Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.0 slaat soms niet aan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.0 slaat soms niet aan

    Hallo,

    Ik heb een audi a4 2.0 benzine bj 2006, 319000 km stand en altijd goed onderhouden.... en die start soms niet... Ik vind het heel vreemd.
    Normaal start ie prima, Maar soms; 2 a 3 keer per week draai ik de sleutel om en de startmotor doet het normaal, maar hij slaat niet aan.
    Als ik de sleutel er dan uithaal en 10 minuten wacht en dan er weer in doe start ie weer gewoon. Ik moet echt 10 minuten wachten, want als ik het te snel weer probeer
    is het nee hoor bekijk het maar...
    Ik heb hier nu zo'n half jaar last van.
    Bij het uitlezen geeft ie geen foutcodes.

    Tijdens het rijden gaat ie soms (vooral in een laag toerental) even sterk inhouden en de toerenteller valt dan helemaal terug... 1 a 2 seconden en dan weer normaal.
    Als ie in een slechte bui is, gaat op dat moment het epc lampje aan, maar dus niet altijd.
    Ik stop dan, haal de sleutel eruit, start 'm weer en het is weer normaal....
    Ook hier heb ik ongeveer een half jaar last van.
    Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft.

    Ps bij mijn contactsleutel werkt het op afstand openen en sluiten ook niet meer.
    De monteur zegt dat het met de startonderbreker of een sensor te maken kan hebben....
    Maar ik vind het vreemd dat ie geen foutcodes weergeeft bij het uitlezen.
    Als ik bij de garage ben doet mijn Audi normaal en kunnen ze niks aan vinden.

    Mijn vraag is; Heeft iemand soortgelijke problemen meegemaakt of is er iemand die weet waar ik t probleem moet zoeken?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 slaat soms niet aan

    Als er niets in de foutmeldingen staat is het voor de garage "normaal"

    Een immobilizer niet werken is dat ie heel even aanslaat en gelijk uit, dat heb je niet.
    Een sensor bedoelen ze krukassensor mee, wat wel kan maar denk dat je dan wel een melding hebt in de storings lijst omdat de nokkenas sensor nog wel werkt, maar mocht je het gaan proberen koop wel een originele.

    Ik denk meer aan een relais in de bak waar je ecu zit, wel een dingetje om bij te komen (ruitenwissers er af enz) maar die kunnen oxidatie hebben of gewoon vervangen moeten worden.
    Dat je sleutel ab niet werk kan vele dingen zijn, sleutel zelf (meest voorkomend) en je comfort module.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •