Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 77

Onderwerp: OPGELOST: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

  1. #41

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Het lijkt me sterk dat de 3,2 anders is, je moet wel de tegenovergestelde pin hebben omdat je aan de stekker meet natuurlijk.
    Maar je kon ze allemaal doorpiepen?
    Dan zou je bijna denken dat het je gaspedaal is.
    Gaspedaal kan ook heel goed zijn, wordt hier in uitgelegd:

    P0221
    https://www.chiptuners.nl/obd-codes/...e-performance/

  2. #42
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    2. Controleer op een onderbroken open of kortgesloten in het TPS-signaal. Om dat te doen, kunt u geen gebruik maken van een scan tool. Je hebt een oscilliscope nodig. De reden is dat scantools nemen proeverijen van vele verschillende lezingen meer dan slechts een of twee datalijnen en kan een verbinding valt missen. Sluit uw oscilliscope en kijken naar de signaal. Het moet vegen omhoog en omlaag beweegt zonder uitvallers of spikes.

    Dat is wat ik bedoelde met een scope
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #43

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    2. Controleer op een onderbroken open of kortgesloten in het TPS-signaal. Om dat te doen, kunt u geen gebruik maken van een scan tool. Je hebt een oscilliscope nodig. De reden is dat scantools nemen proeverijen van vele verschillende lezingen meer dan slechts een of twee datalijnen en kan een verbinding valt missen. Sluit uw oscilliscope en kijken naar de signaal. Het moet vegen omhoog en omlaag beweegt zonder uitvallers of spikes.

    Dat is wat ik bedoelde met een scope
    Zelf nooit gedaan. Ik zou niet weten hoe. Ik ga me maar eens inlezen.

  4. #44
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Zelf nooit gedaan. Ik zou niet weten hoe. Ik ga me maar eens inlezen.
    Kan je niet zelf, zoek op YT maar eens naar diagnose dan
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #45

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Vandaag alles terug gebouwd en krijg nu 2 heel andere foutcodes.

    Eerste is:
    000837 Camshaft Position Sensor (G163)
    P0345 - 006 - Malfunction
    De stekker heb ik getest en geeft netjes 5V. Dus de sensor lijkt mij kaduuk?

    En de tweede is:
    008487 Accelerator Position Sensor (G185)
    P2127 - 007 - Signal to low
    Dit heeft met het gaspedaal te maken. Ik heb de stekker losgehaald en doorgemeten naar de ECU en deze zijn allemaal goed.

    Denk eerst maar even een Nokkenas positie sensor bestellen..
    Laatst gewijzigd door audisrollenlekker; 02-04-24 om 19:42.


  6. #46
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Wordt er niet beter op, loopt ie wel gewoon?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Wordt er niet beter op, loopt ie wel gewoon?
    Nee, hij loopt rauw en weinig vermogen.

    Trouwens de foutmelding van het gaspedaal wordt pas weergegeven als ik gas geef en er gebeurd niks. Dan laat ik het pedaal los en geef opnieuw gas, dan doet hij het weer.

    Hij start trouwens ook slecht. Als ik de sleutel omdraai en los laat dan duurt het soms 20 seconden voordat ie voor het eerst start. Zet ik em uit nadat hij gelopen heeft, dan start ie wel weer normaal.

    Volgens mij kan ik de sensors uitwissen van bank 2 naar bank 1 en die van bank 1 naar bank 2. Als ik dan een foutmelding G40 krijg, dan weet ik zeker dat de sensor defect is. Deze zijn volgens mij hetzelfde.

  8. Ad
  9. #48
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Nee, hij loopt rauw en weinig vermogen.

    Trouwens de foutmelding van het gaspedaal wordt pas weergegeven als ik gas geef en er gebeurd niks. Dan laat ik het pedaal los en geef opnieuw gas, dan doet hij het weer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Hij start trouwens ook slecht. Als ik de sleutel omdraai en los laat dan duurt het soms 20 seconden voordat ie voor het eerst start. Zet ik em uit nadat hij gelopen heeft, dan start ie wel weer normaal.
    Oke, eerst maar die sensor aan de praat.
    Je kan misschien nog wisselen met de andere kant, dan moet ie mee verhuizen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #49

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Oke, eerst maar die sensor aan de praat.
    Je kan misschien nog wisselen met de andere kant, dan moet ie mee verhuizen.
    Sensoren net omgewisseld en idd dezelfde kant blijft in storing (G163). Gek is dat als ik de stekker meet met contact aan is deze netjes 5V.

  11. #50
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Nee, hij loopt rauw en weinig vermogen.

    Trouwens de foutmelding van het gaspedaal wordt pas weergegeven als ik gas geef en er gebeurd niks. Dan laat ik het pedaal los en geef opnieuw gas, dan doet hij het weer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Hij start trouwens ook slecht. Als ik de sleutel omdraai en los laat dan duurt het soms 20 seconden voordat ie voor het eerst start. Zet ik em uit nadat hij gelopen heeft, dan start ie wel weer normaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Sensoren net omgewisseld en idd dezelfde kant blijft in storing (G163). Gek is dat als ik de stekker meet met contact aan is deze netjes 5V.
    Geen kapotte sensor dus, scheelt je weer een tientje 😉

    Neem aan dat je de ecu stekker wel steeds los haalt met de accu los?
    Geen kapotte stekker aan die sensor? Pinnen allemaal voorin? Niet 1 naar achteren gedrukt.
    Controleer even je massa punten op het blok en schutboard, block zit bij mijn V8 in de V bijrijders kant met een boutje.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #51

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Geen kapotte sensor dus, scheelt je weer een tientje 😉

    Neem aan dat je de ecu stekker wel steeds los haalt met de accu los?
    Geen kapotte stekker aan die sensor? Pinnen allemaal voorin? Niet 1 naar achteren gedrukt.
    Controleer even je massa punten op het blok en schutboard, block zit bij mijn V8 in de V bijrijders kant met een boutje.
    Ja, altijd de accupool er vanaf. Ja stekker is goed, ik meet ook netjes 5V met contact aan. Pinnen zitten voorin. Net even het massacontact op het schutboard opgeschuurd, maar kan die op de motor niet vinden op de plek waar jij zegt. Ik zal online eens ff zoeken. Maar i.i.g. die op het schutboard heeft geen verschil gemaakt.
    Laatst gewijzigd door audisrollenlekker; 02-04-24 om 21:51.

  13. #52
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Nee, hij loopt rauw en weinig vermogen.

    Trouwens de foutmelding van het gaspedaal wordt pas weergegeven als ik gas geef en er gebeurd niks. Dan laat ik het pedaal los en geef opnieuw gas, dan doet hij het weer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Hij start trouwens ook slecht. Als ik de sleutel omdraai en los laat dan duurt het soms 20 seconden voordat ie voor het eerst start. Zet ik em uit nadat hij gelopen heeft, dan start ie wel weer normaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Ja, altijd de accupool er vanaf. Ja stekker is goed, ik meet ook netjes 5V met contact aan. Pinnen zitten voorin. Net even het massacontact op het schutboard opgeschuurd, maar kan die op de motor niet vinden op de plek waar jij zegt. Ik zal online eens ff zoeken. Maar i.i.g. die op het schutboard heeft geen verschil gemaakt.
    Via schema even kijken wie massa is en die doorpiepen naar je motor, zo heb ik bij mijn knock sensoren ook gedaan.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #53

    Standaard

    Nog even goed gespeurd en er zijn in totaal 4 sensoren. 2 voor de inlaat en 2 voor de uitlaat. Ik heb alleen de inlaat sensoren verwisseld. De uitlaatsensor is helemaal bedekt met viezigheid en olie. Olie die weer van de VVT kleppen afkomen.

    Na een check zijn alle 4 de rubberen ringen lek van de VVT kleppen. Overal olielekkage. De nieuwe rubberen ringen heb ik besteld en hoop deze snel binnen te krijgen, zodat ik verder kan met het rest van het verhaal. Ondertussen heb ik alle VVT kleppen schoongemaakt en getest op werking en deze zijn gelukkig nog wel goed. Klikken netjes op 12v.

    De uitlaat positie sensor ga ik daarna demonteren en schoonmaken en verplaatsen die met de inlaat. Zoals ik gelezen heb, geven deze beide als ze defect zijn de (G163).

    Hoop er vanavond nog aan toe te komen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Via schema even kijken wie massa is en die doorpiepen naar je motor, zo heb ik bij mijn knock sensoren ook gedaan.
    Kan je misschien wat gedetailleerder uitleggen wat je bedoeld?

    Alles is weer terug gebouwd met nieuwe de o-ringen. Ook de connectors van het gaspedaal schoongemaakt. De melding van het gaspedaal komt tot nu niet meer terug.

    Ook heb ik de positie sensor van de uitlaat van bank 2 omgewisseld met bank 1, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

    Massa heb ik nog niet nagekeken. Dat is het volgende wat ik dan ga doen.

    Iemand trouwens een idee waarom ik Measuring Blocks GROUP 093 Camshaft Adjustment niet kan uitlezen? 91 en 92 doen het wel.

  15. #54
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Kan je misschien wat gedetailleerder uitleggen wat je bedoeld?
    Weerstand meten van de massa pin naar het blok, dat moet er zijn. In het schema kan je zien welke pin of pinnen de massa is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Iemand trouwens een idee waarom ik Measuring Blocks GROUP 093 Camshaft Adjustment niet kan uitlezen? 91 en 92 doen het wel.
    93 krijg je alleen 1 en 2 , 3-4 zijn leeg maar het kan nu zijn dat je die niet krijgt vanwege je cam sensor storing.


    Ps
    Zoveel gekke dingen dat het mij niet zou verbazen als er iets met je ecu is.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #55

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Weerstand meten van de massa pin naar het blok, dat moet er zijn. In het schema kan je zien welke pin of pinnen de massa is.
    Bedoel je dan de massapin van de connector van de sensor naar het blok?

  17. #56
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Bedoel je dan de massapin van de connector van de sensor naar het blok?
    Ja, of massa punt, maar zou niet uit moeten maken.
    Er staat plus op zeg je, maar misschien geen massa.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #57

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja, of massa punt, maar zou niet uit moeten maken.
    Er staat plus op zeg je, maar misschien geen massa.
    Hij krijgt massa. Hij piept. Als ik de weerstand meet Ohm en de meter op 20k zet, krijg ik een weerstand van 0,35. Terwijl ik door de draden van connector naar de ECU 0,00 Ohm meet.

    Ik heb dus weerstand ergens. Dan zal er toch een massapunt niet goed zijn. Maar zijn deze waardes te verwaarlozen? Of hebben we het potentiële probleem hier gevonden?

    Op het gasklephuis meet ik een weerstand op de massa van 0,25 Ohm.

  19. #58
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Hij krijgt massa. Hij piept. Als ik de weerstand meet Ohm en de meter op 20k zet, krijg ik een weerstand van 0,35. Terwijl ik door de draden van connector naar de ECU 0,00 Ohm meet.

    Ik heb dus weerstand ergens. Dan zal er toch een massapunt niet goed zijn. Maar zijn deze waardes te verwaarlozen? Of hebben we het potentiële probleem hier gevonden?

    Op het gasklephuis meet ik een weerstand op de massa van 0,25 Ohm.
    Een meter doet maar zelden echt 0,00, zelfs mijn fluke niet, de 0,25 is niet je probleem, zolang het geen kilo ohm of hoger is.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #59

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Een meter doet maar zelden echt 0,00, zelfs mijn fluke niet, de 0,25 is niet je probleem, zolang het geen kilo ohm of hoger is.
    Oké. Ondertussen heb ook weer flink met de kabels bewogen, maar geen verschil.

    Trouwens de melding van het gaspedaal is weer terug. Dacht vanmiddag dat het opgelost was, omdat er geen meldingen meer kwamen. Maar net op de hoek van de straat, sprong ie weer in storing.

    Weet nu even niet zo goed waar ik verder moet gaan zoeken. De ECU en de box waar die inzit zien er werkelijk als nieuw uit. Alsof je een tijdscapsule na 17 jaar opent. Geen oxidatie, geen nattigheid, geen vloeistoffen. Gewoon kurkdroog.

  21. #60
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2 FSI foutcode 01314 en 00289/00545 ESP/ABS lampjes noodloop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audisrollenlekker Bekijk Berichten
    Oké. Ondertussen heb ook weer flink met de kabels bewogen, maar geen verschil.

    Trouwens de melding van het gaspedaal is weer terug. Dacht vanmiddag dat het opgelost was, omdat er geen meldingen meer kwamen. Maar net op de hoek van de straat, sprong ie weer in storing.

    Weet nu even niet zo goed waar ik verder moet gaan zoeken. De ECU en de box waar die inzit zien er werkelijk als nieuw uit. Alsof je een tijdscapsule na 17 jaar opent. Geen oxidatie, geen nattigheid, geen vloeistoffen. Gewoon kurkdroog.
    Tja lastig, maar als ik iets zou moeten gokken om te proberen zou ik toch dat gaspedaal doen (drive by wire), even simpel gezegd is dat een soort potmeter, wat je in trapt moet je gasklep open, geeft die ineens een waarde waar je gasklep niets mee kan krijg je noodloop of foutmelding, andersom kan ook maar die heb je al 3 x gewisseld.
    Nu die melding erbij lijkt het op een 1+1=

    Andere op de sloop of ebay en je weet het, zal ook het geld niet zijn denk ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •