Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 73

Onderwerp: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

  1. #1
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Hoi,

    Ik heb dit forum uitgeplozen op zoek naar een antwoord op mijn vraagstuk, maar tot nu zonder resultaat.
    Daarom stel ik de vraag in de hoop dat iemand hier op aan slaat.

    Vandaag met een auto vol vakantiespullen onderweg, wil ik tijdens een stop de achterdeur handmatig openen: ontgrendeld niet, maakt geen geluid, niets.
    Met de a/b in de sleutel de middelste knop voor de achterdeur bediend, zonder resultaat.
    Met de a/b de auto vergrendeld en weer geopend, dit werkt op de portieren en je hoort de solenoids klikken. Achterklep doet niet mee.

    Toen maar doorgereden, twee uur later de achterklep gewoon handmatig kunnen openen.
    CV rondom op slot met a/b sleutel werkt niet, reageert totaal niet. Alles blijft los.
    Achterklep opeens niet meer met de hand te openen.

    CV met de sleutel handmatig op slot gedraaid op het bestuurdersportier. Solenoids klikken, alles dicht.
    Met dezelfde sleutel weer ontgrendeld, alleen het bestuurdersportier los.
    Met de hand het linker achterportier geopend, waarna het alarm geactiveerd werd.
    Contact ingeschakeld deed het alarm stoppen (gevolgd door snel knipperen richtingaanwijzers ten teken dat er alarm is geweest).

    Een uur later de auto weer handmatig ontgrendeld en stukje gereden, de achterklep gewoon met de hand te openen.
    CV met de a/b sleutel vergrendelen lukt niet. Moet met de sleutel in het slot, waarna alles op slot gaat.

    Alles uitgeprobeerd, ook de reserve sleutel, beiden laten een knipperend rood ledje zien ten teken dat deze werken.
    Het enige dat hiermee te maken kan hebben, is dat de afgelopen maanden het ontgrendelen van de achterklep met de middelste a/b knop, hij af en toe ratelt, meerdere keren achter elkaar wil ontgrendelen. Maar waarom hij de rest van de portieren dan niet wil bedienen...?

    Help, ik word gek!
    Wie heeft een idee waaraan dit kan liggen?
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Als je de zoekfunctie van dit forum hierop loslaat zie je vaak draadbreuk als oorzaak langskomen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot


    CV met de sleutel handmatig op slot gedraaid op het bestuurdersportier. Solenoids klikken, alles dicht.
    Met dezelfde sleutel weer ontgrendeld, alleen het bestuurdersportier los.
    Dat klopt, bij comfort sluiting moet je 2x open draaien om alles los te doen, 1x is alleen de bestuurders deur.

    Verder gaan deze ab nog wel eens kapot maar als de reserve altijd gewerkt heeft en nooit problemen gaf kan het ook in je comfort module zitten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Dag Tom,

    Ik heb de draadbreuken idd voorbij zien komen, maar dacht dat uit te kunnen sluiten omdat hij het handmatig wel doet.
    Wat ik constateer is dat het signaal van de handzender niet ontvangen wordt.
    Dat plus de achterklep die af en toe met de hand van buitenaf niet te openen is, dan wel en dan weer niet.

    Maar als het signaal van de handzender niet door komt, betekent dat dan sowieso een draadbreuk?
    Is het niet een setting die opnieuw ingeregeld kan worden?
    Zo las ik ergens dat je de sleutel opnieuw zou kunnen inregelen/laten herkennen dmv contact aan en dan op Open/Dicht drukken?

    Bestaat er zo'n toets-combinatie die je als gebruiker zelf uit kunt voeren om het systeem je sleutel te laten herkennen??
    Laatst gewijzigd door Houdini; 04-07-21 om 20:27. Reden: iets vergeten
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  5. #5
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Dag Rol-co, duidelijk.
    Dank voor je reactie.

    Update: met twee keer de sleutel linksom draaien (openen) laat ik niet de overige portieren ontgrendelen.
    Dat kan alleen met de cv-knop in het bestuurdersportier.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 04-07-21 om 20:30.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.


  6. #6
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Update, voor wat het waard is.

    Vandaag een lange rit van gemaakt.
    Voor vertrek ontgrendelen via de handzender in de sleutel haalde niets uit.
    Auto bleef vergrendeld en liet ook geen knipperende r/a zien.
    Auto met de sleutel in het bestuurdersportier ontgrendeld, 2x ontgrendelen liet de rest van de auto op slot.
    Hiermee bleef het alarm nog actief, want na zo'n 15 sec begon deze te piepen en de r/a te knipperen.
    Dmv contact aan het alarm uitgeschakeld.
    Met de schakelaar in het bestuurdersportier de rest van de auto ontgrendeld, maar de achterklep bleef vergrendeld en was op geen manier te ontgrendelen.
    (behalve handmatig van binnenuit via het klepje van de gevarendriehoek)

    Bij het wegrijden vergrendelde de cv zichzelf boven de 15 km/u, zoals het hoort.
    Na aankomst op bestemming bleek de achterklep van buitenaf gewoon met de hand te openen.
    Auto vergrendelen via handzender in sleutel werkte nog steeds niet.

    Auto bij thuiskomst uitgezet en sleutel uit contact genomen.
    Met geopend portier via de handschakelaar in het bestuurdersportier op slot gezet, alle deuren vergrendeld incl achterklep.
    Met dezelfde schakelaar ontgrendeld, alles los incl achterklep.
    Dit vijf keer herhaald, geen probleem.

    Ik concludeer voorlopig dat er met de aansturing naar de portieren en achterklep op handmatige wijze niets mis is.
    Het probleem wat ik ervaar is dat de handzender niet werkt, waarmee ik bedoel dat met beide sleutels de module niet te bedienen is.
    Omdat op beiden het rode ledje knippert ga ik er vooralsnog vanuit dat de batterijtjes nog goed zijn.
    Een draadbreuk sluit ik uit omdat de module volgens mij ergens op de bodem van de voorstoelen zit en niet in een portier weggewerkt.
    Bedrading bij deze systemen is doorgaans met degelijke connectors aangesloten, die raken niet vanzelf los.
    Daarom denk ik dat het de module is die het radiosignaaltje binnen krijgt.

    Om dit probleem te tackelen moet ik het hebben van iemand onder ons die eerder problemen heeft gehad met de handzender.
    Deel ajb je ervaring met mij, misschien kom ik er dan vanzelf achter wat het probleem is, voordat ik de laatste stap zet (naar de dealer voor veel geld laten zoeken wat het probleem is).

    Alvast erg bedankt!
    Ed
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Niet elk probleem is het zelfde natuurlijk dus als je daar op wacht kan het even duren.

    Bij mij wilde de sleutels het niet doen op afstand 1 helemaal niet maar ook daar beide lampjes goed branden op de ab, na kopen van 2 gebruikte sleutels en de immobiliser over zetten in beide sleutels ze ingeleerd en heb 2 werkende sleutels.

    Maar heb ook iemand hier gehad waar beide sleutels niet meer werkte en met inleren niet herkend door de comfort module, andere sleutels geprobeerd en ook niets, conclusie, iets met de comfort module.

    Dus het wordt gewoon zoeken, te beginnen met vcds en je sleutels met nieuwe batterij, kijken of ze herkent worden in vcds.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Geen vocht onder de bekleding waar de module ligt?
    Kabels raken idd niet los van de connector....maar breken door op het stukje wat telkens buigt als de deur open en dicht gaat.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Hoi allemaal,
    Vandaag is met de vagcom en diagnose opgemaakt van mijn systeem. Daaruit bleek dat er een storing is in het 'portierregelapparaat bestuurderszijde', genaamd 'J386'.
    Het advies was om zelf even na te gaan wat daarover te boven was op het net een of die eventueel lid te bestellen is.
    Uit de diagnose blijkt tevens dat het signaal van de handzenders uit beide sleutels wél binnenkomt, maar dat het systeem vervolgens niet begrijpt wat daarmee te doen.

    Grote vraag is nu: wie van jullie herkent dit of heeft er mee te maken gehad?
    Graag een reactie als je wilt, wordt erg op prijs gesteld
    Laatst gewijzigd door Houdini; 09-07-21 om 21:17.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Portier regelapparaat is je raammotor, daar zit een module aan, nog niet veel kapot gezien maar misschien heeft tom gelijk en zit het in je deur bedrading in de portierstijl, als die unit geen stroom krijgt gaat er niets gebeuren.

    Dit is rechts maar zo ziet ie er uit.

    https://www.ebay.de/itm/264810088271...oAAOSw~PNfHri1

    Bekleding er even af en meten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Stel dat hij idd geen spanning krijgt, werkt de schakelaar in het bestuurdersportier dan via een andere route?
    Want die doet het namelijk gewoon.
    Gewoon, even voor de weet.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 10-07-21 om 07:03.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Stel dat hij idd geen spanning krijgt, werkt de schakelaar in het bestuurdersportier dan nog wel?
    Want die doet het namelijk gewoon.
    Gewoon, even voor de weet.
    Durf ik zo niet te zeggen, zou ik in een schema moeten kijken, het zou kunnen dat deze niet via de deurmodule loopt maar gelijk naar de comfortmodule bijvoorbeeld.
    Wat wel via die module loopt is je spiegel, je ledje in de deur, dat weet ik zeker.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Dank voor je info Rol-co, van de week maar eens kijken hoe ik het deurpaneel eraf haal en kijken wat ik ontdek. Overigens doet het best.raam het wel gewoon.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 18-07-21 om 11:19.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  15. #14
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Hoi allemaal,

    Ik heb het volgende onderzocht:
    Allereerst de kabelboom in de deurdoorgang, hier zag ik geen verdachte dingen.
    Vervolgens heb ik het deurpaneel van het best.portier losgenomen en op de stekkers van de module een circuittest gedaan tot aan de connector in de deuropening.
    Op alle aders heb ik vol signaal en dus kan ik draadbreuk uitsluiten.

    20210718_113635.jpg
    De raammotor met daaraan de deurmodule heb ik losgenomen en open gemaakt. Uiteraard valt daar weinig aan te ontdekken, maar toch. Het zal maar dat er iets los zit.
    Is het bekend of deze het af laat weten, of moet ik dat ding onder het tapijt hebben?

    De actuele storing ziet er als volgt uit:
    Openen en vergrendelen kan alleen met de baard van de sleutel in het best.portierslot.
    De hele auto ontgrendelen kan pas nadat het contact aangezet is en dan via de ontgrendelknop in het deurpaneel.
    Wanneer ik de auto verlaat, draai ik hem op het best.portierslot op slot en vergrendeld de hele auto.

    PS: ik heb op Youtube wel 4 verschillende manieren gezien om sleutels te 're-syncen', maar niets helpt.
    Het is écht de module als je het mij vraagt.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 18-07-21 om 11:46.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Er vanuit gaande dat de deurmodule goed is kan het de a/b van de sleutels zijn of de comfort module inderdaad.
    Mooiste is met vcds kijken, dan kan je ook zien of de auto reageert op de sleutels of niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Hoi,
    Zoals ik op 9/7 al schreef doen beide handzenders het wel en komt het signaal ook binnen. Dit bleek tijdens het uitlezen in de garage.
    (Zie screenshot hier ergens boven)

    Om te begrijpen of het de comfort module kan zijn, wil ik begrijpen wat die precies aanstuurt.
    Als hij op het ronddraaien van de sleutel in het portier maar één deur ontgrendeld ipv alle vijf, houdt dat dan in dat hij stuk is?
    Als ik de sleutel in de ontgrendel stand vast houd, dan opent hij braaf alle ruiten, net als via de handzender. Doet hij dat ook als de comfort module stuk zou zijn?

    Tot slot: die comfort module, wat zit die?
    Is dat die J386 aan de raammotor, of dat ding onder het tapijt?
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  18. #17
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Deze jongen zou in mijn type Audi onder het tapijt bij de best.stoel moeten zitten. (Volgens verschillende YouTube filmpjes)

    Heb ge-googled op het nummer wat erop staat en moet dus de comfort module zijn.
    Ik ga eerst kijken hoe die module eraan toe is.
    Nieuw zijn ze €1200,=, Ebay €80,=.
    Zal in exact te weten wat ik nodig heb een of die 2 letters op het eind ertoe doen. (AR)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Houdini; 19-07-21 om 13:00.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  19. #18
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Deze jongen zou in mijn type Audi onder het tapijt bij de best.stoel moeten zitten. (Volgens verschillende YouTube filmpjes)

    Kan dit de comfort module zijn?
    Ja staat er toch ook op,
    Welke je moet hebben kun je ook uitlezen met VCDS gaat om de eind letters op de foto staat AR welke jij hebt weet ik niet

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  20. #19
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Dankjewel voor je snelle reactie Johnny Boy.
    Exact. En dat ga ik vanavond ontdekken.
    Dan kijken hoe hij er aan toe is en kijken waar ik er eentje vandaan kan halen.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 19-07-21 om 13:04.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  21. #20
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling via a/b weigert en achterdeur wil niet op / van slot

    Schrijf ook gelijk op hoe hij gecodeerd is, dat moet je met de nieuwe het zelfde maken namelijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •