Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

  1. #1

    Standaard 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Hallo allemaal,

    Sinds ruim een jaar ben ik de trotse eigenaar van een Audi A4 B7 2.0 TFSI. Sinds de aanschaf brandt het motormanagementlampje constant. De vorige eigenaar heeft al van alles geprobeerd om het probleem op te lossen, maar zonder succes. Hij dacht dat de Stage 1-tuning er mogelijk iets mee te maken had.

    Nu, meer dan een jaar later, functioneert de auto nog steeds goed, afgezien van een inmiddels verholpen kleine olielekkage. Maar dat constante lampje begint me wel te frustreren. Om dit aan te pakken, heb ik een OBD II-apparaat aangeschaft en de auto uitgelezen. Hierbij kwamen twee foutmeldingen naar voren: een P0087-code en een P0171-code. Omdat de motor nog warm was, heb ik de codes gereset en de auto opnieuw gestart. Het lampje bleef uit tijdens een uitgebreide testrit.

    Vanmorgen echter, toen ik de auto startte, kwam het lampje weer tevoorschijn. Ik heb de auto direct uitgezet, de code opnieuw uitgelezen (ditmaal enkel de P0087), gereset en opnieuw gestart. Tijdens de reis van huis naar mijn werk had ik geen enkel probleem en het lampje bleef uit.

    Opvallend genoeg lijkt dit probleem alleen op te treden bij een koude start. Heeft iemand wellicht een idee wat de oorzaak kan zijn voordat ik ingrijp en de HPFP eruit haal?

    Overigens, bij een koude start merk ik dat de auto een tikkeltje moeilijk start. Maar als ik de auto dan uitzet en meteen weer start, pakt hij het zonder enige aarzeling op.

    Alle suggesties zijn welkom, en alvast bedankt voor jullie hulp!
    Laatst gewijzigd door Xco; 18-08-23 om 15:14.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.938
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Een simpele zoek actie op Google met de woorden Audi error code P0087 geeft een brandstof aanvoer probleem aan

    Check Gerrit Speak even via Google

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Een simpele zoek actie op Google met de woorden Audi error code P0087 geeft een brandstof aanvoer probleem aan

    Check Gerrit Speak even via Google

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Dank voor uw snelle reactie.

    Ik heb dat inderdaad ook gevonden, maar wellicht dat de combinatie P0087 bij alleen een koude start een belletje bij iemand doet rinkelen?

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.938
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xco Bekijk Berichten
    Dank voor uw snelle reactie.

    Ik heb dat inderdaad ook gevonden, maar wellicht dat de combinatie P0087 bij alleen een koude start een belletje bij iemand doet rinkelen?
    Dat kan van alles zijn
    Van de brandstof pomp tot en met de verstuivers/injectoren ....
    Ik zou Gerrit Speak even door pluizen aan de hand van je foutcode
    Daar staan de meest voorkomende problemen op

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 18-08-23 om 15:42.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.171
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Gaat om benzinedruk, dus iets met de hogedruk pomp. Cam follower bijv of de hd pomp zelf.

    Dat het na resetten even uit blijft klopt, het moet vaak eerst 3x voor komen voordat je de lamp aan krijgt. Dus 3 ritten.

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Standaard Re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Gaat om benzinedruk, dus iets met de hogedruk pomp. Cam follower bijv of de hd pomp zelf.

    Dat het na resetten even uit blijft klopt, het moet vaak eerst 3x voor komen voordat je de lamp aan krijgt. Dus 3 ritten.

    Dank voor je reactie.

    Ik krijg de melding bij elke rit als de motor koud is. Dus ochtend als ik naar me werk ga, en einde middag als ik weer terug rij. Zolang de motor warm is kan ik oneindig herstarten zonder dat de code opkomt.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.171
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    En je olie stinkt niet naar benzine? Dan (zoals hij in de film zegt) lekt de hogedruk pomp aan de voorkant. Start wel met het bekende tikkie en lopen of moet je een tijdje starten?
    Ik zou daar beginnen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En je olie stinkt niet naar benzine? Dan (zoals hij in de film zegt) lekt de hogedruk pomp aan de voorkant. Start wel met het bekende tikkie en lopen of moet je een tijdje starten?
    Ik zou daar beginnen.
    Ik ga daar morgen even naar kijken. Ik heb trouwens wel een verkeerde code hier gezet. Ik krijg p0089 ipv p0087, geen idee hoe ik daar bij kom 🙈

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.171
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI motormanagementlampje en koude startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xco Bekijk Berichten
    Ik ga daar morgen even naar kijken. Ik heb trouwens wel een verkeerde code hier gezet. Ik krijg p0089 ipv p0087, geen idee hoe ik daar bij kom 🙈
    https://www.chiptuners.nl/obd-codes/...-1-uitvoering/
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •