Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 89 van de 89

Onderwerp: A4 2.0TDi stationair schudden

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2005
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    En na al die tijd, nog steeds een schuddend blok. De dealer kan er niks mee. Volgens hun doet elk 2.0 TDI blok het. Wat dat betreft lopen de 1.9 TDI blokken een stuk mooier stationair.

    Hopen dan maar dat het schudden geen kwaad kan

    Audi A3 2.0 TDI 103kw bj 2004 (BKD)
    Km stand 206000

  2. #82
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Of even een belletje naar Hartog Tuning, mischien krijgt hij het een stuk minder.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    hallo allemaal,

    ik ben hier nieuw, en ik ben een trotse bezitter van een a3 2.0 tdi uit 10-10-2003, en dat schudden bij stationair heb ik ook beetje last van, maar dan wel alleen bij bedrijfstemperatuur, of als ik stukje snelweg heb gepakt!! verder schakelt en trekt de wagen uitstekend!! verder start de auto bij alle temperaturen zeer goed.

    grt. mofar

  4. #84

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Hallo Allen,

    Ik heb naar mijn idee het zelfde probleem, regelmatig wanneer de auto stationair draait en maakt niet uit of ik nu wel of niet de koppeling in druk dan schudt de auto. Ik heb de motorkap geopend en zie dat op dat moment ook het motorblok hevig aan het schudden is. Dit verdwijnt ook dan weer van zelf. En even later is het alsof deze nooit heeft zitten wiebelen.

    Zelf dacht ik aan het 2 massa vliegwiel, maar lees ook veel over software oplossing.

    Kan het ook het 2-massavliegwiel zijn ongeacht het een probleem is dat niet constant voorkomt wanneer de auto stationair draait? Of zou een software oplossing er ook zijn?

    info: ik rijdt in een vw golf 2.0tdi 140pk 2004.

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Beste,
    Ik zit met hetzelfde probleem met mijn audi a3 2.0tdi 2004.
    Heert u al enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe het verholpen kan worden?

    Groeten
    Koen


  6. #86
    Matjeu90's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    486
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Lol bump post van 2008, maar ik heb het ook hoor, elke 2.0 TDi (Audi, VW) heeft het blijkbaar...

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Vreemd, ik had het ook heel erg, bij mn Octavia 2.0TDI. Ook met nieuw LUK koppeling, druklager en 2-massa vliegwiel. Bij m'n A4 met dezelfde motor heb ik 't niet. Loopt heel rustig. Heb begrepen dat er, omdat het vanaf de A4 als topsegment een extra balansas-apparaat op zit (die ook weer veel problemen geeft, maar ach...)... Vooralsnog rijdt die van mij dus heel rustig, zonder het overmatig trillen. Of het dus per see het 2-massa vliegwiel is, en de navenante kosten voor vervanging valt nog te bezien...

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Ondanks dat het een topic van een aantal jaren geleden is, is die niet minder actueel geworden. Ik zelf rij een A4 2.0 TDI BLB Multitronic. Ook ik heb last van dat onregelmatig schudden en ben hier mee naar VVT Marum geweest. Zij hebben voor mij de EGR gedicht en vermogenstuning gedaan + ultrasoon reinigeren verstuivers. In het begin meen ik dat het een stuk beter was geworden. Inmiddels na een goeie 3000 km weer dezelfde klachten alleen nu in ergere vorm. Ik heb last dat ie tijdens het rijden vanaf de 100 kmh ook wat vibreert en hobbelt. Alleen echt merkbaar in de zitting. Ik heb alle wielen laten balanceren incl. richten deze waren krom, winter wielen geprobeerd welke het minder goed merkbaar was vanwege meer rubber en hoogte band. Zou het kunnen dat dit toch verband heeft? Wellicht is het ook wel een combinatie van factoren (binnenste kineet? Kromme as? etc.) Maar ik last een aantal posts verder dat iemand het ophang rubber had laten vervangen. Dit ga ik ook nog even nakijken. Absurd eigenlijk dat een soort auto als dit zulke klachten vertoond op grote schaal.
    Laatst gewijzigd door nickvenema; 09-06-13 om 14:27.

  10. #89

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Stationair schudden kunnen wij ( hartog-tuning) middels een software-aanpassing grotendeels verhelpen.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •