Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 87

Onderwerp: knipperende xenon koplampen A4 B7

  1. #1

    Standaard knipperende xenon koplampen A4 B7

    Hallo,

    ik ben nieuw op dit forum en heb recent een tweedehands A4 B7 3.0tdi S-line gekocht. De wagen is o.a. uitgerust met xenon koplampen en adaptive light, het probleem is dat de rechter koplamp regelmatig knippert als je er mee rijdt. De wagen is hiervoor binnen geweest in de garage waar ik hem gekocht heb, maar het knipperen is sindsdien enkel toegenomen .

    Herkent iemand dit probleem?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, bekend probleem. De dealer weet waarschijnlijk meer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Rob Herfst's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Wij hebben hetzelfde probleem, ook met een A4 3.0tdi S-line (zou daar toch niet aan liggen?)

    Bekend probleem, begrijp ik Tom?
    Ik kende het (nog) niet..........
    Wat is volgens jou het probleem?

    Volgens de dealer is het de xenon starter (bijna 400 euro per stuk) + 2 uur in en uitbouwen + advies om de andere gelijk ook maar te vervangen.......
    Het gaat hier alleen niet om een lampje van 10 euro.
    Hoelang hoort zo'n starter eigenlijk mee te gaan??
    Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

  4. #4
    FreekC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard

    Heb ik ook gehad bij mijn 3.0TDI A4 (10-2005) maar dat was simpel op te lossen met een setje nieuwe lampen.
    Ik heb D1S lampen dus met zo'n vierkant doosje aan de lamp.

    Freek
    Niet lu........ gas geven.

  5. #5

    Standaard

    2005 modellen hebben een slechte serie regelapparaten meegekregen deze worden geadviseerd om te vervangen bij deze klachten


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb het gehad in mijn ex-A4, was ook een S-line... auto was van januari 2003 en eind 2004, na bijna 2 jaar en zo'n 150.000km begon het knipperen. beide xenon-lampen en/of starters zijn in voorjaar 2005 onder garantie cq. coulance vervangen door de dealer! hulde!!! want de 2 jaar garantieperiode was (net) afgelopen; ok eerste melding van de klacht was nog in december 2004. maar mening van garage was dat xenon-lampen langer mee moesten gaan.

    ik weet niet precies wat er is vervangen, maar jullie dealers kunnen dat vast nazoeken: onderhoudshistorie van 19-LG-VL kunnen ze toch via hun systeem opvragen?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7
    Rob Herfst's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Beide starters worden komende week met een 50% coulance-regeling door de dealer vervangen.
    Over de "normale" levensduur kon men niets zeggen........., dat lag er aan hoe vaak je met je lampen aan rijdt...
    Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

  8. Ad
  9. #8
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ik rijd altijd met lampen aan, dus de 150.000km die er bij mij op de klok stond was 100% licht aan. wel veel langere stukken, dus aantal "starts" van de lampen zal relatief wel mee hebben gevallen. maar dus toen keurig volledige garantie cq. coulance. maar hoe verder uit de 2 jaars-termijn, hoe moeilijker dat zal liggen... netjes dus.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #9
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Herfst Bekijk Berichten
    Beide starters worden komende week met een 50% coulance-regeling door de dealer vervangen.
    Over de "normale" levensduur kon men niets zeggen........., dat lag er aan hoe vaak je met je lampen aan rijdt...
    en was het toen opgelost ?
    Audi A2 1.4 aua

  11. #10
    VosS4
    Guest

    Standaard

    Ik heb het ook gehad met mijn B7 S4, dealer heeft onder garantie de Xenon lampen vervangen...probleem was opgelost.

  12. #11

    Standaard

    Hoi, heb ik ook gehad bij mijn 3.0 TDI S-line.
    Ook bij 150.000 KM begon de xenon rechts te knipperen. De dealer heeft de rechterlamp aan de linkerzijde geplaats om het probleem te tackelen en inderdaad nu knipperde mijn linkerlamp.
    Ik heb beide xenon's laten vervangen (2,5 jaar oud en 150.000 KM, met automatiche verlichting,incl. dagrijverlichting)

  13. #12
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard

    En ook ik zit met dit probleem. Ook A4 3.0L TDI S-line 07-2005. Bij aankoop tijdens de proefrit had ik al het probleem dat in m'n BIS 'left headlight dipped' kwam te staan. De dealer zal het oplossen. In eerste instantie kwam het heel enkel nog eens voor maar tegenwoordig wel vaak.

    Volgende dingen heb ik geconstateerd:
    * Als de lampen net aan zijn (auto koud is) dan knippert m'n linker xenon lamp.
    * Voornamelijk bij optrekken.
    * Af en toe valt hij helemaal uit.
    * Na een kilometer of 10 bijna geen problemen meer.

    Het ligt mijn inziens niet aan de lamp maar aan het regelapparaat. Het is net alsof iets het regelapparaat verstoort ofzo. Iemand een idee?

    *edit* na even te hebben gegoogled. Op verschillende engelse forums kom ik tegen dat hier door Audi een Technical Service Bulletin (TSB) voor is gemaakt. Weet iemand hier wat dit inhoud? Gelijk aan een terugroepactie?
    Laatst gewijzigd door r.sinnema; 28-05-09 om 15:48.
    Geen inspiratie zonder informatie!

  14. #13
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard

    Nu heb ik het ook met m'n rechter xenon lamp!

    Balen, nog steeds heb ik geen idee welk gedeelte van de verlichting de storing veroorzaakt.
    Geen inspiratie zonder informatie!

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.sinnema Bekijk Berichten
    Nu heb ik het ook met m'n rechter xenon lamp!

    Balen, nog steeds heb ik geen idee welk gedeelte van de verlichting de storing veroorzaakt.

    ik heb dit ook op mijn a4c 2006 en ik weet totaal niet waar het aan kan liggen of wat ik moet doen.

  16. #15

    Standaard

    Wij hebben af en toe dat de hele xenon lamp uitvalt (de linker geloof ik). Even later doet hij het dan weer. Maar zo te zien is het een bekend probleem
    2005 Audi A4 Avant 3.2 S-Line

  17. #16

    Standaard

    Het wordt eentonig maar ook ik heb dit vorig jaar gehad met een A4 3.0 TDI S-line van 11-2005. Knipperende lamp links en door de dealer vervangen. Ik weet niet of de lamp of het regelapparaat vervangen is, maar nu geen problemen meer.

  18. #17
    Rob Herfst's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Sorry voor de late reactie, even weinig hier geweest lately, maar inmiddels gelukkig weer een Audi op het oog!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    en was het toen opgelost ?
    Ja, toen was het inderdaad opgelost!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.sinnema Bekijk Berichten
    Volgende dingen heb ik geconstateerd:
    * Als de lampen net aan zijn (auto koud is) dan knippert m'n linker xenon lamp.
    * Voornamelijk bij optrekken.
    * Af en toe valt hij helemaal uit.
    * Na een kilometer of 10 bijna geen problemen meer.
    Exact de klachten die ik ook had!
    Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

  19. #18

    Standaard

    Ik heb net hetzelfde voor gehad met mijn A4 Avant 1.9TDI (2008), maar veel vroeger... Na een ongeval werden mijn xenon koplampen vervangen en 12.000 km later begon mijn linker xenon lamp ook te trillen. Het euvel werd wel volledig onder garantie hersteld.

    Nu heb ik wel een vraagje ivm de afstelling ervan: volgens mij hebben ze in de garage mijn koplampen lager afgesteld (zodat de reikwijdte minder groot is) dan toen hij mij afgeleverd werd met de fabriekinstellingen... Verkeersborden die voordien volledig reflecteerden in het donker, daar reiken mijn koplampen nu amper 1/4 à 1/3 hoog vanaf de onderzijde...
    In mijn garage beweren ze dat ze regelmentair en op de maximale hoogte staan afgesteld... Ze hebben mij dit ook getoond met het regeltoestel. Weet iemand soms of xenon lampen op dezelfde manier en/of met hetzelfde regeltoestel moeten worden afgesteld of zou dit anders moeten gedaan worden?

  20. #19

    Standaard

    Heb sinds kort ook een Xenonset(via ebay: origineel Bi-Xenon) in mijn A4 B 7 gebouwd. Na wat problemen met de instellingen is dat door tuningbedrijf Vann Vught Tuning (VVT) Lutjegast met VAG-Com aangepast (gratis!) Nu werkt(e) het uitstekend.

    Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar, gister reed ik naar huis....: moest ik ineens vol in de ankers (omdat er een over andere dronken malloot met zijn dronken hases uit de auto was gestapt en op de weg (autoweg) was gaan zitten), toen vielen ineens de lampen uit....even later gingen ze weer aan!
    Later op de route nog es goed geremd om te testen vielen ze weer uit!

    Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)?

  21. #20
    LMX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb sedert vorige week ook een 3.0 tdi S-line aangeschaft en deze blijkt ook hetzelfde probleem te hebben. wat is nu eigelijk de oplossing voor dit probleem? de ene zegt de lampen, de andere zegt de starter... (wat hetzelfde is als de ballast neem ik aan)

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •