Pagina 32 van 32 EersteEerste ... 222829303132
Resultaten 621 tot 631 van de 631

Onderwerp: Alles over verlagen van een B7

  1. #621
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Of grijp je kans en ga voor een upgrade rondom....
    Zou kunnen, maar mi niet nodig.. Moet nu al alle drempels onwijs voorzichtig nemen 😅 plus met kids ed is het nu qua comfort ook prima 😄

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik kan niet zo 123 teruglezen dat deze 265 zijn?

    Heb vandaag overigens gebeld met dealer, dikke 170 euro de stuk.. heb vriendelijk bedankt. Hij wilde alleen niet het onderdeelnummer opzeggen -.-

    Vandaag nog wel even met een andere partij gebeld en die gaven aan dat ik Bilstein 36-283125 zou moeten hebben. Ze hadden alleen geen afmetingen..

    Het wordt je wel moeilijk gemaakt 😅

  2. #622
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Zou kunnen, maar mi niet nodig.. Moet nu al alle drempels onwijs voorzichtig nemen 😅 plus met kids ed is het nu qua comfort ook prima 😄



    Ik kan niet zo 123 teruglezen dat deze 265 zijn?

    Heb vandaag overigens gebeld met dealer, dikke 170 euro de stuk.. heb vriendelijk bedankt. Hij wilde alleen niet het onderdeelnummer opzeggen -.-

    Vandaag nog wel even met een andere partij gebeld en die gaven aan dat ik Bilstein 36-283125 zou moeten hebben. Ze hadden alleen geen afmetingen..

    Het wordt je wel moeilijk gemaakt 😅
    Bel je nog een dealer, of mail je de onderdelendienst.

    AE84B73F-486D-438A-B83B-48B4C311DA61.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #623
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Bel je nog een dealer, of mail je de onderdelendienst.

    AE84B73F-486D-438A-B83B-48B4C311DA61.jpg
    Heb een vriend die een onderdelenzaak heeft, met hem ook gekeken op basis van chassisnummer. Je stuit dan op kleurcodes, oranje/wit. Uiteindelijk kwam hij met onderdeelnummer 8E0 511 115 DC. Heb nu 3 verschillende veren besteld, die hierboven genoemde eibach (250mm), bilstein (8E0 511 115 DC) en nog een andere bilstein waarvan een andere onderdelensite na een telefoongesprek uit kwam. Heb nog gezocht op die sachs (265mm), maar kom hem nergens anders tegen + wanneer ik ging filteren op 265mm kwamen enkel veren naar voren voor zonder sportonderstel. Zodoende die niet besteld. Ben benieuwd wat de afmetingen van de bilsteins zijn..
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  4. #624
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Heb een vriend die een onderdelenzaak heeft, met hem ook gekeken op basis van chassisnummer. Je stuit dan op kleurcodes, oranje/wit. Uiteindelijk kwam hij met onderdeelnummer 8E0 511 115 DC. Heb nu 3 verschillende veren besteld, die hierboven genoemde eibach (250mm), bilstein (8E0 511 115 DC) en nog een andere bilstein waarvan een andere onderdelensite na een telefoongesprek uit kwam. Heb nog gezocht op die sachs (265mm), maar kom hem nergens anders tegen + wanneer ik ging filteren op 265mm kwamen enkel veren naar voren voor zonder sportonderstel. Zodoende die niet besteld. Ben benieuwd wat de afmetingen van de bilsteins zijn..
    Ik ga niet helemaal meer volgen wat je nu wilt, veren gaan alleen om de hoogte en de hoeveelheid inveren met bepaalde hoeveelheid gewicht, de stugheid is bepaald door de schokbreker.
    De lengte en dikte van de veer is indicatief net als de hoeveelheid wikkelingen, dus als je een identieke veer voor je auto wilt heb je in mijn ogen 2 opties.

    1) veren nieuw bestellen op chassis nr
    2) identieke auto op de sloop vinden met dezelfde kleur code en daar de achterveren van pakken.

    Al het andere van andere merken, lengte, dikte, spoed, en wikkelingen zijn "ongeveer" en een experiment wat de uiteindelijke hoogte wordt tenzij je voor de schroefset gaat, dan kan je het zelf regelen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #625
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik ga niet helemaal meer volgen wat je nu wilt, veren gaan alleen om de hoogte en de hoeveelheid inveren met bepaalde hoeveelheid gewicht, de stugheid is bepaald door de schokbreker.
    De lengte en dikte van de veer is indicatief net als de hoeveelheid wikkelingen, dus als je een identieke veer voor je auto wilt heb je in mijn ogen 2 opties.

    1) veren nieuw bestellen op chassis nr
    2) identieke auto op de sloop vinden met dezelfde kleur code en daar de achterveren van pakken.

    Al het andere van andere merken, lengte, dikte, spoed, en wikkelingen zijn "ongeveer" en een experiment wat de uiteindelijke hoogte wordt tenzij je voor de schroefset gaat, dan kan je het zelf regelen.
    Mijn intentie is idd identieke veren er weer onder te steken.

    Wat je aangeeft klopt -volgens mij- alleen niet helemaal. Wanneer je kijkt naar de codes op de sticker, zie je een code voor het type onderstel: standaard (1BA) sport (1BE) quattro (1BV) en etc.. Op basis van het gewicht codes: 0YH (weight range 8), 0YJ (weight range 9), 0YK(weight range 10) en etc. wordt het veer bepaald.

    In mijn geval dus:
    1BE: Sports suspension/shock absorption
    0YJ: Weight range 9 installation control only, no requirement forecast

    Heb alleen niet kunnen vinden hoe de berekening gemaakt wordt voor het bepalen van het veer..

    Zie ook de eerdere posts in deze topic (ja het was geen grap dat ik mij suf had gezocht op het internet =])
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Onderstel = veren + schokdempers. Veren bepalen rijhoogte en dynamiek (stugheid), dempers bepalen rebound (naveren/nadeinen) en de mate waarin de auto veert op korte oneffenheden. Stugge demper = veel voelen van de weg, soepele demper = minder weerstand voor de veer, dus meer en makkelijker inveren.

    ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    [/B]
    Origineel 1.9TDI icm 1BE sportonderstel schokdemper voor is 4B0 412 031 BM (gele markering), achter is 1BE onderstel + voorwielaandrijving origineel 4B0 513 031 N. Je veren zijn onderstelafhankelijk (1BE) en gewichtsklasse afhankelijk (voor 1JH, achter 0YB 0YC 0YD 0YE 0YF 0YG of 0YH); voor 8D0 411 105 FG, achter dus afhankelijk van klasse.

    ....
    Laatst gewijzigd door beyazz; 11-11-21 om 22:25.
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006


  6. #626
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Mijn intentie is idd identieke veren er weer onder te steken.

    Wat je aangeeft klopt -volgens mij- alleen niet helemaal. Wanneer je kijkt naar de codes op de sticker, zie je een code voor het type onderstel: standaard (1BA) sport (1BE) quattro (1BV) en etc.. Op basis van het gewicht codes: 0YH (weight range 8), 0YJ (weight range 9), 0YK(weight range 10) en etc. wordt het veer bepaald.

    In mijn geval dus:
    1BE: Sports suspension/shock absorption
    0YJ: Weight range 9 installation control only, no requirement forecast

    Heb alleen niet kunnen vinden hoe de berekening gemaakt wordt voor het bepalen van het veer..

    Zie ook de eerdere posts in deze topic (ja het was geen grap dat ik mij suf had gezocht op het internet =])
    En hoe vertaal je dat naar een imitatie veer? Ik denk dat je beter in de auto kan zoeken ipv internet, haal er een veer onderuit en ga zoeken naar de kleur code, staat er vast nog op net als bij mijn 16 jaar oude b7.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #627
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En hoe vertaal je dat naar een imitatie veer? Ik denk dat je beter in de auto kan zoeken ipv internet, haal er een veer onderuit en ga zoeken naar de kleur code, staat er vast nog op net als bij mijn 16 jaar oude b7.
    Die vertaling heb ik dus niet kunnen vinden =]

    Uiteraard is het zoeken in de auto beter, echter heb ik daar de middelen niet voor (lees geen brug oid) en de monteur die hem eraf had is niet zo slim geweest om te kijken wat er op de veer staat.. Behalve dat ie aangeeft dat ie oranje / wit (of bruin) kleurcode zag, maar ook dat was niet duidelijk.. Vandaar dat ik een poging waagde om het op het internet te vinden..
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  8. Ad
  9. #628
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.104
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Die vertaling heb ik dus niet kunnen vinden =]

    Uiteraard is het zoeken in de auto beter, echter heb ik daar de middelen niet voor (lees geen brug oid) en de monteur die hem eraf had is niet zo slim geweest om te kijken wat er op de veer staat.. Behalve dat ie aangeeft dat ie oranje / wit (of bruin) kleurcode zag, maar ook dat was niet duidelijk.. Vandaar dat ik een poging waagde om het op het internet te vinden..
    Ik denk niet dat je er een brug voor nodig hebt, een stoeprand is al genoeg denk ik maar dat daargelaten, groen wit kom ik ook tegen maar het moeten er 4 zijn. Zie mijn S4 achterveer.

    70DDC871-C549-4826-B980-D6B69DB77BF5.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #629

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Wie o wie helpt mij uit de brand. Loop mij al de hele dag suf te zoeken op het internet, zonder echt een resultaat. Tijdens de APK vandaag bleek een stuk van de achterveer gebroken, vervangen dus. Nu gaf de monteur aan 3 verschillende chassisveren heeft besteld, merk Losfors?, een voor zware belading, sline/sport onderstel & normale. Hij gaf aan dat alle 3 de veren een wenteling langer waren dan de orginele? die er onder vandaan kwam.

    Nu heb ik zitten zoeken en zie op de sticker code
    1BE: Sports suspension/shock absorption
    0YJ: Weight range 9 installation control only, no requirement forecast

    Welke achterveer ik nu zou moeten is mij echter een raadsel. Wanneer ik sites als 7zap ed raadpleeg, dan kom ik de code 0YJ niet tegen. Wat mi juist van belang is, dat geeft namelijk het gewicht aan.

    Het betreft dus een A4 b7 Avant 2.0 tfsi met een sportonderstel.
    A4 B7 Avant 2008 1BE 0YJ achterveer:
    Bijlage 265807

    In de Bilstein catalogus zoeken op 8E0511115DL vind je:
    36-148011 BILSTEIN - B3 Serienersatz (Federn)
    Einbauort: Hinterachse
    Artikel wird ersetzt durch: 36-273850

    In de Sachs catalogus:
    996 953
    SACHS Coil Spring

    Eibach catalogus:
    R10274 Single Spring ERL (OE-Replacement)



    Lesjofors moet je 4204258 hebben trouwens, maar ik ken de kwaliteit van dat merk niet. Die Sachs veer heb je al voor 4 tientjes. Ik zou 'm wel per paar vervangen.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 12-11-21 om 18:00.

  11. #630
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    A4 B7 Avant 2008 1BE 0YJ achterveer:
    Bijlage 265807

    In de Bilstein catalogus zoeken op 8E0511115DL vind je:
    36-148011 BILSTEIN - B3 Serienersatz (Federn)
    Einbauort: Hinterachse
    Artikel wird ersetzt durch: 36-273850

    In de Sachs catalogus:
    996 953
    SACHS Coil Spring

    Eibach catalogus:
    R10274 Single Spring ERL (OE-Replacement)



    Lesjofors moet je 4204258 hebben trouwens, maar ik ken de kwaliteit van dat merk niet. Die Sachs veer heb je al voor 4 tientjes. Ik zou 'm wel per paar vervangen.
    Thnx voor de info! Wel heel andere kleurcombo.. Hoe zou dat komen?

    In mijn bestelling zit iig de Eibach R10274, dus die moeten passen. Hiernaast had ik op basis van de info van een vriend code 8E0 511 115 DC ontvangen waardoor ik de Bilstein 36-253661 heb besteld en op basis van de info die bilstein-shop gaf zou ik Bilstein 36-148028 moeten hebben, die was echter uit het assortiment met als vervanger 36-283125 moeten zijn en die is weer voor 8E0 511 115 DM

    Er komen dus 3 verschillende veren mijn kant op, ben benieuwd wat de daadwerkelijke verschillen zullen zijn..

    Uiteraard allemaal in 2 paar! =]
    Laatst gewijzigd door beyazz; 13-11-21 om 12:03.
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  12. #631
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Alles over verlagen van een B7

    Om het verhaal af te ronden. Eibach R10274 paste precies, alhoewel de Bilsteins ook gelijkwaardig waren qua formaat heb ik (zonder echt een reden) gekozen om de Eibach te monteren.

    Hier nog een foto van de oude veertjes;
    6D6A9141-12CD-4506-A9E4-83CC135F36B5.jpg
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

Pagina 32 van 32 EersteEerste ... 222829303132

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •