Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Retrofitten of wachten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Retrofitten of wachten?

    Hallo,

    Dit is mijn eerste post en hopelijk op de juiste plek.

    Sinds een maandje ben ik de trotse eigenaar van een Audi A4 Avant 1.8T Quattro met een handgeschakelde 6-bak. In mijn optiek is de B7 Avant een van de mooiste Audi's. Alles onder de motorkap is wat ik zoek. De betrouwbare 1.8T 20V (BFB) motor, de 6 versnellingen én de Quattro kon ik niet laten staan. Nu laten de opties van deze auto en de uitvoering verder wel wat te wensen over. Het liefst had ik een full option S-Line, maar ik kwam er achter dat de kans dat ik die zou vinden heel klein zouden zijn. Tenminste, Ik acht de kans klein dat iemand destijds bewust voor de kleinste motor heeft gekozen met de meeste opties.

    Nu ben ik aan het verkennen of het slim is om hoopvol te blijven en op mijn centen te blijven zitten tot ik die full-option S-Line tegenkom of dat ik zelf aan de slag ga en opties ga retrofitten. Uiteraard heb ik door het forum gezocht en kom veel handleidingen tegen maar durf het niet aan dit zelf/alleen te doen. Ik heb zelf de ervaring van een aardappel met het klussen aan auto's en zoek, in het geval van retrofitten, iemand die hierbij zou kunnen helpen. Ook Google biedt mij alleen bedrijven die nieuwere modellen onder handen nemen.

    Wie-o-wie kan mij helpen? Wachten... of retrofitten?

    Ter referentie de retrofits waar ik naar kijk zijn:
    • S-Line exterieur conversie
    • Bi-Xenon met AFS (bochtverlichting) i.c.m. koplampreinigingssysteem
    • Park Distance Control voorzijde (achter zit er op, en toch een nieuwe bumper voor S-Line en het reinigingssysteem hebben)
    • Sportonderstel (Ik heb al een offerte van Hartog Tuning)


    Optioneel

    • Automatisch inklapbare zijspiegels
    • (Half) lederen Sportstoelen incl. stoelverwarming voor + achter
    • Geheugenfunctie voor bestuurdersstoel
    • 3-spaaks multi-functioneel Sportstuur
    • Bandenspanningcontrole systeem
    Laatst gewijzigd door fr34k2oo4; 22-07-22 om 10:37.

  2. #2

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    De B6/7 zijn al jaren behoorlijk goed gedocumenteerd op diverse (wereldwijde) fora, je kan met retrofitten dus héél ver komen.

    Zoeken naar die ene speld in de hooiberg, voor een toch wel 17 jaar oude auto... dat gaat 'm denk ik niet worden. Dan beter een nette 1.8T als basis nemen, en dan zelf opties toevoegen. Interieurs zijn zo gewisseld (25 minuten tops), memory wellicht wat lastiger. Ook moet je je dan wel gaan afvragen wat voor opties je écht wil. PDC voor is een leuke gimmick maar voor m'n gevoel nooit echt nodig geweest.

    Sportonderstel zou ik niet doen, beter af met een Eibach Prostreet S of soortgelijke schroefset. Rijdt beter en naar wens instelbaar qua hoogte.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    De B6/7 zijn al jaren behoorlijk goed gedocumenteerd op diverse (wereldwijde) fora, je kan met retrofitten dus héél ver komen.

    Zoeken naar die ene speld in de hooiberg, voor een toch wel 17 jaar oude auto... dat gaat 'm denk ik niet worden. Dan beter een nette 1.8T als basis nemen, en dan zelf opties toevoegen. Interieurs zijn zo gewisseld (25 minuten tops), memory wellicht wat lastiger. Ook moet je je dan wel gaan afvragen wat voor opties je écht wil. PDC voor is een leuke gimmick maar voor m'n gevoel nooit echt nodig geweest.

    Sportonderstel zou ik niet doen, beter af met een Eibach Prostreet S of soortgelijke schroefset. Rijdt beter en naar wens instelbaar qua hoogte.
    Dank voor je reactie Bastet.

    Ik ga er ook vanuit dat het zoeken naar een speld in een hooiberg wordt.

    Ik ben het met je eens dat PDC aan de voorzijde niet nodig is. Dat was meer onder het mom "als we toch bezig zijn". Het interieur zelf maak ik me ook niet zo druk om. Het is dan voor vooral bedrading wat tricky zal zijn voor verwarming en/of memory. Wat ik in ieder geval wel echt graag wil voor de smoel is Bi-Xenon, dat staat gewoon beter. Naar de Eibach set ga ik eens kijken. Die kan ik vast en zeker door een garage laten installeren. Ik heb, zoals aangegeven, de ervaring van een aardappel

    Mochten er meer lezers zijn met ervaring/adressen/e.d. hoor ik het graag.
    Laatst gewijzigd door fr34k2oo4; 22-07-22 om 15:31.

  4. #4

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Mocht je ooit zover zijn dat je een B7 hebt, laat het dan even weten. Na de sloop van m'n B6 heb ik die schroefset nog liggen, mag voor weinig weg. Montage kan elke garage, wel even uitlijnen daarna.

    Qua koplampen - je kan eventueel ook overwegen om zelf lenzen te plaatsen in de halogeen variant, als het je om de looks gaat. AFS en sproeiers - nice to have, maar nodig?

    Qua bekabeling: veel sets zijn via bedrijven als Kufatec wel te koop, inclusief instructies. Let wel goed op of je dan B6 of B7 kabels koopt, elektrisch zijn ze compleet anders!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Mocht je ooit zover zijn dat je een B7 hebt, laat het dan even weten. Na de sloop van m'n B6 heb ik die schroefset nog liggen, mag voor weinig weg. Montage kan elke garage, wel even uitlijnen daarna.

    Qua koplampen - je kan eventueel ook overwegen om zelf lenzen te plaatsen in de halogeen variant, als het je om de looks gaat. AFS en sproeiers - nice to have, maar nodig?

    Qua bekabeling: veel sets zijn via bedrijven als Kufatec wel te koop, inclusief instructies. Let wel goed op of je dan B6 of B7 kabels koopt, elektrisch zijn ze compleet anders!
    De Avant B7 met 1.8T heb ik al in mijn bezit, zoals te lezen in mijn eerste bericht. Ik ga toch ook mijn blik verruimen naar de B7 met een 2.0T FSI. Gezien deze minder/geen last zou moeten hebben van de bekende problemen van de latere 2.0T FSI motoren door de te dunne zuigerveer. Zeker ook omdat de oudere variant makkelijk en goedkoop tot 270pk kan worden gebracht. Daarnaast zijn deze duidelijk vaker uitgevoerd met meer opties dan de 1.8T. De 160pk nu vind ik sowieso wel echt te weinig en als ik over de 200 wil gaan wordt het gauw duur voor 1.8T. De beperkende factor is daar de kleine turbo. En turbo's zijn duur :P

    @Bastet Als je van de schroefset af wilt, stuur me een DM. Ook voor een 2.0T zou dat nog een optie kunnen zijn
    Laatst gewijzigd door fr34k2oo4; 24-07-22 om 13:33.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Misschien een goedkope S4 kopen met kapotte motor, dan kan je alle opties overzetten, ik heb al deze opties in mijn wagen namelijk en zijn vrij standaard voor een S4.

    Als je in delen wil doen
    Voor bandenspanning heb ik nog wel wat liggen, klapspiegels heeft johnny nog, bastet de schroefset, dan nog een S4 voorbumper met pdc + kabelboom.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    @fr34k2oo4 - je kan nog geen DMs ontvangen omdat je minder dan 100 berichten hebt. Je kan me mailen op stephan apenstaartje bixcel punt nl.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Misschien een goedkope S4 kopen met kapotte motor, dan kan je alle opties overzetten, ik heb al deze opties in mijn wagen namelijk en zijn vrij standaard voor een S4.

    Als je in delen wil doen
    Voor bandenspanning heb ik nog wel wat liggen, klapspiegels heeft johnny nog, bastet de schroefset, dan nog een S4 voorbumper met pdc + kabelboom.
    Goeie suggestie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Nu nog iemand die het allemaal kan coderen. Ben ondertussen wel ook aan het bedenken of ik toch geduld moet hebben om een beter uitgeruste B7 moet hebben als basis voor ik aan de gimmicks begin :-)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    @fr34k2oo4 - je kan nog geen DMs ontvangen omdat je minder dan 100 berichten hebt. Je kan me mailen op stephan apenstaartje bixcel punt nl.
    @Bastet ik heb je gemaild, nog geen reactie. Is die goed aangekomen?

  11. #10

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Zelfs al gereageerd kerel!

    eibachje.PNG
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Retrofitten of wachten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zelfs al gereageerd kerel!

    eibachje.PNG
    Gevonden! en Google maar even verteld dat het geen spam is

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •