Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Lekstroom

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Lekstroom

    Hallo audi fanaten ik zit met een probleem en dat is dat mijn auto lekstroom heeft ergens. Als ik de minpool los haal en een multimeter ertussen hang meet ik niks kwa lekstroom helaas. Maar de accu loopt wel leeg en de accu zelf is net 3 maanden oud en loopt als hij helemaal los hangt niet leeg dus mijn conclusie is dat de accu wel goed is. Nu zat ik te denken dat misschien een aardpunt binnenin de auto niet goed is. Kan iemand mij vertellen waar een aardpunt zit in de auto.
    Gr roy

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekstroom

    Multimeter erbij en dan zekeringen trekken, dan zie je vanzelf op welke zekering het zit. De auto zit vol massapunten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Lekstroom

    Maar ik meet al meteen geen lekstroom tussen de min pool en de kabel hoe kan ik het dan zien met een multimeter? Hoe ik nu bezig ben is de accu meten dan een zekering eruit trekken ff wachten zeg een half uur tot een uur en dan weer de accu meten. Dan zie ik of de accu lager is geworden.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Lekstroom

    Ik heb er een lampje ertussen zitten en die brand dat is dus niet goed. Nu heb ik alle zekeringen eruit getrokken die bij het stuur zitten maar het lampje blijft branden is er nog een plek waar nog meer zekeringen zitten ?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Lekstroom

    Ik heb wat gevonden en het zit op nummer 15 en nummer 1 dat het combi apparaat en de navigatie en climate controle Weet iemand wat het combiapparaat is
    Laatst gewijzigd door crazyroyke; 06-01-22 om 14:37.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Lekstroom

    1 is airco en 15 is instrument cluster navigation, heb je een radio ingebouwd? Is het vanzelf ontstaan of na werkzaamheden?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekstroom

    Zekering 15
    Control unit with display in the dash panel insert
    Navigation system
    CD player
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    36
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Lekstroom

    Ik heb de originele radio erin zitten en het is vanzelf ontstaan dus ga een keer de radio eruit halen en ff daarachter kijken de cd wisselaar kan het niet zijn want die was al losgekoppeld omdat op die plek een bluetooth ontvanger zit

  11. #10
    Diepenmaat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Lekstroom

    Instrumentenpaneel kan ook een oorzaak zijn.
    De gegevens in het paneel kunnen corrupt raken na het vervangen van de accu of het over starten van de auto. Hier ontstaat dan een lekstroom
    Laatst gewijzigd door Diepenmaat; 10-01-22 om 16:40.

  12. #11
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekstroom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyroyke Bekijk Berichten
    Ik heb er een lampje ertussen zitten en die brand dat is dus niet goed. Nu heb ik alle zekeringen eruit getrokken die bij het stuur zitten maar het lampje blijft branden is er nog een plek waar nog meer zekeringen zitten ?
    Auto gebruikt altijd iets, als een lampje brand weet je niet precies hoeveel stroom er loopt en dat moet je met de multimeter gewoon kunnen meten.
    Werkt de multimeter nog wel, zekering nog heel wat als je de pool los hebt en je hangt de meter er tussen trekt hij wel even een hoge stroom....dus even een bypass kabel gebruiken.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •