Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Toerenteller staat op half zes

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    58
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Toerenteller staat op half zes

    Hallo Forumleden,

    Sinds 2 maanden ben ik een tevreden Audi a4 fan geworden. Ik ben hier veel goede dingen tegengekomen die mij goed hebben geholpen.
    Ik heb echter nog wat hulp nodig, ik heb een mooie 2e hands gekocht, maar deze was niet goed verzorgd en dat ben ik aan het upgraden.

    Mijn toerenteller staat op half 6 beweegt sporadisch, maar het stoort me enorm ( mannelijk ego)
    een reparatie zou tegen de 200 euro kosten, maar dan moet ik de gehele cockpit opsturen en dat gaat niet zonder auto.
    Op Ebay heb ik voor 25 euro een geheel komplete cockpit kunnen krijgen, echter bleek deze MPH te hebben en dat gaat hem ook niet worden.
    Deze cockpit werkt wel, enkel het sleuteltje gaat branden ( startblokkering) wat ik logisch vind, maar hoe krijg ik deze werkend ?

    Ik wil mijn knipperlichten voor vervangen voor een LED uitvoering ( gewoon omdat ik dat leuk vindt) alle lampen zijn gelukt behalve de knipperlichten dus, ik kom er gewoon weg niet bij. Geheel uitbouwen ben ik een uur mee bezig geweest, maar ik krijg ze er niet van voren uitgeschoven, lijkt alsof de gehele grill er vanaf moet

    dan idem met mijn stadslichten, ik zie niets en kom er ook niet goed aan, iemand een tip ?

    Als laatste wil ik mijn gedeukte linker voor spatbord vervangen voor een nieuwe, die heb ik , maar is er iemand in de buurt( 6418)die mij wil helpen deze te vervangen ? blijkbaar moet de onderste dorpel los voor 2 schroeven en daar ben ik geen held in.

    Voor de rest heb ik alles wel voor elkaar gekregen en hij rijdt heerlijk ...

    Iemand tips ?

    2021-08-13 15.42.22.jpg2021-07-14 18.26.59.jpg
    Laatst gewijzigd door rocofan; 10-09-21 om 20:34.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Toerenteller staat op half zes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocofan Bekijk Berichten
    Hallo Forumleden,

    Sinds 2 maanden ben ik een tevreden Audi a4 fan geworden. Ik ben hier veel goede dingen tegengekomen die mij goed hebben geholpen.
    Ik heb echter nog wat hulp nodig, ik heb een mooie 2e hands gekocht, maar deze was niet goed verzorgd en dat ben ik aan het upgraden.
    Goed bezig, altijd leuk een b7, welke motor?
    Mijn toerenteller staat op half 6 beweegt sporadisch, maar het stoort me enorm ( mannelijk ego)
    een reparatie zou tegen de 200 euro kosten, maar dan moet ik de gehele cockpit opsturen en dat gaat niet zonder auto.
    Ik heb een afspraak gemaakt bij verotronics en er expliciet bij gevraagd/gezegd dat ik er op wil wachten, dus kan je voor de deur je klok afkoppelen en naar binnen lopen, klaar weer inpluggen en naar huis om de schroeven er in te draaien. Zitten in eindhoven.

    Op Ebay heb ik voor 25 euro een geheel komplete cockpit kunnen krijgen, echter bleek deze MPH te hebben en dat gaat hem ook niet worden.
    Deze cockpit werkt wel, enkel het sleuteltje gaat branden ( startblokkering) wat ik logisch vind, maar hoe krijg ik deze werkend ?
    Niet! Immobilizer klopt niet met je sleutels, heb je de dealer voor nodig en kost je vast ook zo rond de 180, klok op auto inleren (ecu) en sleutels op klok.
    Ik wil mijn knipperlichten voor vervangen voor een LED uitvoering ( gewoon omdat ik dat leuk vindt) alle lampen zijn gelukt behalve de knipperlichten dus, ik kom er gewoon weg niet bij. Geheel uitbouwen ben ik een uur mee bezig geweest, maar ik krijg ze er niet van voren uitgeschoven, lijkt alsof de gehele grill er vanaf moet

    dan idem met mijn stadslichten, ik zie niets en kom er ook niet goed aan, iemand een tip ?
    Koplampen kunnen er niet uit zonder de bumper(met grille) te verwijderen, je kan eventueel per kant doen maar moet best een heel stuk los dus dan ligt ie er eigenlijk ook zo naast. Spatkuipen aan de voorkant los en weg drukken, dan heb je 2 speciale kom moeren voor de bumper naar scherm beide kanten.
    Motorplaat er uit of bumperkant los, schmutzfangers aan de zijkanten komen dan ook los. Dan nog 3 torxen bovenop onder de motorkap, 1 in het midden en beide kanten 1 naast de koplampen.
    Dan kunnen de koplampen er simpel uit, 1 torx moet je door een gat in je scherm met 2 lange verlengstukjes lossen, en 1 aan de andere kant bij de radiator, 1 bovenop, alles heeft gleufgaten dus gewoon voldoende los maar niet er uit.

    Als laatste wil ik mijn gedeukte linker voor spatbord vervangen voor een nieuwe, die heb ik , maar is er iemand in de buurt( 6418)die mij wil helpen deze te vervangen ? blijkbaar moet de onderste dorpel los voor 2 schroeven en daar ben ik geen held in.
    Spatbord is wel een dingetje, bumper heb je er al af voor je koplampen spatkuip er helemaal uit, stekker los van het zij knipperlicht, dan nog de grijze lijst op de bovenkant instap dorpel er uit trekken (gaat kapot en moet je links een nieuwe hebben, part no 8E0853985B ) , dan dorpel flink eind los aan de voorkant zodat je het scherm onder los kan draaien, 2 in de deurstijl er uit en als laatste voorkant en bovenop. Piepschuim blokken en isolatie weer het zelfde terug doen.
    Voor de rest heb ik alles wel voor elkaar gekregen en hij rijdt heerlijk ...

    Iemand tips ?

    2021-08-13 15.42.22.jpg2021-07-14 18.26.59.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •