nu terug. Op de foto van jouw post bedoel je? Dat is alleen een storing melding op beide sleutels namelijk. Of sleutels binnen komen is in central conv/adaptation kanaal 21 waar je letterlijk kan zien als je op het knopje drukt of de auto de sleutel ziet, daar kan je ook alle plekken wissen en beide sleutels opnieuw aanleren op positie 1 en 2 bijv, heb je nog plek over voor andere a/b's.

    hier dus.
    84F6B1BA-1C84-47AF-A7E1-B0E85AF32F87.jpeg
    De auto 'ziet' de beide sleutels wel, telkens als je op een knopje drukt, zie je dat het aantal registraties eentje meer wordt.
    Zoals gezegd ga ik komende week weer bij de Bosch garage langs om hem uit te lezen en eventueel de sleutels opnieuw in te leren.
    Daar kan ik het screenshot wat je bijgevoegd had bij gebruiken qua procedure.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  11. #50
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja die wel! En de 2 erboven negeer je? Die gaat over je a/b in de sleutels. Je hebt 2 fouten/defecten vermoed ik.
    Ja dat denk ik ook. De sleutels komen niet goed door en storen zodoende, plus die 01331 waarvan ik niet voor 100% weet of dat nu verholpen is met die ruil unit die ik er van de week ingezet heb.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  12. #51
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    De auto 'ziet' de beide sleutels wel, telkens als je op een knopje drukt, zie je dat het aantal registraties eentje meer wordt.
    Zoals gezegd ga ik komende week weer bij de Bosch garage langs om hem uit te lezen en eventueel de sleutels opnieuw in te leren.
    Daar kan ik het screenshot wat je bijgevoegd had bij gebruiken qua procedure.
    Die snap ik niet, in vcds zie je alleen reconised staan, je vult in 0 onder new value en tik op test en save.
    Dan onder new value 1 invullen en test, dan op 1 van de ab knopje indrukken waar vervolgens bovenin reconised komt, dan new value 2 test en de andere ab.
    Komt er geen reconised is de ab kaduuk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #52
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Bij de Bosch garage zei men vandaag dat ze de sleutels niet mogen inleren ivm privacy regels. Mogen ze wel als de auto in bedrijfsvoorraad staat.

    Auto haar de 23e naar A-Point Hoofddorp.
    En niet naar Audicentrum Zuidoost omdat je daar als een debiel en een nummer wordt behandeld.
    Eigen ervaring en vandaag ook nog eens gehoord van 2 verschillende garagebedrijven.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  14. #53
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Rij je toch naar een forum lid bij je in de buurt met vcds, is 10 min en je weet wat.
    Doe nieuwe batterijen in de ad's van te voren.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #54
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Rij je toch naar een forum lid bij je in de buurt met vcds, is 10 min en je weet wat.
    Doe nieuwe batterijen in de ad's van te voren.
    Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht Rol-Co!
    Eigenlijk een heel goed idee als ik het zeggen mag.
    Ik heb vandaag voor zekerheid twee verse batterijtjes in de AB's gedaan.

    Ik woon in Abcoude, wie met een VCDS in de buurt?
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  16. #55
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    @Yuxel in Haarlem.
    Maar die is nog op vakantie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  17. #56
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Of iemand in A’dam zuid oost, dat lijkt me het dichtstbijzijnde. Ik zit 50km van je af.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #57
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Of iemand in A’dam zuid oost, dat lijkt me het dichtstbijzijnde. Ik zit 50km van je af.
    Zuidoost is hier 8 min rijden vandaan.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  19. #58
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Zuidoost is hier 8 min rijden vandaan.
    Ja daarom.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #59
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja daarom.
    Anybody out there?
    Zou fijn zijn.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  21. #60
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •