Juist, door er voorzichtig op te kloppen komen ze los.
Iemand hier een idee over ?? :
Deze week ga ik mijn auto verlagen met Eibach veren van 30mm, maar ik ben zo bang dat dan de neus nog steeds te hoog staat ten opzichte van mijn achterkant. Nu heb ik op mijn vorige auto plattere veerschotels gehad van Bonrath, zodat de auto vóór net dat beetje extra omlaag gaat om dit probleem op te lossen, maar die schijnen voor de A4 B7 niet (meer) leverbaar te zijn.
Op een europees forum las ik dat de veerschotels van de B5 ook te monteren zijn op de B7 en dat die dan voor een extra verlaging zorgen van ± 10 - 12mm.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wél die plattere veerschotels te koop ergens ??
Overigens kwam ik hier een foto tegen van een B7 Avant die wél Bonrath veerschotels er onder gemonteerd had, maar volgens mijn leverancier (Lynx Car Design) zijn ze niet (meer) leverbaar dus...
Vóór:
Na:
Ik hoor t graag van jullie, zodat mijn auto nu eindelijk eens een beetje naar beneden kan (veren liggen namelijk al een poosje klaar)...
Ik heb de gok maar genomen en het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf). Ik heb dus een set Eibach veren (-30mm) gemonteerd en vóór de originele veerschotels vervangen voor die van een B5, type 8D0 412 103B.
Vóór:
Na:
Sorry voor de kwaliteit van de foto's, maar mijn telefoon maakt ('s avonds) niet zulke mooie foto's.
Zoals je kunt zien is de voorkant nu ook wat verder gezakt als de achterkant en staat de auto wat mooier op z'n wielen, vind ik...
Dus voor degene die de voorkant nog iets extra naar beneden willen hebben: dit is een relatief goedkope manier om dit te doen !!
Die veerschotels kosten rond de 7 tienen voor 2 stuks.
Je schokdempers moeten los, toplager eraf (maar dat moet toch als je andere veren plaatst)
Dan kun je die veerschotel zo lostikken en vervangen voor de verlaagde veerschotel.
Boel weer in elkaar en klaar.
Stelt allemaal niet zoveel voor, je hebt wel een verenklem nodig..
Dit was kort na de verlaging, de achterkant is (gelukkig) nog ietsjes verder gezakt...maar iig wilde ik de voorkant net zo ver of iets verder als de achterkant en dat is idd gelukt ;-) vind het idd ook geen gezicht andersom en dat zie je helaas bij veel merken toch wel, al begrijp ik nooit waarom. Met een beetje gewicht in de kofferbak komt dit wel weer goed hoor hahaha
En die 70 euro kan idd wel kloppen...dacht zelfs nog wat goedkoper, maar ik heb ze via mijn werk met korting besteld bij de Audi zelf...de bon krijg ik nog (of niet ;-) ... hahaha)
op dit forum heb ik toen trouwens uitleg gevonden: http://www.audizine.com/forum/showth...=285267&page=2
Ik had een origneel onderstel en achter is hij 3 cm gezakt met Eibach veren...op de foto staat hij nog wat hoog, maar dat is nu nog ietsjes verder gezakt.
Hoeveel vingers ? Geen idee, maar ik vind hem zo heel mooi in de kasten zitten, niet overdreven laag (wat ik ook wel mooi vind, maar niet praktisch). Ik denk dat ik hooguit 2 vingers er tussen kan proppen.
Rij-eigenschappen vind ik nog verbazend comfortabel, zelfs met 19", wel merk je dat je een iets kortere veerweg hebt als je bijvoorbeeld van een korte drempel af komt, maar voor de rest ...
Klinkt als een hoop afgunst,....zeiken vinden mensen nu eenmaal leuker dan complimenten geven of succes wensen.
Verlagen is geen enkel probleem.......je levert wat comfort in,...maar krijgt er beter stuurgedrag/weggedrag voor terug.
19" zelfde verhaal,...smaken verschillen,....maar 19" is er genoeg hier op het forum!!