Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 87

Onderwerp: knipperende xenon koplampen A4 B7

  1. #21
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LMX Bekijk Berichten
    ik heb sedert vorige week ook een 3.0 tdi S-line aangeschaft en deze blijkt ook hetzelfde probleem te hebben. wat is nu eigelijk de oplossing voor dit probleem? de ene zegt de lampen, de andere zegt de starter... (wat hetzelfde is als de ballast neem ik aan)
    bij mij hebben ze pas ook 2 nieuwe starters geplaatst, nadat ik ze een paar keer heb zien knipperen

    aangezien het nog niet zo lang geleden is, weet ik nog niet of het is opgelost
    maar ik verwacht van wel

    Remy

  2. #22

    Standaard

    Bij mij zelfde verhaal. Lamp links knipperde de eerste paar minuten zo af en toe en daarna niet meer. Na wisselen van links naar rechts knipperde de rechter lamp. Lamp dus aan het overlijden, vervangen en probleem opgelost!
    Als de lamp links was blijven knipperen lag het aan het regelapparaat. Deze kunnen ook wel eens stuk gaan en kosten bij dealer rond de 350 euro geloof ik. Sneu geld.

  3. #23

    Standaard Uibouwen complete Xenon lampunit

    Ik ben ook splinternieuw op dit forum en heb recentelijk een tweedehands A4 B7 2.0 TDI 2005 gekocht.( geen garantie) De wagen is o.a. uitgerust met xenon koplampen en adaptive light, het probleem is ook dat de rechter koplamp regelmatig knippert als je er mee rijdt.
    Nu heb ik gelukkig 2 rechterhanden, maar zie geen kans de complete Xenon koplampunits uit te bouwen zonder de complete voorbumper te demonteren, 4 torx schroeven los maar de unit kan niet ver genoeg naar buiten/voren om lampen te kunnen wisselen.
    Is dit de bedoeling of zie ik iets over het hoofd?
    Heb de afgelopen dagen het hele Forum doorgespit maar geen oplossing kunnen vinden.
    Laatst gewijzigd door Regicom; 25-12-09 om 17:04.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regicom Bekijk Berichten
    Ik ben ook splinternieuw op dit forum en heb recentelijk een tweedehands A4 B7 2.0 TDI 2005 gekocht.( geen garantie) De wagen is o.a. uitgerust met xenon koplampen en adaptive light, het probleem is ook dat de rechter koplamp regelmatig knippert als je er mee rijdt.
    Nu heb ik gelukkig 2 rechterhanden, maar zie geen kans de complete Xenon koplampunits uit te bouwen zonder de complete voorbumper te demonteren, 4 torx schroeven los maar de unit kan niet ver genoeg naar buiten/voren om lampen te kunnen wisselen.
    Is dit de bedoeling of zie ik iets over het hoofd?
    Heb de afgelopen dagen het hele Forum doorgespit maar geen oplossing kunnen vinden.
    Ik heb begrepen van buitenlandse forum dat indien je een probleem met de xenon unit van de b7 hebt (en je hebt twee linker handen) je twee dingen kan doen:
    A) naar de dealer en daar fors kan gaan betalen (reken op makkelijk een prijsje voor werk van rond de 150 euro).
    B) vriendjes maken met iemand die handig is.

    Het uitbouwen van de koplampunit is gewoon amper te doen zonder de voorbumper te demonteren bij een b7 heb ik begrepen.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard

    Bumper verwijderen is zo gebeurd. Hierbij een link voor degene met twee linkerhanden

    http://www.audizine.com/forum/showth...=remove+bumper

    Extraatje, in deze link wordt ook aangegeven hoe je koplampen kunt demonteren.

    2 uurtjes werk zo te zien


  6. #26

    Standaard

    Lampen niet bij de dealer aanschaffen, veel te duur. Kijk op http://becsnl.com/N_frame.html?http:...N_art_242.html.

    Na vervanging zijn alle problemen opgelost.

  7. #27
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    zo die is niet duur...
    Audi A2 1.4 aua

  8. Ad
  9. #28
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avantisme Bekijk Berichten
    Lampen niet bij de dealer aanschaffen, veel te duur. Kijk op http://becsnl.com/N_frame.html?http:...N_art_242.html.

    Na vervanging zijn alle problemen opgelost.
    laatst bij een automat. zaak een niewe gekocht.
    kon E80 aftikken met korting. deze zijn dus echt niet duur.
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  10. #29
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.sinnema Bekijk Berichten
    * Als de lampen net aan zijn (auto koud is) dan knippert m'n linker xenon lamp.
    * Voornamelijk bij optrekken.
    * Af en toe valt hij helemaal uit.
    * Na een kilometer of 10 bijna geen problemen meer.
    Ik heb hetzelfde probleem met m'n S4 2006 Avant, geen meldingen in BIS, maar wel vooral als ik net ga rijden dat ze knipperen.

    *edit* na even te hebben gegoogled. Op verschillende engelse forums kom ik tegen dat hier door Audi een Technical Service Bulletin (TSB) voor is gemaakt. Weet iemand hier wat dit inhoud? Gelijk aan een terugroepactie?
    Ik heb idd ook meer klachten over gezien, navraag bij een dealer is daar niets bekend. Als even google er op na sla lijkt het een structureel probleem. Ik wil het laten maken maar wil niet meer betalen dan noodzakelijk, mocht het idd een bekend probleem zijn zou enige coulance op z'n plaats zijn. Hoe pak ik dit slim aan?
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  11. #30
    Enerby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otto1 Bekijk Berichten
    Hoi, heb ik ook gehad bij mijn 3.0 TDI S-line.
    Ook bij 150.000 KM begon de xenon rechts te knipperen. De dealer heeft de rechterlamp aan de linkerzijde geplaats om het probleem te tackelen en inderdaad nu knipperde mijn linkerlamp.
    Ik heb beide xenon's laten vervangen (2,5 jaar oud en 150.000 KM, met automatiche verlichting,incl. dagrijverlichting)
    Heb dit zelfde gehad, ook lampen eerst om gewisseld om het probleem te vinden. Nu twee nieuwe lampen, probleem verholpen.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Ook last van.....
    Audi A4 Avant (B7) 2.0TFSI Hartog Tuned

  13. #32
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    ik heb net twee nieuwe lampen besteld, kijken of het gaat helpen..
    Audi A2 1.4 aua

  14. #33

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Hier ook een probleem met knipperende lampen en een ouderdom kuur. 127xxx km bj 09-2001 (Betreft wel een B6)
    Ik doel dan op de lichtopbrengst, ze begonnen een beetje geel te worden.
    Volgende week op wintersport en wil dan in de nacht wel goed zicht hebben!
    Dus prijsopgaaf gevraagd bij de dealer: 166 euro per lamp ex inbouw. Mooi niet dus.
    Zelf op zoek gegaan naar de juiste lamp en heb nu voor 119 euro 2 Philips D2S xenon lampen. Dat scheelt nogal.
    Alleen nu de volgende tegenslag...
    Kreeg vandaag een belletje van mijn garage dat de hele voorbumper gedemonteerd moet worden. Kan onmogelijk bij de lamp unit komen zonder demontage bumper.
    Ik dacht fluitje van een cent maar zo werkt dat dus niet. Meer mensen die dit meegemaakt hebben?
    Audi A4 B6 Avant 3.0 quattro

  15. #34
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    hahahahahahah wat een lolbroek, koplamp verwijderen gaat in 5minuten. Ik zou gelijk een andere garage zoeken, stel je voor dat hij ooit je remmen moet vervangen.
    2x schroef boven op de lamp los draaien en twee aan de onderzijde (kun je van boven bij) met een lange schroevendraaier en klaar, los is de koplamp..
    Audi A2 1.4 aua

  16. #35
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    hahahahahahah wat een lolbroek, koplamp verwijderen gaat in 5minuten. Ik zou gelijk een andere garage zoeken, stel je voor dat hij ooit je remmen moet vervangen.
    2x schroef boven op de lamp los draaien en twee aan de onderzijde (kun je van boven bij) met een lange schroevendraaier en klaar, los is de koplamp..
    +1 en komt hij er miss ook nog achter dat hij D1s lampen nodig was lampen verwisselen hooguit 20 min werk
    mits je een goede torx schroefendraaier hebt

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  17. #36
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    42
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Heb 2 nieuwe lampen geplaatst, probleem opgelost! :-)

    Bij een B6 hoeft de voorbumper er niet af, bij een B7 wel degelijk... Was een behoorlijke klus maar uiteindelijk de moeite meer dan waard!
    Geen inspiratie zonder informatie!

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Hier het zelfde probleem gehad. Uiteindelijk keurig door de dealer onder garantie 2 nieuwe lampen geplaatst, probleem opgelost!

  19. #38

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Heb inmiddels beide lampen vervangen eerst rechterzijde luchtfilterhuis verwijdert, en links het vloeistofreservoir van de stuurbekrachtiging tijdelijk verplaatst, en wat denk je nog steeds knipperende lampen. Hierna 2 nieuwe ballasten besteld via Ebay. De voorbumper eerst aan de 1e zijde losgemaakt en de ballast op de onderzijde van de koplampunit vervangen daarna de andere zijde op dezelfde manier. Nu brandt de verlichting eindelijk zonder te knipperen.
    Voordeel je hoeft niet de slangen en connectoren van de sproeiinstallatie te verwijderen.
    Het is echter geen 10 minuten klusje maar goed te doen, moet nog wel even de afstelling laten corrigeren mbv VAG

  20. #39

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    ik heb een B7 2.0 TDI 125KW en had ook last van knipperende xenonlampen.
    Ik heb via Ebay in duitsland een setje neiuwe lampen besteld (2 stuks voor 89 euro) merk Philips

    Als je de lampen vervangt, hele bumper aan voorzijde demonteren.
    Dan kun je de hele koplampunit eruit halen, zo kun je gemakkelijk de xenonlampen uitwisselen.

    Lampen knipperen nu niet meer, knipperen komt voort uit dat het door slijtage niet meer mogelijk is om de vlamboog in stand te houden van de xenonlamp. Blijf je te lang rijden met knipperende lampen, dan gaat je ontsteekmodule eraan en dat is ee dure grap.

  21. #40

    Standaard Re: knipperende xenon koplampen A4 B7

    Ik heb vanmorgen 2 nieuwe lampen laten plaatsen (Bumper is er niet af geweest!) Probleem is van een knipperende lamp is weg...

    5 minuten per lamp gaat alleen echt niet lukken. Totaal is hij er bijna 40 min mee bezig geweest.

    (trouwens een setje Philips D1S in Duitsland via Ebay besteld)
    Dennis
    ------------------------------
    http://Yulenka.nl

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •