Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 46

Onderwerp: RNS inbouwen

  1. #1

    Standaard RNS inbouwen

    Hallo allemaal,

    Ik wil in mijn a4 graag een rns dubbeldin inbouwen inplaats van mijn concert radio.
    Morgen krijg ik mijn nieuwe console binnen en de rns heb ik inmiddels liggen.

    Nu kom er alleen niet helemaal uit wat ik nog meer nodig ben, ook met de zoekfunctie wil het mij niet erg lukken.
    Heeft iemand een link naar een HOW TO of weet iemand wat ik nog meer nodig ben?

    Ik heb nu dus liggen :

    Dubbel din frame / console
    rns

    Heb de middenconsole etc allemaal uitgebouwd dus kan het zooitje zo weer monteren wanneer ik weer tijd heb.
    Moet ik nog kabels oid bestellen?

    En oja, voor eventueel stoelverwarming aansluiten, nu ik de middenconsole los heb liggen, kan ik dan u ook het beste meteen de kabels er voor neer leggen of lopen di ergens anders langs?

    Hopelijk kan en wil iemand bij hier bij helpen

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poffers Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik wil in mijn a4 graag een rns dubbeldin inbouwen inplaats van mijn concert radio.
    Morgen krijg ik mijn nieuwe console binnen en de rns heb ik inmiddels liggen.

    Nu kom er alleen niet helemaal uit wat ik nog meer nodig ben, ook met de zoekfunctie wil het mij niet erg lukken.
    Heeft iemand een link naar een HOW TO of weet iemand wat ik nog meer nodig ben?

    Ik heb nu dus liggen :

    Dubbel din frame / console
    rns
    Een smalle a/c unit al dan niet met de stoelverwarming draaiknoppen. Maar je kan ook je huidige smaller maken door netjes af te zagen of schuren, het randje is aan de achterkant te zien.
    Verloopstekker van concert naar quadlock van kufatec
    Als je al kleinbeeld navi had heb je een haaievin op dak, dan een kabel nodig van voor naar achter, geen haaievin heb je een gps muis nodig voor bij de radio achter het dashboard.
    Asbak plaat kan je afzagen en hergebruiken, dat opbergvak vervalt.
    Heb de middenconsole etc allemaal uitgebouwd dus kan het zooitje zo weer monteren wanneer ik weer tijd heb.
    Moet ik nog kabels oid bestellen?
    Ja zoals hierboven beschreven.
    En oja, voor eventueel stoelverwarming aansluiten, nu ik de middenconsole los heb liggen, kan ik dan u ook het beste meteen de kabels er voor neer leggen of lopen di ergens anders langs?

    Hopelijk kan en wil iemand bij hier bij helpen
    Stoelverwarming origineel heb je een kabelset nodig van kufatec en die ligt van de a/c unit naar de stoelen via de middenconsole, aftermarket kan je ook anders doen zodat je geen andere a/c unit nodig hebt.

    Er staat wel ergens een pdf hier hoe dit allemaal in te bouwen, even zoek functie proberen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Bedankt voor je snelle reactie :-)

    Hier ga ik vast verder mee komen, en welk randje bedoel jij precies op de af unit?

    Met de zoekfunctie heb ik elke keer ruzie haha, ben niet erg handig met computer etc


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poffers Bekijk Berichten
    Bedankt voor je snelle reactie :-)

    Hier ga ik vast verder mee komen, en welk randje bedoel jij precies op de af unit?

    Met de zoekfunctie heb ik elke keer ruzie haha, ben niet erg handig met computer etc


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Aan de achterkant van de a/c unit zie je op de rond schuine zijkanten een verhoogd giet randje, die moet net niet weg, dan past hij mooi lager in je console met de dubbel din rack er in.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Aan de achterkant van de a/c unit zie je op de rond schuine zijkanten een verhoogd giet randje, die moet net niet weg, dan past hij mooi lager in je console met de dubbel din rack er in.
    Top man!

    Afbak, moet dan het zichtbare klepje bewerkt worden of het ‘frame’ heb namelijk de Carbon versie :-)

    En de gps muis komt gewoon los achter de radio te liggen of dient deze nog ergens gemonteerd te worden?

    Zijn er geen Nederlandse sites waar je deze kabelsets krijgen kunt ivm snellere levering ?;-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poffers Bekijk Berichten
    Top man!

    Afbak, moet dan het zichtbare klepje bewerkt worden of het ‘frame’ heb namelijk de Carbon versie :-)
    Asbak blijft het zelfde, het gaat om die gebogen plaat er achter, die loopt nu omhoog en heb je een vakje voor een pakje sigaretten maar die a/c komt lager dus moet je die plaat inkorten/lager maken, je hebt dan geen vakje meer maar een heel dun randje waar net wat munten in kunnen vallen.
    En de gps muis komt gewoon los achter de radio te liggen of dient deze nog ergens gemonteerd te worden?
    Kan gewoon achter de radio.
    Zijn er geen Nederlandse sites waar je deze kabelsets krijgen kunt ivm snellere levering ?;-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Vast wel maar ken ze zo niet, kufatec is ook snel hoor, maar google eens op concert naar rns-e bijv.

    Hier nog leesvoer
    https://penti.org/~harald/audi/RNS.pdf

    https://www.audiforum.us/threads/diy...o-rns-e.11737/
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 09-09-22 om 22:34.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Thanks


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Heb het nieuwe frame gemonteerd, enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik de middenconsole er niet lekker omheen krijg. Kan het zijn dat die iets aangepast worden moet of niet?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Gewoon en cabrio is verschillend dus heb je wel de goede? Een 8H nummer is cabrio.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Standaard Re: RNS inbouwen


    Dit gedeelte bedoel ik


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Ja daar moet wel iets mee inderdaad, weet ff niet meer hoe precies helaas.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Jammer, zal nog eens proberen te zoeken.
    Heb toevallig van een a3 8p dubbel din nog een quad lock stekker liggen waar de radio prima op werkt alleen houdt 1 stekkertje over waarvan ik niet precies weet wat ik er mee moet.

    Of is dat van een a4 toch en anders

    En deze houdt ik over en kan ik niet vast zetten op de radio


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Antenne heb je er al in ? Geel is antenne en blauw gps oid.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14

    Standaard

    Antenne heb ik er in inderdaad


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Enige wat ik raar vind wanneer ik via Google zoek, is dat ik via het Audi forum best wat tekst en uitleg vinden kan in oude topic. Maar de pdf’jes die gedeeld worden kan ik helaas niet meer openen omdat het denk ik allemaal te oud is. Verder kan helaas weinig informatie vinden hoe en wat precies


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 11-09-22 om 08:58.

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Rare antenne stekker, het moet die bruin gele zijn of een verloop, maar als je antenne hebt en goede ontvangst laat je hem toch hangen, niet nodig.

    De files zijn er wel, ik had hier ook nog even op mijn server gezocht, ik heb het toen wel gedaan bij mijn avant diesel die al kleinbeeld navi had.

    Hier heb je wel wat aan denk ik, pagina 18 is de cutout
    https://www.audiforum.nl/forum/attac...8&d=1598362731

    Anders @Yuxel @Bastet @Kevin1980 @johnny boy ook even taggen, die hebben misschien ook nog wat.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS inbouwen

    je bent een antenne diversety nodig zoiets als deze
    http://www.vnsmedia.com/en_GB/p/Audi...-DIVERSITY/151

    heb ook nog wel een update cd en een kaart 2020 liggen voor rns-e belang bij?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  18. #17
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    je bent een antenne diversety nodig zoiets als deze
    http://www.vnsmedia.com/en_GB/p/Audi...-DIVERSITY/151

    heb ook nog wel een update cd en een kaart 2020 liggen voor rns-e belang bij?
    Die diversety heeft ie wel denk ik, houd alleen een stekkertje over maar ik heb geen idee meer of dat zo was. Het lag altijd vrij vol daar aangezien ik ook nog telefoon handsfree tussen de quadlock had zitten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #18
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Die diversety heeft ie wel denk ik, houd alleen een stekkertje over maar ik heb geen idee meer of dat zo was. Het lag altijd vrij vol daar aangezien ik ook nog telefoon handsfree tussen de quadlock had zitten.
    dat gele stekkertje is ook een antenne en zie geen diversety op zijn foto's gele en radio antenne in de diversety dan in de rns-e pluggen klaar
    denk dat de gele de tmc antenne is
    Audi antenne adapter RNS-E > Radio generation 2 | bol.com

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  20. #19
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    dat gele stekkertje is ook een antenne en zie geen diversety op zijn foto's gele en radio antenne in de diversety dan in de rns-e pluggen klaar
    denk dat de gele de tmc antenne is
    Audi antenne adapter RNS-E > Radio generation 2 | bol.com
    Zou kunnen, ik kan ook niet kijken hier, mijn huidige b7 heeft rns-e af fabriek, dus geen verloopjes.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #20
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zou kunnen, ik kan ook niet kijken hier, mijn huidige b7 heeft rns-e af fabriek, dus geen verloopjes.
    lig mij iets bij dat je achteraan de middentunnelconsole wat af moest zagen slijpen 2 kleine sleufjes moest maken pagina 18 van pdf @Rol-Co
    en heb ook nog wel een pdf inbouw rns-e
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •