Pagina 2 van 32 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 631

Onderwerp: Alles over verlagen van een B7

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boxy&boraman Bekijk Berichten
    Gisterenmiddag de veren gemonteerd.

    Toch ca 4 uur aan het klooien geweest, omdat we in eerste instantie de achterwielophanging niet ver genoeg naar beneden kregen om de veer te demonteren, maar na wat geklooi en veel te veel losgenomen te hebben toch gelukt.

    1 bout van de voorwielophanging moeten vervangen, maar daar hebben we 1 uur over gedaan voordat we een nieuwe hadden

    De andere kant was toen zo gepiept.

    Ziet er strak uit, niet te laag en niet te hoog.

    Vanmiddag nog even laten uitlijnen.

    Zal dan ook wat pics maken

    Hoe heb je de kniegewrichten van de voorvering losgekregen? Gewoon de bout losgedraaid en dan lichtjes met de hamer tegen de stang kloppen tot deze loskomt?

  2. #22
    boxy&boraman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    387
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Juist, door er voorzichtig op te kloppen komen ze los.
    Audi A5 SB S-Line 2013
    Porsche Boxster PDK 2012. VAG-COM Zuid limburg
    VW Caddy TDI 2015

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boxy&boraman Bekijk Berichten
    Juist, door er voorzichtig op te kloppen komen ze los.
    Ik heb ze dit weekend eronder geplaatst. Een hele karwij om die gewrichten los te krijgen.

  4. #24

    Standaard

    Hey leuk, ik heb dezelfde set liggen en die gaat er hopelijk dit weekend onder...kan ik alvast even zien hoe het staat ;-)
    Heb je misschien nog een foto van een zij-aanzicht ?

  5. #25
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Ik vind het verschil echt minimaal zo op de foto, heb je gemeten voor je begon? Hij gaat nog wel iets zakken hoor maar als ik de foto's zo zie is het nog geen 30mm denk ik of komt het door de foto?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #26
    boxy&boraman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    387
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Bij mij is het precies 30 mm had gemeten voor en na monteren van de veren.
    Laatst gewijzigd door boxy&boraman; 09-06-09 om 11:02.
    Audi A5 SB S-Line 2013
    Porsche Boxster PDK 2012. VAG-COM Zuid limburg
    VW Caddy TDI 2015

  7. #27

    Standaard

    Aan de achterzijde kun je het goed zien, maar komt voornamelijk door de foto hoor.
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Alles over verlagen van een B7

    Iemand hier een idee over ?? :

    Deze week ga ik mijn auto verlagen met Eibach veren van 30mm, maar ik ben zo bang dat dan de neus nog steeds te hoog staat ten opzichte van mijn achterkant. Nu heb ik op mijn vorige auto plattere veerschotels gehad van Bonrath, zodat de auto vóór net dat beetje extra omlaag gaat om dit probleem op te lossen, maar die schijnen voor de A4 B7 niet (meer) leverbaar te zijn.
    Op een europees forum las ik dat de veerschotels van de B5 ook te monteren zijn op de B7 en dat die dan voor een extra verlaging zorgen van ± 10 - 12mm.
    Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wél die plattere veerschotels te koop ergens ??

    Overigens kwam ik hier een foto tegen van een B7 Avant die wél Bonrath veerschotels er onder gemonteerd had, maar volgens mijn leverancier (Lynx Car Design) zijn ze niet (meer) leverbaar dus...

    Vóór:


    Na:


    Ik hoor t graag van jullie, zodat mijn auto nu eindelijk eens een beetje naar beneden kan (veren liggen namelijk al een poosje klaar)...

  10. #29

    Standaard

    Ik heb de gok maar genomen en het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf). Ik heb dus een set Eibach veren (-30mm) gemonteerd en vóór de originele veerschotels vervangen voor die van een B5, type 8D0 412 103B.

    Vóór:




    Na:



    Sorry voor de kwaliteit van de foto's, maar mijn telefoon maakt ('s avonds) niet zulke mooie foto's.
    Zoals je kunt zien is de voorkant nu ook wat verder gezakt als de achterkant en staat de auto wat mooier op z'n wielen, vind ik...

    Dus voor degene die de voorkant nog iets extra naar beneden willen hebben: dit is een relatief goedkope manier om dit te doen !!

  11. #30
    AK74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    228
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Verschil voor en achter is idd wel te zien.
    Weet niet of ik het echt mooi is dat de voorkant lager hangt dan de achterkant. (iig beter dan andersom haha)
    Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.
    Veel plezier.

  12. #31

    Smile

    Dat zou die van mij ook wel kunnen gebruiken, wat moet er allemaal zo'n beetje los en ook belangrijk, wat kost het ongeveer?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #32

    Standaard

    Die veerschotels kosten rond de 7 tienen voor 2 stuks.

    Je schokdempers moeten los, toplager eraf (maar dat moet toch als je andere veren plaatst)
    Dan kun je die veerschotel zo lostikken en vervangen voor de verlaagde veerschotel.

    Boel weer in elkaar en klaar.

    Stelt allemaal niet zoveel voor, je hebt wel een verenklem nodig..
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  14. #33

    Smile

    Oke', verenklem heb ik, het ziet er goed uit iig.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  15. #34

    Standaard

    Owja, en natuurlijk ekkes uitlijnen naderhand..
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  16. #35

    Standaard

    Dit was kort na de verlaging, de achterkant is (gelukkig) nog ietsjes verder gezakt...maar iig wilde ik de voorkant net zo ver of iets verder als de achterkant en dat is idd gelukt ;-) vind het idd ook geen gezicht andersom en dat zie je helaas bij veel merken toch wel, al begrijp ik nooit waarom. Met een beetje gewicht in de kofferbak komt dit wel weer goed hoor hahaha

    En die 70 euro kan idd wel kloppen...dacht zelfs nog wat goedkoper, maar ik heb ze via mijn werk met korting besteld bij de Audi zelf...de bon krijg ik nog (of niet ;-) ... hahaha)

    op dit forum heb ik toen trouwens uitleg gevonden: http://www.audizine.com/forum/showth...=285267&page=2

  17. #36

    Standaard

    Staat erg mooi hoor.
    Had je een standaard sportonderstel eerst of een s-line sportonderstel?

    Achter is hij niet gezakt of heb je alleen voor de veren veranderd?
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  18. #37
    Der Torch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    511
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Hoeveel vingers kun je tussen je band en wielkast stoppen? Ziet er wel mooi uit! Ik zit zelf te twijfelen namelijk... eigenlijk mag die bij mij net een halve of een hele cm zakken nog.

    Merk je overigens nog wat van de rijeigenschappen nu je die veerschotels eronder hebt zitten?

  19. #38

    Standaard

    Ik had een origneel onderstel en achter is hij 3 cm gezakt met Eibach veren...op de foto staat hij nog wat hoog, maar dat is nu nog ietsjes verder gezakt.

    Hoeveel vingers ? Geen idee, maar ik vind hem zo heel mooi in de kasten zitten, niet overdreven laag (wat ik ook wel mooi vind, maar niet praktisch). Ik denk dat ik hooguit 2 vingers er tussen kan proppen.

    Rij-eigenschappen vind ik nog verbazend comfortabel, zelfs met 19", wel merk je dat je een iets kortere veerweg hebt als je bijvoorbeeld van een korte drempel af komt, maar voor de rest ...

  20. #39

    Standaard verlagen, problemen met ophanging?

    Mensen, ik heb A4 cabrio 3.0TDI quattro van 2007.
    Ik wil die verlagen maar heb horen vertellen dat ik dan veel problemen met mijn ophanging ga krijgen.
    Ik heb ook 19" velgen eronder en dat is zo al af te raden zeggen ze.
    Iemand meer informatie hierover?

  21. #40

    Standaard

    Klinkt als een hoop afgunst,....zeiken vinden mensen nu eenmaal leuker dan complimenten geven of succes wensen.

    Verlagen is geen enkel probleem.......je levert wat comfort in,...maar krijgt er beter stuurgedrag/weggedrag voor terug.

    19" zelfde verhaal,...smaken verschillen,....maar 19" is er genoeg hier op het forum!!
    >> weeweewee-punt-delairtrust-punt-enell<<

Pagina 2 van 32 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •