Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: S4 4.2 ratel bij start

  1. #21
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.185
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 4.2 ratel bij start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul quak Bekijk Berichten
    Hallo, heb je de oorzaak inmiddels al achterhaald van de ratel bij koude start? Ik heb namelijk hetzelfde probleem (zelfde geluid ls op filmpje) en wilde al de distrubutieketting en spanners laten vervangen. Maar als ik jouw verhaal lees was dat niet de oorzaak.
    Heb je de checkvalves al gedaan? Hoeveel km?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #22

    Standaard Re: S4 4.2 ratel bij start

    Nee. 50000km

  3. #23
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.185
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 4.2 ratel bij start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul quak Bekijk Berichten
    Nee. 50000km
    Oh wow, een b6/7 S4 ? Die rijd niet veel dan?

    Ik zou beginnen met de checkvalves, door dat stel ik de distributie al 2 jaar uit, af en toe wat geklak van het spruitstuk maar geen ketting rammel.
    Zitten onder de valley pan die zelf weer onder je spruitstuk zit.

    Hieronder.

    IMG_3730.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: S4 4.2 ratel bij start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul quak Bekijk Berichten
    Hallo, heb je de oorzaak inmiddels al achterhaald van de ratel bij koude start? Ik heb namelijk hetzelfde probleem (zelfde geluid ls op filmpje) en wilde al de distrubutieketting en spanners laten vervangen. Maar als ik jouw verhaal lees was dat niet de oorzaak.
    Hi Paul,

    Helaas is het probleem niet verholpen. De garage heeft het inlaat spruitstuk nog los gehad. Het bleek dat de kunststof kleppen daarin klemden/vast zaten. Dat is weer vrij gemaakt. Gelijk liep de motor een stuk beter, vooral onderin de toeren. Veel meer kracht. Maar de ratel bleef.
    Ik heb de auto inmiddels verkocht. Er zat meer dan 200.00 km op en op enig moment gaat de bak ook een ding worden. Heb nu een andere auto maar mis dagelijks het geluid van die heerlijke V8. Was ik zelf handiger geweest en had ik de ruimte ervoor, dan had ik hem gehouden om hem helemaal goed te krijgen...

    Gelukkig heb ik de TT-RS 2010 nog.

    Succes en als jij het probleem wel weet te lokaliseren ben ik erg benieuwd wat het was.

  5. #25
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.185
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 4.2 ratel bij start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpwvg Bekijk Berichten
    Hi Paul,

    Helaas is het probleem niet verholpen. De garage heeft het inlaat spruitstuk nog los gehad. Het bleek dat de kunststof kleppen daarin klemden/vast zaten. Dat is weer vrij gemaakt. Gelijk liep de motor een stuk beter, vooral onderin de toeren. Veel meer kracht. Maar de ratel bleef.
    Ik heb de auto inmiddels verkocht. Er zat meer dan 200.00 km op en op enig moment gaat de bak ook een ding worden. Heb nu een andere auto maar mis dagelijks het geluid van die heerlijke V8. Was ik zelf handiger geweest en had ik de ruimte ervoor, dan had ik hem gehouden om hem helemaal goed te krijgen...

    Gelukkig heb ik de TT-RS 2010 nog.

    Succes en als jij het probleem wel weet te lokaliseren ben ik erg benieuwd wat het was.
    Ze waren er bijna 😉 1 dekseltje extra er af.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •