Kutten met losse veren, dempers en schotels? Waar heb je het over...nooit last van gehad! LOL:P
Ik blijf me toch afvragen waarom veel mensen blijven kutten met losse veren en demper combinaties, schotels en andere vage trucs. Met een schroefset kan je alles perfect en veilig stellen zonder demontage van onderdelen, en ZOOO duur zijn ze ook weer niet. Ook niet stugger dan een losse set, of zelfs OE S-Line.
Schroefsets zijn er tussen 300 en 3000 euro; budgettair is zoiets vaak wel in te plannen...
Sommige beproefde combi's zijn uiteraard prima (Koni geel icm Eibach, bijvoorbeeld) maar zetten ook zomaar €400 op de rekening...
Kutten met losse veren, dempers en schotels? Waar heb je het over...nooit last van gehad! LOL:P
A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3
Het kutten is onwetendheid. Als je geen ervaring hebt met een goed onderstel, dan weet je het verschil niet en is alles beter als standaard, omdat het stugger aan voelt en minder overhelt.
Schokdempers bepalen voor het grootste deel de rijbeleving, niet de veren, en daar wordt veelal op bezuinigd. You get what you pay for.
Ook het stukje onwetendheid is ook niet per definitie waar. In mijn geval een bewuste keuze.
Sent from my iPhone using Tapatalk
A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Heb gisteren de set eronder gelegd. Hierbij de foto's (weet niet of de set nog veel na zal zakken);
Voor verlaging met sportonderstel 1BE;
verlaging voor.jpg
Verlaging met Eibach B12 Sportline set;
verlaging na.jpg
Niet helemaal dezelfde hoek maar afstand tot wielkast was voor de verlaging 67,5cm en na verlaging 64,7cm.
Dat is het standaard sportonderstel (1BE). Ten opzichte van standaard is dat 2 cm verlaging...heb daar nu nog de veren en schokdempers van over. Misschien dat ik deze idd weg doe maar ben er nog niet 100% over uit. Aan de andere kant ligt de set anders ook maar in de garage...
Ok anders mail me ff op rrachid_26@hotmail.com
Neem aan dat je op de Eibach B12 Sportline doelt?
Valt me niet tegen. Iets stugger dan het standaard sportonderstel maar toch comfortabel. Heb geen echte kilometers gemaakt omdat ik de auto eerst uit wil laten lijnen. Qua drempels etc. geen verschil. Al met al voelt de set minder stug aan dan ik had verwacht...