Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

  1. #21
    ReSa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    132
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Sinds vanmiddag rijd ik met hetzelfde probleem rond, al is het met een A4-B6:

    - achteruitrijlichten branden continu
    - parkeersensoren zijn geactiveerd
    - navigatiesysteem geeft 'off road' aan (na lezen van deze thread even geprobeerd en inderdaad...)

    Nadat ik achteruit inparkeerde, en nog een klein stukje naar voren reed, viel het me ineens op dat mijn parkeersensoren nog aanstonden. Ik lette er verder niet op, maar bij het wegrijden hoorde ik de waarschuwingspiep van de sensoren terwijl de bak in z'n vrij stond...

    Ik heb de achteruitijlichten er maar uitgehaald (wat een kl*tewerkje is het toch om die lichtunits eraf te krijgen...), morgen even kijken of er iets met de schakelaar in de bak aan de hand is.

    Op de navigatie is ook de achteruitrijschakeling aangesloten, dus op zich is het niet gek dat er een combinatie van fouten is, maar als de schakelaar fout doorverbindt, zou dat op zich geen fout van het navigatiesysteem moeten opleveren, toch?

    Tips iemand? Heeft iemand de oplossing? Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door ReSa; 24-03-11 om 22:55.
    2003 A4 B6 Avant 2.4 V6

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Sinds gistermiddag rijd ik met hetzelfde probleem rond, tevens met een A4-B6: multtronic 2,5 tdi 2002 net als Ben

    - achteruitrijlichten gaan branden na een half uur rijden.

    Na een half uur rijden op de snelweg gaan de achteruit rijlichten knipperen en gaan vervolgens aan..
    Stoppen langs de kant, vrijzetten in P stand, probleem weg . Na een half uurtje rijden gaan wederom de lampjes weer aan .

    De wagen is nog dezelfde dag opgehaald van een revisie bedrijf. Hier is een multi bak vervangen door een gebruikten en gereviseerde bak welk er vervolgens is ondergeplaatst.

    Suggestie is gedaan om de sensor/schakelaar te vervangen op de bak...

    betreft hier wel een mulitronic

    Zit deze aan de binnen of aan de buitenzijde van deze bak ??

    In hoeverre zit ik in de goede richting te denken ??

    Ben is je probleem al opgelost / Ylmas betreft het hier een multitronic ???


    alvast bedankt ..
    Laatst gewijzigd door Folkert A4; 18-11-12 om 13:04. Reden: toevoeging type bak

  3. #23

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    oplossing: rempedaalsensor vervangen

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Hoi toppers ,

    Nee, lijkt me niet de oplossing en verder zoeken heeft heeft nog niets opgeleverd . lampen branden nu continu hoe er ook geschakeld wordt. bij twee audi dealers lopen ze nu met vraagtekens rond.


    Suggestie : Al Bundy
    [De achteruitrij verlichting wordt idd door de boordnet app geregeld. Het signaal van de schakelaar op de versnellingsbak schakelt de + naar het regelapp. Dit signaal zit op de rode 17p stekker bij deze unit, pin 10 (blauw rode draad). Je kunt dit signaal meten met een multimeter om te kijken of er geen sluiting in zit naar de +. Het moet nagenoeg 0V zijn waneer de auto in z'n vrij/vooruit staat.

    1)De voeding naar deze schakelaar komt van een 15A zekering. Misschien deze zekering eens eruit trekken om te kijken of de lampen dan ook uitgaan? (zekering houder bij de bestuurder, nr 31) reeds geprobeert en leverde niets op .

    2) Ik neem aan dat de lampen ook branden wanneer je de auto niet start maar alleen op contact zet? Klopt continu


    Op deze zekering zit meer aangesloten:
    F4-Reversing light switch
    G70-Air mass meter
    G399-Light sensor
    J207-Starter inhibitor relay
    J217-Automatic gearbox control unit
    N110-Selector lever lock solenoid
    T16-16-pin connector, black, diagnostic connector
    Y7-Automatic anti-dazzle interior mirror


    Mocht dit signaal goed zijn dan moet je na het regelapp. kijken. Beide lampen worden apart aangestuurd door het regelapp. Het lijkt mij dus sterk dat beide lampen 'toevallig' een sluiting hebben naar +12V. Misschien zou dit zelfs uit te lezen moeten zijn, maar weet dit niet zeker.Ow ja, de trekhaak kan het in pincipe niet zijn, deze wordt aangestuurd door een aparte regelapp. Staat, behalve de CAN bus, helemaal los van het boordnet regelapp. Of iemand heeft er een niet originele trekhaak onder gelegd ]

    .

    Mocht dit signaal goed zijn dan moet je na het regelapp. kijken

    1) Mischien mogelijk dat de lamellen ( 7) niet goed geprogrammeerd zijn ?? Is het mogelijk dat de achteruitrijlichten hierop reageren .
    2) houdt tevens in bij 160 -180 km alsof het een versnelling mist of begrensd is .

    Zal de connector op de bak eens los halen en na meten . mischien dat dit iets oplevert.

    Uitlezen geeft aan
    foutcode 8132

    18132 P1724 Signaal voor Startblokkering, kortsluiting naar min Signal für Anlasssperre, Signal zu schwach Starter Interlock, Circuit Short to Ground
    Laatst gewijzigd door Folkert A4; 25-11-12 om 18:44.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    kom er even niet uit.....

    Na gehele revisie van de bak blijven de

    1) Achteruitrijlichten branden
    2) kick down houdt in en schakelt niet door bij accelereren
    3) houdt in bij 160/180 km


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Unhappy re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Uitlezen geeft aan foutcode 8132


    18132

    P1724
    Signaal voor Startblokkering, kortsluiting naar min


    1) Mijn achteruitrijlichten werken weer.
    Het betrof een relai's in de "waterdichte box " links onder schutboard ruitenwisser . Deze relai's was door water aangetast en vervolgens vervangen. De waterdichte box blijkt niet altijd waterdicht te zijn.

    mogelijk de rest van de relais ook defect ..

    2) Kickdown werkt weer
    betrof een vacuumslang welk niet aangesloten was na inbouw radiateur

    4) auto schokt in 1e vernelling en alleen bij warme motor

    betreft mogelijk een relai's welk de lambdasonde aanstuurt of J217-Automatic gearbox control unit
    maar welk relai's is dit ???? of mogelijk de ECU ??

    Wie herkend het ??


    Heb je geen hoby?? , koop dan een audi !!!
    Laatst gewijzigd door Folkert A4; 08-03-13 om 16:52.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    16
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Ik heb sinds kort ook een bijzondere storing, de rechter achteruitrijverlichting blijft branden zelfs met de sleutel er uit. De (Audi) garage heeft nog geen idee waardoor. Iemand ervaring met dit probleem. A4 b6 cabriolet

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    16
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Na mijn achteruitrijverlichting blijft boordcomputer nu ook aangeven dat remlicht RA niet werkt terwijl alle remverlichting. Kan iemand aangeven in welke richting te zoeken?

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Hoi Alex,
    Ik heb een A4 Avant B7 van 2007 zonder trekhaak. Hij geeft vanaf vandaag exact dezelfde storingen zoals jij ze omschrijft. Kun jij mij verder helpen? Ik heb nl nog tot eind februari garantie.
    Hoor graag van je hoe jij dit opgelost of op hebt laten lossen.
    Gr Tim

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteruitrijlichten blijven branden bij vooruit rijden

    Goedemorgen iedereen,

    Ik heb hetzelfde problem als ReSa hierboven. Iemand enig idee? Ik heb een audi A4 avant TDI 2,5 B6. Mijn navigatie deed het niet meer, en even later werd ik aangesproken dat mijn achteruitrijverlichting blijft branden bij vooruit rijden. Ook blijft de auto piepen. dit stopt weer vanzelf. Achteruitrijpiepje of parkeersensoren. Vorige week is het remachterlicht links vervangen; was defect. zou het hiermee te maken kunnen hebben?

    Iemand enig idee wat dit kan zijn en welk schakelaartje dit is?
    Alvast hartelijk dank!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •