Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Olielek achterzijde BFB blok 1.8T

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Olielek achterzijde BFB blok 1.8T

    Hallo,

    Sinds kort ben ik opzoek naar een lek. Ik heb geprobeerd dit met een camera vast te leggen.. maar dit is allemaal nog niet zo gemakkelijk.

    Aan de achterzijde van mijn BFB blok drupt er olie op mijn versnellingsbak. Na wat speurwerk denk ik dat het gaat om mijn 'halve maan pakking' maar ik als leek durf dit niet met zekerheid te zeggen. Onlangs heb ik mijn radiateur vervangen dit was prima te doen. Mocht dit de halve maan pakking zijn.. is dit dan zelf te repareren met aanwijzingen van de volgende video, of is het zoals altijd moeilijker dan de video doet vermoeden..?
    https://m.youtube.com/watch?v=IOMxi5FZH_w

    Het gaat om de volgende lekkage;
    IMG_20220925_190324.jpgIMG_20220925_183320.jpgScreenshot_2022-09-25-18-01-50-242_com.miui.gallery.jpg

    Hopelijk kan iemand mij vertellen wat er lekt en of dit zelf te vervangen is ..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olielek achterzijde BFB blok 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brouwrr Bekijk Berichten
    Hallo,

    Sinds kort ben ik opzoek naar een lek. Ik heb geprobeerd dit met een camera vast te leggen.. maar dit is allemaal nog niet zo gemakkelijk.

    Aan de achterzijde van mijn BFB blok drupt er olie op mijn versnellingsbak. Na wat speurwerk denk ik dat het gaat om mijn 'halve maan pakking' maar ik als leek durf dit niet met zekerheid te zeggen. Onlangs heb ik mijn radiateur vervangen dit was prima te doen. Mocht dit de halve maan pakking zijn.. is dit dan zelf te repareren met aanwijzingen van de volgende video, of is het zoals altijd moeilijker dan de video doet vermoeden..?
    https://m.youtube.com/watch?v=IOMxi5FZH_w

    Het gaat om de volgende lekkage;
    IMG_20220925_190324.jpgIMG_20220925_183320.jpgScreenshot_2022-09-25-18-01-50-242_com.miui.gallery.jpg

    Hopelijk kan iemand mij vertellen wat er lekt en of dit zelf te vervangen is ..
    Uit mijn hoofd zit de halve maan pakking onder de kettingspanner en is dit niet zomaar even te doen
    Wat ook nog heel goed kan is de pakking van de kleppendeksel
    Vaak gaan deze stuk bij bv de bougie's dit kun je controleren door bv je bobine eruit te halen
    En vervolgens in het gat van de bougie ge kijken
    Daar ligt dan vaak olie
    Maar ook aan de achterzijde van de kleppendeksel kan de pakking stuk zijn bv in de hoekjes thv de kettingspanner
    Als je de onderstaande link aanklinkt en dan de 2de foto bekijkt dan zie je een BFB motorblok zondef kleppendeksel
    Bovenaan de foto zie je de kettingspanner met daaronder het halve maantje

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1645197
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 27-09-22 om 17:10.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olielek achterzijde BFB blok 1.8T

    Super bedankt voor je reactie!
    Ik heb inderdaad bovenop het blok bruine vlekken rondom de bougies dus ga er vanuit dat deze sowieso kapot is..

    Heb de je het YouTube filmpje bekeken? Dit zou de manier zijn om het te vervangen en alles op het zelfde moment weer in elkaar te kunnen zetten, het zijn duidelijke beelden.. lijkt wel ietwat prutswerk.. maar wel te doen lijkt mij..?!?
    Misschien zijn op dit forum meer mensen die dit gedaan hebben op deze manier??

    Ik vraag mij af waarom er een "halve maan" achterin het blok zit.. waarom hebben ze dit niet gewoon dicht gelaten? Wat is de functie van deze "halve maan"?

    En zit achter de nokkenas(aan de kant van de ketting) ook nog een ronde afdichting die eventueel vervangen moet worden?

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olielek achterzijde BFB blok 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brouwrr Bekijk Berichten
    Super bedankt voor je reactie!
    Ik heb inderdaad bovenop het blok bruine vlekken rondom de bougies dus ga er vanuit dat deze sowieso kapot is..

    Heb de je het YouTube filmpje bekeken? Dit zou de manier zijn om het te vervangen en alles op het zelfde moment weer in elkaar te kunnen zetten, het zijn duidelijke beelden.. lijkt wel ietwat prutswerk.. maar wel te doen lijkt mij..?!?
    Misschien zijn op dit forum meer mensen die dit gedaan hebben op deze manier??

    Ik vraag mij af waarom er een "halve maan" achterin het blok zit.. waarom hebben ze dit niet gewoon dicht gelaten? Wat is de functie van deze "halve maan"?

    En zit achter de nokkenas(aan de kant van de ketting) ook nog een ronde afdichting die eventueel vervangen moet worden?
    Tja waarom zit deze pakking er ?
    Om olielekkage te voorkomen natuurlijk
    Maar verder?
    Geen idee
    Maar ergens denk ik dat het te maken heeft met de 190pk BEX motor
    Onze BFB is een gedownsizede BEX motor
    Maar 100% zeker ben ik niet

    Of er een keering zit bij de nokkenas?
    Ik denk het wel
    Maar dat zou je in de onderstaande link kunnen vinden

    Tipje
    Sla deze website op
    Je kunt hier bijna alle onderdelen vinden voor je Audi

    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4...a4/2005-454/1/

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •