Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 66 van de 66

Onderwerp: Raar geluid bij linker voorwiel

  1. #61
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Raar geluid bij linker voorwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kees80 Bekijk Berichten
    Ja ik vind het op zich idd meevallen maar die bout ben ik bang voor. Maar er zijn wat trucjes zag ik net op youtube. Die moer draaien en met ringen of steeksteutels ertussen restant eruit jekkeren. Maar liever iemand die het al is heeft gedaan kan jij me niet helpen kerel?
    Ik heb de bouten bij mijn s4 los gekregen, door er een (accu) slagmoersleutel op te zetten en deze om en om links/rechts te laten rammelen.
    in combinatie met wat warmte en een goede kruipolie de bouten binnen het kwartier losgekregen.
    En deze zaten toch echt goed vast gerot.
    Ik heb alle draagarmen en kogels vervangen voor een Lemforder set. Dat zijn dezelfde die Audi OEM monteert.
    Bij deze set zaten ook alle bouten en moeren nieuw bijgeleverd. scheelt weer stress als er 1 kapot gaat.
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  2. #62
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raar geluid bij linker voorwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gratje83 Bekijk Berichten
    Ik heb de bouten bij mijn s4 los gekregen, door er een (accu) slagmoersleutel op te zetten en deze om en om links/rechts te laten rammelen.
    in combinatie met wat warmte en een goede kruipolie de bouten binnen het kwartier losgekregen.
    En deze zaten toch echt goed vast gerot.
    Ik heb alle draagarmen en kogels vervangen voor een Lemforder set. Dat zijn dezelfde die Audi OEM monteert.
    Bij deze set zaten ook alle bouten en moeren nieuw bijgeleverd. scheelt weer stress als er 1 kapot gaat.
    Vast zitten of vast zitten is relatief natuurlijk maar ik was zeker anderhalf uur zoet met die bout, met luchtsleutel, kruipolie, warmte, beitel maar toch met enige voorzichtigheid om niet het fusee te slopen, daarna nog zeker een uur heen en weer hakken en slaan om die kogels er uit te krijgen nadat de bout weg was.
    M.a.w. Misschien zaten ze gewoon minder vast gerot, online ook veel afgebroken bout koppen en gesloopte fusee uiteindelijk omdat er een oor af is, het blijft aluminium.
    De meyle HD claimt beter te zijn dan origineel en heeft ook de bouten meegeleverd, ook wat makkelijker verkrijgbaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Raar geluid bij linker voorwiel

    Iedereen bedankt voor alle reacties en tips, ik heb onlangs stabilisatorstangen en rubbers vervangen maar helaas geen succes.
    Vandaag echter eindelijk de oorzaak achterhaald!
    Nadat ik de remmen had losgehaald, schijf en blokken opnieuw gemonteerd, draaide ik aan de fuseemoer vd achterste draagarm onder. Ik hoorde meteen de tik zoals altijd bij het optrekken en remmen voorkwam. Dat gaf hoop. Omdat hij wat los zat goed aangedraaid en even rijden, en helaas geen succes. De fuseekogel toen helemaal eruit gehaald en wat bleek? Daar waar de moer met ring naadloos moeten aansluiten op het fusee zat een flinke vervorming. Iemand heeft met een hamer tegen de zijkant van het fusee geslagen waardoor het aluminium is gaan vervormen en het de plaats waar de moer op het schroefdraad vd fuseekogel zou moeten aansluiten boller stond aan 1 zijde. Dit heb ik met een vijl zo goed als vlak weten te krijgen. Hierna was het probleem geheel verdwenen. Geen tik/klik/pang meer en een einde voor deze frustrerende periode. Eindelijk genieten! Extra dank aan Rob @Rol-Co voor de hulp met de veerpoten en draagarmen, een audi expert 1e klas!
    Laatst gewijzigd door kees80; 23-08-23 om 00:31.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Raar geluid bij linker voorwiel

    @gratje83 Bedankt dit klusje is inmiddels gedaan 👍
    Laatst gewijzigd door kees80; 23-08-23 om 00:31.

  5. #65
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raar geluid bij linker voorwiel

    Mooi dat het opgelost is kees, het was toch een bijzonder verhaaltje, en zoals ik je vertelde, geen/minimaal hamers gebruiken vanwege de alu fusee. Had nou iedereen dat maar gedaan. 😉
    Respect voor je volhouden! (Kees berichte op whatsapp bijna elke dag met nieuwe ideeën &#128512 chappeau.

    Nu rijden, motortje klinkt nog goed maar denk wel aan die cam follower en houd de olie fris, ooit nog een paar onder draagarmen en uitlijnen dan stuurt ie als een mes door de boter, de s-line veerpoten zijn ook een stuk beter voor de hoogte.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Raar geluid bij linker voorwiel

    Komt helemaal goed Rob! (Met wellicht iets hulp van jou&#128524
    Bedankt maar weer!

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •