opkrikken en kijken waar de speling zit.
lijkt wel op idd stuurkogel/stang of de fusee
Ik heb een rare klik/klak/tik hoe je t wilt noemen bij mijn linker voorwiel. Bij remmen, optrekken en naar rechts sturen. Wie weet hier meer over. Toplager sluit ik vrijwel uit omdat er alleen een rubber blok zit. Remmen zitten ook goed vast evenals blokken. Draagarmrubbers lijken oke. Blijft over fusee en stuurkogels?.
Wiellagers klinken toch niet zo met tikken?
Aandrijfas is vervangen klacht onveranderd.
Betredt een 2005 A4 B7 2.0T Quattro S line met sportchassis. Op de veerschotels staat supersport f004 wat houd dat in? Ligt voor erg laag...
Precies waar ik op uitkwam maar kan geen speling vinden. Klink als een pang. Heb er filmpjes van.
https://we.tl/t-oQrKz7NTVL
Zeker geen kogels, veel te lage snelheid op vlakke weg, dit klinkt als aandrijfas maar omdat die vervangen is zet ik in op wiellager.
Is de hele as vervangen? Of alleen de homokineet aan wielzijde?
Hele as maar wel een gebruikte... wiellager maakt geen geluid op snelheid. Beide afhoezen waren kapotgescheurd en hoe groot is de kans dat na het plaatsen van een 2e hands as het geluid identiek is. Dus een wiellager kan dit ook veroorzaken?
Jazeker! Wiellagers kunnen geluid maken in bochten als de kogels beschadigd zijn maar een gebroken kooi van het lager kan dit geluid veroorzaken, komt veelal voor als ze de wagen zonder as in het lager verzet hebben of de garage uit gerold bijv.
Maar het kan meerdere oorzaken hebben.
Zonder last er op hoor je hem ook niet denk ik, op de brug kan je draaien wat je wilt waarschijnlijk. Een skf lager met huis kost 5 tientjes bij winparts en je weet het 100% zeker. 😀
https://we.tl/t-2Bjq3YnBde
Kan je deze nog even bekijken bij 0:30 hoor je zelfs 3x de klik in een bocht naar rechts. Ik voel in me stuur ook wat onregelmatigheden dan.
Wellicht stuurkogels proberen, dan wiellager. Ik heb alleen motorsteunen/versnellingsbak steun nog niet gekeken. Die voorste steun richting radiator heb ik wel vernieuwd.
In me achterhoofd heb ik toch nog de steekas, maar ja hoe groot is die kans pff.
Op youtube zie je mensen waarbij het opgelost is met bovenste draagarmen bij anderen de onderste. Garage komt er niet uit. Vanwege het gevoel in het stuur voor de zekerheid maar stuurkogels doen denk ik. Wiellager zijn 2 soorten:
https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/wiellager-wielnaaf/c660.html
Wel bizar als dat het zou zijn wiel draait vrij rond keurig stil op alle snelheden. Ben benieuwd.
Stuur kogels geven een klapper geluid op klinkers, op lage snelheid hoor je dan niets.
Eens, het geluid en het gevoel aan je stuur zou ik in eerste instantie ook zeggen de aandrijfas, homokineet buiten, ook de binnenste kan één van de 3 lagers kapot zijn of de borging er af.In me achterhoofd heb ik toch nog de steekas, maar ja hoe groot is die kans pff.
Ik heb onlangs mijn beide assen gereviseerd, ook daar was een borging er uit geknald op één of andere manier.
Echter zoals je zegt met 2 assen het zelfde? Vreemd toch?
Ook de draagarmen heb ik bij mijn wagen gedaan en had binnen een jaar de bovenste draagarm kogels kapot vanwege een inferieure kwaliteit en dat gaf een klapperend geluid binnen op oneffen wegen, kuilen, kinderkopjes enz.Op youtube zie je mensen waarbij het opgelost is met bovenste draagarmen bij anderen de onderste. Garage komt er niet uit. Vanwege het gevoel in het stuur voor de zekerheid maar stuurkogels doen denk ik.
Wiellager is 1 soort alleen kan je hem kopen als lager, met huis, met huis en flens, de laatste hoef je niets te persen maar kan je zo monteren, kan wel erg vast in het fusé zitten hoor. Vul wel even kenteken van je auto in bij winparts. Ik kan mijne wel opzoeken, dan zet ik hem hier, moet het zelfde zijn zover ik weet.Wiellager zijn 2 soorten:
https://www.winparts.nl/onderstel-aa...naaf/c660.html
Wel bizar als dat het zou zijn wiel draait vrij rond keurig stil op alle snelheden. Ben benieuwd.
Ik heb ook mijn beide wiellagers voor gedaan 😉
Hij is ook niet rot maar de kooi gebroken, dan vallen kogels tegen elkaar en die kunnen verspringen.
Dit is het lager met huis, flens moet je dan er uit drukken en er weer in persen. Quattro heeft rondom dezelfde.
https://www.winparts.nl/onderstel-aa...toepasbaarheid
Dit is om je as te reviseren, zo te zien heeft de 2.0T Q dezelfde als mijn S
Wiel kant
https://www.winparts.nl/onderstel-aa...toepasbaarheid
Bak kant
https://www.winparts.nl/onderstel-aa...toepasbaarheid
Hiermee heb ik de hele voorkant van mijn wagen gedaan.
https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1920711
Laatste film is vaag kees, is het automaat of handbak? Soms lijkt het of je het eerder hoort dan je rolt, wat gebeurd er als je met de handrem er op wat optrekt zodat er kracht op komt?
Hij doet het ook met koppeling ingedrukt, dan kan dat niet toch, dacht ik?
Handrem nog niet geprobeerd.rol-co bedankt voor je uitgebreide antwoord , top. Is deze het makkelijkst?:
https://www.winparts.nl/onderstel-aa.../p1192918.html
Ik ga zo eens kijken wat je bij je S4 hebt gedaan is as reviseren beter dan een aftermarket nieuwe steekas zeker?
Ps het is handbak 6 bak
Ja inderdaad, kant en klaar. Kan nog wel vast zitten hoor in het fusee, beetje warmte op het fusee en alleen op de oude bouten kloppen met de hamer. Met wat geduld sloop je niets.
Aandrijfas moet er wel weer uit maar kan net als je hem volledig linksaf stuurt.
Vind ik wel, die assen zijn vaak ook opgeknapt hoor, een nieuwe kost serieus geld. Ik was 300,- kwijt voor 2 assen de homokineten en 2 wiellagers, alles fris. (Was ook nodig) skf, zie topic.
Een 2.0 Tfsi Quattro heb ik ook, ook 2005. 😉
Dat vind ik meevallen ze vragen hier 300 voor een skf asje bij de garage.maar ik ga nu even kijken hoeveel werk dat voor je was 😁 Ik ga is op winparts kijken liefste zou ik een nieuwe erin steken en die er nu inzit mag terug naar de sloop, 100 voor betaald. Haha. Ooh wat leuk een mede 2.0tfsi quattro rijder!
Ben alleen bang dat ie na dit alles nog tikt. Je ziet op youtube ook veel verhalen over subframe maar alles zit muurvast, zo lijkt t.
En ik zit nog met t feit dat ik met sturen naar rechts wat raars voel in me stuur..
Je hebt ook nog de optie om langer te diagnosticeren natuurlijk, nog eens goed kijken en luisteren, ook de rechter as bijv, die kan ook nog raar rond draaien waardoor hij de motor wat om drukt bijv. Hoe is je cardan as homokineet en midden lager? Aangezien je quattro hebt. Geen speling op de bakflenzen en alle veeltand bouten vast? Al is de 6 bak een goede bak en staat niet echt bekend om problemen met lagers dat ik weet.
Zomaar even wat ideetjes om te kijken.
Ik ben benieuwd in 2 dingen
Optrekken met handrem,
Rollen in 1 met koppeling geheel op en dan zoals laatste film of je het ook hoort bij constante snelheid.
https://www.winparts.nl/onderstel-aa.../p1608920.html is dit een goed merk? Of is skf beter?
Ik ga als hij op de brug staat dit allemaal even checken. Dat rijden met handrem doe ik nadat ik mijn lekke schokdemper rechtsachter heb vervangen
Oke dus rijden in 1 langzaam met bochtjes en koppeling op.
Beter dan een sloop as natuurlijk en waarschijnlijk prima hoor, persoonlijk heb ik wat voorkeur voor skf maar ik reviseer die as zelf dus dan kost het mij het zelfde.
Dempers natuurlijk, nooit 1 doen maar beide achter minimaal.
en dan heb je hier ook wat aan.
https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1900030
Doe ik normaliter altijd 2 maar links doet prima en heb 2e handse op de kop getikt van een s line a4. Durfde geen nieuwe aan was bang dat de kont hoger zou komen te staan en hij heeft al zo n lage neus dat zou geen pan zijn. Voor nu is het goed als ik die alleen vervang. Faalt er weer in gaan er 2 op maar dan meteen een vraag aan jou, een aftermarket schokbreker voor sportchassis is dat wel echt probleemloos te plaatsen mbt de hoogte?
O top bedankt man altijd handig een how to en onderdeel nummers! Nog een vraagje op de voorschotel staat supersport f004 of zoiets. Ik las verhalen over b5 schotels enz. Ik wil het liefst mijn neusje wat omhoog. Heb er nu zelfs uit nood veerblokken tussen voor een centimetertje hoogtewinst.
Hier geef je antwoord op je vorige vraag, schokbrekers bepalen de hoogte niet hé 😉 dat doen de veren. En in jouw geval ook die supersport schotels, ik zou ze graag willen maar zijn niet meer tekoop, mijn S staat op 19" en dan mag ie voor wel ietsje zakken.
B5 schotels komt ie iets van 1,5cm lager en met supersport 2,5 dacht ik maar @Bastet weet dat exact denk ik.
Ja klopt dat weet ik van de veren maar ooit bij iemand die schokbrekers monteerde toch gezien dat ie wat hoger stond dat was mijn angst. Vol bewondering al je klusjes bekeken, ik weet niet waar je vandaan komt maar kan jij niet af en toe tegen betaling aan mijn a4 sleutelen? 😇? Ik zit echt even na te denken over die steekas. Ze hadden trouwens de verkeerde skf steekas binnen gekregen en daarom zocht ik die middag een alternatief, me auto vrijdag achterlaten tm maandag zag ik niet zo zitten. Maar de gaten vd bevestiging van de steekas aan de versn bak matchten niet. Dus ik hoop maar dat de as van winparts wel de goede is. 104 euro voor een steekas dan denk ik wel kan dat echt wel wat wezen. Skf is ruim 200. Ook niet heel erg duur. Maar heb de auto net een week en het tikt allemaal aardig aan. Motor ruitenwisserreservoir gedaan, achterlichten links donker, contactje gecorrodeerd, die schokdemper en gister anwb laten komen leek even op 3 poten te lopen. Misfires gemeten hij rijd nu weer top maar ga 4 nieuwe bougies en bobines monteren beiden van ngk
Moet naar zeeland volgende week 😄
Zozo 2.5 cm lager ik vind standaar sline al prima. Ik dacht dat schotels vastzaten aan de schokdemper? Benieuwd of alleen dat gedaan is en de veren nog wel origineel zijn trouwens. Ze zijn wel zwart..
Bij mij ook 19 inch trouwens.
Als jij originele s line schotels hebt en graag supersport wilt en je kan het omwisselen ik hou me aanbevolen haha.
Nog 1 ding ik heb fotos gemaakt van de onderzijde van de veer(schotel) zie jij misschien iets opvallends?
https://we.tl/t-wuRBZbmLk7