Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Tellernaald snelheidmeter goed zetten

  1. #1

    Standaard Tellernaald snelheidmeter goed zetten

    L.S.

    Vraagje: de naald van de snelheidsmeter zit bij mijn a4 (b7) niet helemaal goed: bij stilstand staat de naald ongeveer 10km onder de 0. Maw: over het hele snelheidsgebied geeft de teller ongeveer 10km te weinig aan. (hij is als het ware een stukje tever naar links gedraaid)

    Ik heb begrepen dat de naalden gewoon los op de asjes zitten en ik wil de naald dus een klein stukje verdraaien. Mijn plan is het volgende (afgaande op zoekwerk hier op het forum):


    • Teller uitbouwen (afdekplaatje midden onder tellerbak/boven stuur loswippen, 2 schroeven (torx?) losdraaien en teller naar voren schuiven (hand door zekeringenkastje links en duwen)
    • Doorzichtige plastic afdekplaat over tellers losmaken (clipjes rondom) en plaat verwijderen. In principe kan de tellerbak ver genoeg naar voren om de plaat los te maken, zonder stekkers los te hoeven maken
    • Wijzer met de klok meeduwen tot ie stilstaat op 0.
    • Andersom alles terugbouwen

    Klopt mijn stappenplan? Ik heb verhalen gehoord dat de plastic plaat gelijmd zit? Of is dat alleen bij de oudere modellen zo? Kan ik de telernaald idd gewoon verdraaien? of moet ik 'm helemaal losmaken?

    T gaat om een A4 avant uit eind 2005. een B7 dus...
    Laatst gewijzigd door EraZor; 13-07-09 om 13:08.

  2. #2

    Standaard

    Niemand?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •